Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Polak na zakupach przede wszystkim szuka wyprzedaży i akcji promocyjnych

AIP
Najbardziej pożądane przez Polaków akcje promocyjne to wyprzedaże i obniżki cen.
Najbardziej pożądane przez Polaków akcje promocyjne to wyprzedaże i obniżki cen. Karolina Misztal
Najbardziej pożądane przez Polaków akcje promocyjne to wyprzedaże i obniżki cen, a także możliwość zbierania punktów w programach lojalnościowych. Loterie i konkursy nie są jeszcze aż tak popularne – bierzemy w nich udział 1-2 razy do roku, z reguły wtedy, kiedy do wygrania jest dużo nagród.

– W badaniu zapytaliśmy Polaków, jakie benefity chcieliby otrzymywać za uczestnictwo w programie lojalnościowym. To dla nas bardzo ważne, ponieważ wiemy, że konsumenci lubią być nagradzani za swoje wybory zakupowe. Okazuje się, że najbardziej zależy im na kuponach rabatowych i stałych rabatach – tak odpowiedziało odpowiednio 59 i 54 proc. respondentów. Połowa ankietowanych chciałaby też otrzymywać od firm prezenty z okazji urodzin, imienin czy różnych świąt – mówi Marcin Pilarski, dyrektor zarządzający Payback Polska.

Chcemy mieć dużą szansę na łatwą wygraną

Uczestnictwo w loteriach i konkursach zadeklarowało kilkanaście procent ankietowanych. Co najbardziej zniechęca nas do tego typu akcji promocyjnych? Dla ponad połowy respondentów badania Payback Opinion Poll, jest to konieczność podawania dużej ilości danych osobowych. Kolejne powody to skomplikowany mechanizm uczestnictwa (46 proc.), a także niejasny regulamin i konieczność realizacji czasochłonnego zadania (po 41 proc.).

Do uczestnictwa w loteriach skłania nas przede wszystkim duża liczba nagród, ponieważ dzięki temu mamy większe szanse na wygraną (44 proc.), a także prosty mechanizm zabawy (40 proc.). Co ciekawe, wysoka wartość nagrody jest istotna jedynie dla co piątego badanego. Więcej osób (36 proc.) jest skłonnych wziąć udział w loterii, jeśli mogą wygrać produkt lub usługę dopasowaną do ich indywidualnych potrzeb.

Lubimy technologię i samochody

Jakie nagrody są dla Polaków najbardziej atrakcyjne? Przede wszystkim pieniężne (63 proc.) oraz rzeczowe, a także bony rabatowe (po 50 proc.). Ponad 30 proc. respondentów wskazała na możliwość zrobienia darmowych zakupów w wybranym sklepie. Wśród nagród rzeczowych preferujemy laptopy, tablety i smartfony (63 proc.), sprzęt RTV (51 proc.), samochody (44 proc.) i sprzęt AGD (41 proc.).

– Patrząc na wyniki naszego badania, widzimy, że Polacy najchętniej biorą udział w akcjach promocyjnych, dzięki którym mogą regularnie otrzymywać konkretne benefity i które nie wymagają od nich dużego zaangażowania – komentuje ekspert.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Polak na zakupach przede wszystkim szuka wyprzedaży i akcji promocyjnych - Strefa Biznesu

Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska