- Wobec trudnej sytuacji PKP nasz region zwiększy swój udział w inwestycji do 60 proc., przy 40 proc. PKP - powiedział nam wicemarszałek Tomasz Hałas. Budowa łącznicy ma ruszyć wiosną 2010 r. i potrwać do jesieni 2011 r. Za 20 mln euro na całym odcinku od Zbąszynka do Czerwieńska mają zostać wymienione tory oraz poprawione rozjazdy.
Po jej zakończeniu czas jazdy z Zielonej Góry do Zbąszynka skróci się o 33 minuty. W kolejnej umowie PKP i marszałka określi się zakres prac na linii między Kostrzynem a Zbąszynkiem przez Gorzów. Tu także przewidziano modernizację torów, tak by szynobusy mogły jechać z prędkością 100-120 km/godz. Jak nam powiedział inżynier kontraktu Ryszard Magdziak, pierwsze roboty rozpoczną się w przyszłym roku a ich zakończenie planowane jest w 2011 roku.
Ta inwestycja będzie natomiast kosztowała 15 mln euro. Możliwe też będzie uruchomienie bezpośredniego połączenia Gorzowa z Berlinem. Połączenie to będą najpewniej obsługiwały szynobusy niemieckie i polskie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?