Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Podwyżki opłat i prowizji w bankach. Czy banki będą musiały zwrócić klientom te pieniądze?

Agnieszka Domka-Rybka
Agnieszka Domka-Rybka
pixabay.com
Banki z całego kraju tłumaczą się w Bydgoszczy m.in. czy wystarczająco informują klientów o podwyżkach opłat. Jeśli okaże się, że nie, grożą im milionowe kary.

Sprawę wzięła pod lupę bydgoska delegatura UOKiK, która od kilku miesięcy zajmuje się trwałym nośnikiem. To płyta CD, pendrive, wiadomość e-mail, a także papier, które umożliwiają klientom banków przechowywanie informacji kierowanych do nich w taki sposób, by mogli odtworzyć je kiedyś w niezmienionej postaci. Nośnik pojawił się w unijnej dyrektywie w 2007 r.

- Banki miały więc czas, by się do niej dostosować, ale tego nie zrobiły - powiedział Piotr Adamczewski, dyrektor regionalnej delegatury UOKiKwczorajszej konferencji prasowej w Bydgoszczy. - Dlatego wciąż normalną praktyką jest, że wraz z zamknięciem konta tracimy dostęp do naszej historii w banku.

Podwyżki w bankach na lato 2017 [banki, nowe cenniki]

- Na co dzień może takie informacje nie są klientowi potrzebne, ale, gdy skarży bank w sądzie, mogą okazać się istotne. Na pewno przydadzą się frankowiczom - podkreślił w Bydgoszczy Marek Niechciał, prezes UOKiK.

W naszym kraju chętnie zaciągamy kredyty.

Prezes przypomniał przy okazji wyrok unijnego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie sporu grupy austriackich konsumentów z lokalnym bankiem Bawag. Każdy posiadacz e-konta kojarzy ikonę z kopertą, umieszczoną w górnym rogu z liczbą nieprzeczytanych wiadomości. Klienci austriackiego banku uznali, że informacje przekazywane tą drogą nie spełniają wymogów trwałego nośnika, ponieważ nadawca może zmienić treść e-maila. Trybunał przyznał im rację, argumentując, że trwały nośnik to np. list, ale nie e-banking.

Więcej w serwisie plus.pomorska.pl: Banki w Polsce mogą zapłacić kary za wyższe opłaty

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiał oryginalny: Podwyżki opłat i prowizji w bankach. Czy banki będą musiały zwrócić klientom te pieniądze? - Gazeta Pomorska

Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska