Pociąg połączy Gorzów ze stolicą

Renata Ochwat 95 722 57 72 rochwat@gazetalubuska.pl
Od 12 grudnia z Gorzowa do Warszawy pojedziemy pociągiem spółki Intercity
Od 12 grudnia z Gorzowa do Warszawy pojedziemy pociągiem spółki Intercity fot. Gazeta Lubuska
Już wiemy na pewno. Od 12 grudnia z Gorzowa do Warszawy pojedziemy pociągiem spółki Intercity. Nie wiadomo natomiast, czy uda się przywrócić inne dalekobieżne połączenia.

- Jeśli tylko Przewozy Regionalne wycofają z tej linii swój pociąg, wówczas wraz z nowym rozkładem jazdy od 12 grudnia powróci na tę linię połączenie Tanie Linie Kolejowe spółki PKP Intercity - usłyszeliśmy od Mikołaja Karpińskiego, dyrektora biura informacji i promocji oraz rzecznika prasowego Ministerstwa Infrastruktury.

Zobacz też: Woodstock Rozkład jazdy PKP

Jednak się udało

Chodzi o połączenie, które kilka tygodni temu zniknęło z rozkładu jazdy. Najpierw więc na polecenie Urzędu Marszałkowskiego specjalny pociąg do Warszawy uruchomiły Przewozy Regionalne. A ostatnio do walki o przywrócenie utraconego połączenia do walki ruszyli lubuscy parlamentarzyści z obu części województwa. Napisaliśmy o tym we wczorajszej "GL" w artykule "Posłowie walczą o pociąg, który niedawno zniknął".

Zobacz też: Posłowie walczą o połączenia pociągów Gorzów - Warszawa

Kilka dni temu grupa lubuskich posłów spotkała się z Juliuszem Engelhardtem, wiceministrem infrastruktury. Zdeklarował on publicznie, że połączenie do stolicy pociągami Intercity wróci w grudniu. Pomylił się tylko co do dokładnej daty. Wiceminister obiecał, że stanie się to od 1 grudnia, a w rzeczywistości nastąpi to 12 grudnia, kiedy w życie wejdzie nowy rozkład jazdy.

Zapytaliśmy w Intercity, czy może znane są już szczegóły tych połączeń. Z biura prasowego spółki dostaliśmy odpowiedź, że na razie jest jeszcze za wcześnie na takie informacje, bo właśnie powstaje nowy rozkład. Szczegóły będą znane za kilka miesięcy.

Natomiast z decyzji ministerstwa infrastruktury bardzo zadowolony jest Urząd Marszałkowski w Zielonej Górze. - Głównym celem wprowadzenia pociągu spółki Interregio przez zarząd województwa było uzupełnienie luki powstałej po zlikwidowaniu tego połączenia, tak aby Gorzowianie mieli możliwość bezpośredniego dojazdu do Warszawy - tłumaczy Tomasz Hałas, członek zarządu województwa. Deklaruje też, że jeśli uda się przywrócić połączenie Intecity, to wtedy pociąg Interregio zostanie zlikwidowany.

Zobacz też: W poniedziałek pociągi utknęły w Czerwieńsku na kilka godzin

Powalczą o inne

Niezależnie od tej decyzji lubuscy posłowie nadal mają się zamiar spotkać w sprawie połączeń z marszałkiem Marcinem Jabłońskim. - Chcemy rozmawiać o lepszym skomunikowaniu gorzowskich połączeń na stacji Krzyż z pociągami dalekobieżnymi jadącymi w głąb kraju. Tak aby podróżni z Gorzowa nie musieli czekać na nie po półtorej godziny i dłużej - zapowiadają parlamentarzyści.

Jeszcze w tym roku mają się też pojawić dwa dodatkowe szynobusy na linii Kostrzyn - Krzyż z możliwością wydłużenia linii do Poznania. - W sierpniu ogłaszamy przetarg i jeśli nic się nie stanie, to jeszcze w tym roku pojawią się na torach - mówi Grzegorz Dwojak, dyrektor lubuskiego oddziału Przewozów Regionalnych.

- Nareszcie jakieś pozytywne informacje. Do tej pory nikt się nie martwił o pociągi - mówi Agnieszka Alberska, często korzystająca z linii kolejowych. A Maciek Łukasiewicz dodaje, że jednak przydałby się choć jeden pociąg jadący w głąb kraju, do Wrocławia a nawet Krakowa.

Wideo

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
pasażer

InterRegio ma naprawdę fajny pociąg: wygodny, szybki i tani, nawet z bezpłatnym Internetem (i oczywiście klimatyzacją). TLK jest dużo droższe!
Karnet InterRegio też jest iekawym produktem: kupując go ma się np. tańszy o kilka złytych wypad do Warszawy,w dodatku w I klasie. poza tym pozostaje jeszcze jeden dzień free do wykorzystania.

.

Inter regio oferuje luksusowe połączenie z Warszawy aż do Krzyża, ale trzeba wsiąść do szczecińskiego wagonu, potem wystarczy przejść do gorzowskiego w Krzyżu i za 44 pln jest się w Gorzowie. TLK oferowało taką samą ruinę na całej trasie i to do tego okrężnej przez Toruń, Bydgoszcz i Piłę. Nie ma o co walczyć. Inter regio jest lepsze.

r
r321
Ludzie, nie dajcie sobie z powrotem wcisnąć kiczowatego TLK - interREGIO jest tańszy i korzystniejszy dla was. Jeśli tak bardzo chcą, to niech bedą dwa pociągi do Warszawy - InterREGIO i TLK - wtedy okaże się, który będzie lepszy dla ludzi (a wcale się nie zdziwcie, jak będą wybierać ten pierwszy)

naprawdę nie rozumiem właśnie, dlaczego usuwamy połączenie IR. warunki jazdy bardzo podobne, tylko dać więcej wagonów, żeby nie było tłoku, i tyle, a cena przecież dwa razy niższa. TLK naprawdę, wbrew swojej nazwie, tanie wcale nie jest, a przecież nie oferuje niczego więcej w gruncie rzeczy, niż IR...
n
nortonex
wolę Inter Regio!! Jest tańsze a poza tym mają regio karnety na 3 dowolne dni za 79 zł. Super sprawa

Ludzie, nie dajcie sobie z powrotem wcisnąć kiczowatego TLK - interREGIO jest tańszy i korzystniejszy dla was. Jeśli tak bardzo chcą, to niech bedą dwa pociągi do Warszawy - InterREGIO i TLK - wtedy okaże się, który będzie lepszy dla ludzi (a wcale się nie zdziwcie, jak będą wybierać ten pierwszy)
M
Mareh

wolę Inter Regio!! Jest tańsze a poza tym mają regio karnety na 3 dowolne dni za 79 zł. Super sprawa

66400

a gdzie połączenie z Krakowem?moim zdaniem też bardzo potrzebne,było kiedyś i zawsze ludzie nim jeździli...przez poznań,wrocław,opole,katowice....to bardzo ważne połączenie....

k
konserwatysta
PRACOWNIKA TRZEBA TRZYMAĆ KRÓTKO. RAZ W MIESIĄCU NA 2-3 DNI ZOSTAWIĆ GO BEZ ŚRODKÓW DO ŻYCIA, ŻEBY Z WŁAŚCIWEJ PERPEKTYWY NA NOWO ODNALAZŁ SWOJE MIEJSCE W SZEREGU I ZA DUŻO NIE PŁACIĆ, BO PO CO? PROŚCI LUDZIE NIE POTRAFIĄ WŁAŚCIWIE KORZYSTAĆ Z PIENIĘDZY. NAKUPUJĄ ACTIMELI, KAWY I FANTY A DO GARA NIE MAJĄ CO WŁOŻYĆ. ONI MAJĄ PRACOWAĆ NA NASZ DOBROBYT A NIE ODWROTNIE. SZCZĘŚĆ BOŻE W PRACY!

Dokładnie tak jest, jak piszesz. Nasi rządzący jeszcze dodatkowo łaskawie nakręcają ludzi różnymi "Tańcami na lodzie" albo "Jak oni ładnie wyglądają" bądź "Jak zjeść kulturalnie bezy" tudzież innymi "Kuba Wojewódzkimi" albo "Lisami" i potem są tego opłakane skutki: brak własnego myślenia i chaos w mózgu. Taki pociąg z każdego miasta o ilości mieszkańców 100.000 to przecież powinien do stolicy kraju co godzinę jeździć, to żadna łaska, a bilet kolejowy powinien uprawniać, tak jak przykładowo w Niemczech, do podróży komunikacją publiczną (miejską) po własnej stolicy (Warszawie w tym przypadku). Jakby zabrać tym władcom udzielnym ich wypasione fury, komóry i laptopy, to pociągi kursowałyby co chwilę. Władza jest przecież dla ludzi a nie ludzie dla władzy.
s
szef

PRACOWNIKA TRZEBA TRZYMAĆ KRÓTKO. RAZ W MIESIĄCU NA 2-3 DNI ZOSTAWIĆ GO BEZ ŚRODKÓW DO ŻYCIA, ŻEBY Z WŁAŚCIWEJ PERPEKTYWY NA NOWO ODNALAZŁ SWOJE MIEJSCE W SZEREGU I ZA DUŻO NIE PŁACIĆ, BO PO CO? PROŚCI LUDZIE NIE POTRAFIĄ WŁAŚCIWIE KORZYSTAĆ Z PIENIĘDZY. NAKUPUJĄ ACTIMELI, KAWY I FANTY A DO GARA NIE MAJĄ CO WŁOŻYĆ. ONI MAJĄ PRACOWAĆ NA NASZ DOBROBYT A NIE ODWROTNIE. SZCZĘŚĆ BOŻE W PRACY!

E
Engel Hart

Radocha do 1 czerwca 2011 kiedy to znowu wam Minister wytnie ciufcię.

Dodaj ogłoszenie