Jeżeli podróż wydłużyła się od godziny do 119 min - przewoźnik powinien zwrócić 25 proc. wartości biletu, jeżeli opóźnienie było większe niż 2 godziny - połowę ceny.
Aby dostać zwrot części kwoty wydanej na bilet, nie wystarczy udać się do kasy na dworcu. Należy złożyć reklamację na piśmie. Na szczęście nie potrzebujemy żadnego zaświadczenia od konduktora, wystarczy, że zachowamy bilet. Informacje o godzinie przyjazdu znajdują się w systemie informatycznym.
Jeżeli chcemy otrzymać pieniądze na konto lub przelewem należy to wyraźnie zaznaczyć i podać odpowiednie dane. Często bowiem przewoźnicy proponują zniżkę na zakup kolejnego biletu. Warto wiedzieć, że nie wypłaca się rekompensat mniejszych niż wartość 4 euro (ok. 18 zł) oraz że 00przepisy nie obowiązują dla pociągów miejskich, podmiejskich i regionalnych.
Czytaj też: Nieudane wakacje? Zobacz jak odzyskać pieniądze
Słychać ich, ale mało kto ich widział. Praca megafonisty od kuchni (źródło:TVN24/x-news):
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?