Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Polski Cukier gra ze Stelmetem, Anwil projektuje stroje. Kluby nie chcą tracić kontaktu z kibicami

Joachim Przybył
Joachim Przybył
Kibice kolejne mecze swoich drużyn w halach mogą zobaczyć dopiero za kilka miesięcy
Kibice kolejne mecze swoich drużyn w halach mogą zobaczyć dopiero za kilka miesięcy Jacek Smarz
Zawieszone ligi to nie tylko dramat finansowy dla klubów, ale także ogromne straty marketingowe. Jak w trudnych czasach nie stracić kontaktu z kibicami? Kluby z regionu szukają nowych sposobów i imponują pomysłowością.

Twarde Pierniki od lat zaskakują pomysłowością w social mediach, a ich konto na twitterze należy do najaktywniejszych w środowisku PLK. Klub inwencją błysnął już w ubiegłym tygodniu. W czwartek miał rozegrać ligowy mecz z Polpharmą Starogard Gdański, ale został odwołany. Polski Cukier zaproponował więc rywalom mecz online w kółko i krzyżyk. Była transmisja live na twitterze i facebooku, a potem, jak na porządne wydarzenie przystało, przygotowany skrót wideo.

Nie wiemy czy właśnie w Toruniu znaleziono inspirację, ale dzień później na identycznych zasadach swój mecz na twitterze rozegrały Southampton i Manchester City.

Pomysł został świetnie odebrany w środowisku, więc Polski Cukier poszedł za ciosem i w piątek zaproponował kibicom w państwa-miasta czyli zabawę, którą chyba każdy pamięta z dzieciństwa. Gościem honorowym był Maciej Zieliński, który losował litery. Kibice mieli wpisywać kolejno: państwo, miasto, rzecz, zwierzę, klub koszykarski i koszykarza.

Zabawa była świetna, wzięło w niej udział kilkadziesiąt osób. Przy okazji była też namiastka derbów, bo najszybszy i najbardziej obyty w geografii, zoologii i baskecie okazał się Michał Fałkowski, specjalista social media Anwilu Włocławek. Kolejna odsłona już w najbliższy piątek.

Kolejnym pomysłem torunian były wycinanki. "Zajęcia plastyczno-techniczne" - ogłosił Polski Cukier na twitterze i facebooku. Kibice mogli pobrać specjalnie przygotowana szablony, które mogli sami upodobnić do ulubionych graczy.

Jak podkreślają w klubie, to nie tylko rozrywka, ale ten program ma znacznie poważniejsze cele. - W tej trudnej sytuacji chcemy wykorzystać zasięgi, szerokie grono kibiców, którzy potrafią pokazać społeczną solidarność. Przyświecają nam cztery główne aspekty: rzetelna informacja, edukacja prozdrowotna, rozrywka, od niej zresztą zaczęliśmy oraz ostatni i najważniejszy element, czyli organizacja wolontariatu kibicowsko-sąsiedzkiego - mówi Kuba Konieczka, specjalista ds. marketingu Twardych Pierników. - Chcemy otoczyć opieką osoby z grupy podwyższonego ryzyka. Warto w tych trudnych czasach zainteresować się sąsiadami, których mijamy na co dzień, zachowując oczywiście zasady skutecznej obrony przed chorobą. Mamy już kolejne plany, m.in. cykliczną poranną gimnastykę Dominika Narojczyka, będą kolejne gry z klubami i kibicami, pokażemy jak spędzają dni nasi zawodnicy. Naszym celem jest budowanie relacji, promowanie zdrowego trybu życia, ale także pomoc w przełamaniu rutyny domowej kwarantanny - dodaje.

W poniedziałek 16 marca torunianie mieli zagrać w hitowym meczu w Zielonej Górze. W zamian Polski Cukier zaprosił rywala do rozrywki w mediach społecznościowych. Tym razem gra będzie bardziej zaawansowana - hasło "Zgadnij kto to". Zabawa ma się rozpocząć o godz. 17.30.

Włocławianie nie zamierzają zostawać w tyle. W weekend w swoich social mediach zaproponowali kibicom ciekawy quiz o historii włocławskiego basketu (kolejne są przygotowywane i będą publikowane w kolejnych dniach), a kolejny pomysł był jeszcze oryginalniejszy. W poniedziałek Anwil zaprosił kibiców do projektowania strojów na kolejny sezon. Na autorów najciekawszych projektów czekają upominki.

Hokeiści KH Energa Toruń zdążyli rozegrać cały sezon, odwołano jedynie mecze play off bez udziału naszej drużyny. Co nie oznacza zaprzestania społecznej aktywności klubu. KH zaangażował się w promocję hasła #zostanwdomu. W ramach swoich działań zgłosił drużynę do turnieju online w Counter Strike, popularną na całym świecie grę komputerową. Hokeiści zagrają nad nazwą Specjalsii E-Sport Team. Turniej zorganizował mistrz Polski GKS Tychy i będzie transmitowany na żywo na Twitchu.

Przerwa w rozgrywkach to świetna okazja do odkurzenia archiwów wideo. Polski Cukier zachęcił TVP Sport do przypomnienia meczów reprezentacji Polski koszykarzy na mistrzostwach świata w Chinach. Toruński Pomorzanin w swoich mediach społecznościowych zaproponował kibicom retransmisje meczu z Grunwaldem Poznań, który zadecydował niedawno o mistrzostwie Polski.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Polski Cukier gra ze Stelmetem, Anwil projektuje stroje. Kluby nie chcą tracić kontaktu z kibicami - Gazeta Pomorska

Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska