Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Popalone tablice informacyjne na stacji Zielona Góra Główna, tunel bez spoin. Co na to inwestor?

Leszek Kalinowski
Leszek Kalinowski
Popalone tablice informacyjne, popsute zegary, brak spoin w tunelu to tylko niektóre uwagi Czytelników dotyczące modernizowanej stacji Zielona Góra Główna
Popalone tablice informacyjne, popsute zegary, brak spoin w tunelu to tylko niektóre uwagi Czytelników dotyczące modernizowanej stacji Zielona Góra Główna Jacek Katos
Od ponad roku nie działają poprawnie wyświetlacze, niektóre wyglądają jakby były poprzepalane. Infokioski peronowe również "spalone" , zegary niesprawne... Tak ma wyglądać stacja Zielona Góra Główna po modernizacji? Wstyd! - napisał do nas pan Marian, stały Czytelnik. Inni mieszkańcy zwracają uwagę też na inne rzeczy, które - ich zdaniem - należałoby poprawić.

Stacja Zielona Góra Główna została wyremontowana. Jednak mieszkańcy nie do końca są zadowoleni z efektów. Widzą usterki, mają różne uwagi, z którymi się z nami dzielą.

Stacja Zielona Góra Główna - przepalone tablice informacyjne

- Chciałbym poruszyć sprawę małej infrastruktury na peronach tego dworca. Od ponad roku nie działają poprawnie wyświetlacze, niektóre wyglądają, jakby były poprzepalane. Infokioski peronowe również "spalone", zegary niesprawne. I to jest dworzec po modernizacji? Wygląda to wszystko makabrycznie źle! Przecież to miasto wojewódzkie - napisał do nas Czytelnik.

Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. odpowiada nam, że wyświetlacze zamontowane na stacji Zielona Góra Główna są objęte gwarancją producenta.

- Część urządzeń wymaga wymiany - przyznaje. - Zgłosiliśmy już to wykonawcy.

Stacja Zielona Góra Główna - brakuje spoin w tunelu

- Chciałbym zapytać o wciąż niedokończony remont tunelu na stacji Zielona Góra Główna. Od I do II peronu brakuje fugowania (spoin), gdzieniegdzie wystają - pozostawione przez wykonawcę - elementy dystansowania (widać je wychodząc z tunelu schodami na I peron). Poza tym brakuje wypełnienia szczelin pomiędzy glazurą a sufitem tunelu za wzór tego, co zrobiono od wejścia na II peron do końca tunelu - to kolejny email Czytelnika.

- W wyremontowanym przejściu podziemnym płyty granitowe zostały ułożone na specjalnym stelażu. Zastosowane rozwiązanie nie wymaga spoin - odpowiada Radosław Śledziński.

Stacja Zielona Góra Główna - mieszkańcom bez spoin się nie podoba

Jednak mieszkańców taka odpowiedź nie zadowala.

- Rzeczywiście, ów brak spoin może wynikać z rozwiązania, jakie tu zastosowano. Pytanie brzmi - dlaczego w takim razie podobnego rozwiązania nie wprowadzono na całej długości tunelu i wejściach doń prowadzących? - pyta pan Tomasz. - Czy projekt inwestycji - zrealizowanej za kilka milionów - zakładał ów brak konsekwencji? Kilkunastometrowy fragment tunelu wygląda w tej chwili na niedokończony i - z racji braku jednakowego rozwiązania - rzuca się w oczy podróżnym. Nie wygląda to dobrze, a w każdym razie sprawia wrażenie jakiejś fuszerki (na domiar złego, tu i ówdzie wykonawca pozostawił po sobie tzw. dystanse, wystające ze szczelin pomiędzy płytkami). Według mnie konsekwentne zastosowanie spoin na całej długości tunelu nadałoby podziemnemu przejściu harmonii. Zatarłoby złe wrażenie, sprawiając, że wyremontowany za publiczne pieniądze tunel nabrałby wyglądu inwestycji dokończonej, zaprojektowanej i wykonanej z elementarnym poczuciem estetyki.

ZOBACZ TO

Podziemny tunel kolejowy z pochylniami rowerowymi - dworzec Zielona Góra Główna

ZIELONA GÓRA: A jednak jest zakaz jazdy rowerem w tunelu! [ZDJĘCIA]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska