Popalone tablice informacyjne na stacji Zielona Góra Główna, tunel bez spoin. Co na to inwestor?

Leszek Kalinowski
Leszek Kalinowski

Wideo

Od ponad roku nie działają poprawnie wyświetlacze, niektóre wyglądają jakby były poprzepalane. Infokioski peronowe również "spalone" , zegary niesprawne... Tak ma wyglądać stacja Zielona Góra Główna po modernizacji? Wstyd! - napisał do nas pan Marian, stały Czytelnik. Inni mieszkańcy zwracają uwagę też na inne rzeczy, które - ich zdaniem - należałoby poprawić.

Stacja Zielona Góra Główna została wyremontowana. Jednak mieszkańcy nie do końca są zadowoleni z efektów. Widzą usterki, mają różne uwagi, z którymi się z nami dzielą.

Stacja Zielona Góra Główna - przepalone tablice informacyjne

- Chciałbym poruszyć sprawę małej infrastruktury na peronach tego dworca. Od ponad roku nie działają poprawnie wyświetlacze, niektóre wyglądają, jakby były poprzepalane. Infokioski peronowe również "spalone", zegary niesprawne. I to jest dworzec po modernizacji? Wygląda to wszystko makabrycznie źle! Przecież to miasto wojewódzkie - napisał do nas Czytelnik.

Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. odpowiada nam, że wyświetlacze zamontowane na stacji Zielona Góra Główna są objęte gwarancją producenta.

- Część urządzeń wymaga wymiany - przyznaje. - Zgłosiliśmy już to wykonawcy.

Stacja Zielona Góra Główna - brakuje spoin w tunelu

- Chciałbym zapytać o wciąż niedokończony remont tunelu na stacji Zielona Góra Główna. Od I do II peronu brakuje fugowania (spoin), gdzieniegdzie wystają - pozostawione przez wykonawcę - elementy dystansowania (widać je wychodząc z tunelu schodami na I peron). Poza tym brakuje wypełnienia szczelin pomiędzy glazurą a sufitem tunelu za wzór tego, co zrobiono od wejścia na II peron do końca tunelu - to kolejny email Czytelnika.

- W wyremontowanym przejściu podziemnym płyty granitowe zostały ułożone na specjalnym stelażu. Zastosowane rozwiązanie nie wymaga spoin - odpowiada Radosław Śledziński.

Stacja Zielona Góra Główna - mieszkańcom bez spoin się nie podoba

Jednak mieszkańców taka odpowiedź nie zadowala.

- Rzeczywiście, ów brak spoin może wynikać z rozwiązania, jakie tu zastosowano. Pytanie brzmi - dlaczego w takim razie podobnego rozwiązania nie wprowadzono na całej długości tunelu i wejściach doń prowadzących? - pyta pan Tomasz. - Czy projekt inwestycji - zrealizowanej za kilka milionów - zakładał ów brak konsekwencji? Kilkunastometrowy fragment tunelu wygląda w tej chwili na niedokończony i - z racji braku jednakowego rozwiązania - rzuca się w oczy podróżnym. Nie wygląda to dobrze, a w każdym razie sprawia wrażenie jakiejś fuszerki (na domiar złego, tu i ówdzie wykonawca pozostawił po sobie tzw. dystanse, wystające ze szczelin pomiędzy płytkami). Według mnie konsekwentne zastosowanie spoin na całej długości tunelu nadałoby podziemnemu przejściu harmonii. Zatarłoby złe wrażenie, sprawiając, że wyremontowany za publiczne pieniądze tunel nabrałby wyglądu inwestycji dokończonej, zaprojektowanej i wykonanej z elementarnym poczuciem estetyki.

ZOBACZ TO

Podziemny tunel kolejowy z pochylniami rowerowymi - dworzec Zielona Góra Główna

ZIELONA GÓRA: A jednak jest zakaz jazdy rowerem w tunelu! [ZDJĘCIA]

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Szybko szybko szybko.... SUKCEEEES! Gdzie ta Lubuska gdzie te media... Chcemy się pochwalić nowczesnom infłastłuktułom! Lubuska - "Szok! Dworzec w Zielonej Górze przeszedł metamorfozę! Jak Oni to zrobili!? Pyta z niedowierzaniem Pani Gienia czekająca akurat na pociąg" .... Zielona Góra portret własny. Jeden z wielu i nie ostatni....

Dodaj ogłoszenie