Wczoraj szefowie PKP PLK wraz z wykonawcami robót, podsumowali trwający kilka lat projekt poprawy stanu technicznego kolei na lubuskich odcinkach. Główną bolączką kolejarzy i pasażerów były tzw. wąskie gardła, czyli najbardziej wysłużone odcinki torów, gdzie pociągi musiały mocno ograniczać prędkość.
- Zadanie wykonaliśmy bez problemów, teraz dopuszczalna prędkość dla ruchu towarowego wynosi 100 km na godz., a dla pasażerskiego 120 km na godz. - mówił dyrektor Grzegorz Siewiera z PKP PLK.
Roboty trwały kilka lat, kosztowały 30 mln euro, z czego 75 proc. sfinansowała Unia Europejska. Zlikwidowano w sumie 11 wąskich gardeł, dzięki czemu zwiększy się nie tylko punktualność pociągów, ale i bezpieczeństwo podróży. Kolejarze wyliczyli, że np. podróż na odcinku Nowa Sól - Zielona Góra skróci się o 5 minut, a na linii Czerwieńsk - Rzepin o 22 minuty. 12 grudnia wejdzie w życie nowy rozkład jazdy i te korekty będą już do niego wprowadzone.
(mich)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?