Pociąg spóźnił się o godzinę? Możesz żądać odszkodowania!

redakcja Gazety Lubuskiej
redakcja Gazety Lubuskiej
Gdy opóżnienie przekroczy godzinę, można ubiegać się o zwrot części pieniędzy wydanych na bilet.
Gdy opóżnienie przekroczy godzinę, można ubiegać się o zwrot części pieniędzy wydanych na bilet. Łukasz Gdak
Gdy pociąg spóźni się ponad godzinę, przewoźnik ma obowiązek wypłacić odszkodowanie i to niezależnie od przyczyny opóźnienia.

Jeżeli podróż wydłużyła się od godziny do 119 min - przewoźnik powinien zwrócić 25 proc. wartości biletu, jeżeli opóźnienie było większe niż 2 godziny - połowę ceny.

Aby dostać zwrot części kwoty wydanej na bilet, nie wystarczy udać się do kasy na dworcu. Należy złożyć reklamację na piśmie. Na szczęście nie potrzebujemy żadnego zaświadczenia od konduktora, wystarczy, że zachowamy bilet. Informacje o godzinie przyjazdu znajdują się w systemie informatycznym.

Jeżeli chcemy otrzymać pieniądze na konto lub przelewem należy to wyraźnie zaznaczyć i podać odpowiednie dane. Często bowiem przewoźnicy proponują zniżkę na zakup kolejnego biletu. Warto wiedzieć, że nie wypłaca się rekompensat mniejszych niż wartość 4 euro (ok. 18 zł) oraz że 00przepisy nie obowiązują dla pociągów miejskich, podmiejskich i regionalnych.

Czytaj też: Nieudane wakacje? Zobacz jak odzyskać pieniądze

Słychać ich, ale mało kto ich widział. Praca megafonisty od kuchni (źródło:TVN24/x-news):

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie