Pociągi pojadą szybciej

Redakcja
Zwiększy się nie tylko punktualność pociągów, ale i bezpieczeństwo podróży
Zwiększy się nie tylko punktualność pociągów, ale i bezpieczeństwo podróży fot. Tomasz Gawałkiewicz
87 km torów wyremontowali w Lubuskiem kolejarze za unijne pieniądze. Dzięki temu pociągi będą pokonywać niektóre odcinki nawet o 20 minut krócej.

Wczoraj szefowie PKP PLK wraz z wykonawcami robót, podsumowali trwający kilka lat projekt poprawy stanu technicznego kolei na lubuskich odcinkach. Główną bolączką kolejarzy i pasażerów były tzw. wąskie gardła, czyli najbardziej wysłużone odcinki torów, gdzie pociągi musiały mocno ograniczać prędkość.

- Zadanie wykonaliśmy bez problemów, teraz dopuszczalna prędkość dla ruchu towarowego wynosi 100 km na godz., a dla pasażerskiego 120 km na godz. - mówił dyrektor Grzegorz Siewiera z PKP PLK.

Roboty trwały kilka lat, kosztowały 30 mln euro, z czego 75 proc. sfinansowała Unia Europejska. Zlikwidowano w sumie 11 wąskich gardeł, dzięki czemu zwiększy się nie tylko punktualność pociągów, ale i bezpieczeństwo podróży. Kolejarze wyliczyli, że np. podróż na odcinku Nowa Sól - Zielona Góra skróci się o 5 minut, a na linii Czerwieńsk - Rzepin o 22 minuty. 12 grudnia wejdzie w życie nowy rozkład jazdy i te korekty będą już do niego wprowadzone.

(mich)

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

ż
żaganianin2

Jednym Słowem Zaorać Lubuskie, Gorzów nie będzie nam pluł na książęce miasto ŻAGAŃ

pozdrawiam
Patryjota

w
wir

Wszystkie miasta lubuskie tracą przez te dwa miasta. Od 1975 roku kiedy powstały małe województwa, gorzowek i zielonka, cały czas nas kroją. Dzisiaj domagają się więcej pieniędzy na drogi, kosztem naszych powiatów,a mają o wiele mniej dróg.

k
kolejarz

Ale jakoś nikt się nie pochwali że co roku więcej odcinków zostaje ograniczonych co do prędkości niż tych remontowanych !!! Za pare- parenaście lat większości nie da się już wyremontować !!! A oto kolej ma inne plany za wiele milionów ( miliardów?)z własnych środków, budowy szybkiej koleii Warszawa-Poznań-Wrocław o prędkościach 250 km/h - (może i większej)!!!

G
Gość
W dniu 01.10.2008 o 10:22, żaganianin napisał:

Tak zabierzcie nam wszystko!!! 14 grudnia likwidują "Bobra" z Żagania do Wrocławia, to co za problem zabrać nam "Wawel" i puścić go na ZG. Tak właśnie władze w urzędach w Zielonej i Gorzowie traktują Żagań oraz Żary. Po co my wam jesteśmy? Tylko po to by płacić podatki i liczbą mieszkańców uzasadniać rację istnienia woj. lubuskiego, stworzonego po to, by paru kolesi miało stołki. Te decyzje o likwidacji pociągów, a także takie zdania o likwidacji kolejnych to najlepszy dowód, że mieszkańcy powiatów żarskiego i żagańskiego już dawno powinni pomyśleć o referendum w sprawie odłączenia się od lubuskiego. I nie piszczcie mi, że w dolnośląskim też będziemy na prowincji, sam to widzę, bo na mapie się znam. Ale przynajmniej po takim referendum w Zielonej Górze i Gorzowie zauważą, że Żagań i Żary istnieją i kiedyś nawet należały do lubuskiego....


Przypominam tylko, że wcześniej Wawel jeździł przez Zielona Górę i Głogów, a trase zmienili dlatego, że tory na odrzance były w fatalnym stanie. Teraz, po częściowych remontach chyba logiczne jest, żeby pociąg wrócił na starą trasę. Przemawia za tym chocby fakt, że Odrzanka jest zelektryfikowana.
Kolejna sprawa. Co to za ekspress, który zatrzymuje sie w Żaganiu i Żarach. Z ekonomicznego punktu widzenia jest to bezsensowne. Pociągi takie jak Wawel pomiędzy Krakowem a Berlinem powiny sie zatrzymywać na obecnej trasie w dużych ośrodkach - Katowicach, Gliwicach, Opolu, Wrocławiu i Legnicy, zaś po ewentualnej zmianie trasy po minięciu Wrocławia tylko w Zielonej Górze. Pozdrawiam.
ż
żaganianin

Tak zabierzcie nam wszystko!!! 14 grudnia likwidują "Bobra" z Żagania do Wrocławia, to co za problem zabrać nam "Wawel" i puścić go na ZG. Tak właśnie władze w urzędach w Zielonej i Gorzowie traktują Żagań oraz Żary. Po co my wam jesteśmy? Tylko po to by płacić podatki i liczbą mieszkańców uzasadniać rację istnienia woj. lubuskiego, stworzonego po to, by paru kolesi miało stołki. Te decyzje o likwidacji pociągów, a także takie zdania o likwidacji kolejnych to najlepszy dowód, że mieszkańcy powiatów żarskiego i żagańskiego już dawno powinni pomyśleć o referendum w sprawie odłączenia się od lubuskiego. I nie piszczcie mi, że w dolnośląskim też będziemy na prowincji, sam to widzę, bo na mapie się znam. Ale przynajmniej po takim referendum w Zielonej Górze i Gorzowie zauważą, że Żagań i Żary istnieją i kiedyś nawet należały do lubuskiego....

p
paw

Tak zwłaszcza na odcinku Radnica-Bytnica szybkość jest zawrotna 40km/h

c
ciekawski

Mam pytanko. Czy w związku z powyższym, planowane jest w nowym rozkładzie jazdy zmienienie trasy pociągu IC "Wawel" Berlin - Kraków, tak aby przejeżdżał przez Zielona Górę i Głogów? Klika lat temu zmieniono trasę pociągu, właśnie ze względu na zbyt zniszczone torowisko na "Odrzance" i pociąg jeździ teraz przez Legnicę, Żagań.
Pozdrawiam

Dodaj ogłoszenie