Posłowie walczą o połączenia pociągów Gorzów - Warszawa

Renata Ochwat 95 722 57 72 rochwat@gazetalubuska.pl
fot. Gazeta Lubuska
- Jest wielka szansa, że od stycznia wróci wygodne połączenie z Gorzowa do Warszawy - mówią lubuscy parlamentarzyści. Pasażerowie już się cieszą. Bo teraz jeżdżenie paskudnymi wagonami to koszmar.

- Zależy nam, aby wróciło połączenie Gorzowa z Warszawą prowadzone przez spółkę Intercity, które zniknęło kilka tygodni temu. Dlatego lubuski zespół parlamentarny spotkał się w ubiegłym tygodniu z wiceministrem infrastruktury Juliuszem Engelhardtem - mówi Jan Kochanowski, poseł SLD z Gorzowa.

Czytaj też: Przystanek Woodstock - Rozkład jazdy PKP i ceny biletów

Musi wrócić

W spotkaniu tym wzięli udział także i inni parlamentarzyści. Wspólnie przekonywali wiceministra o konieczności przywrócenia godnego połączenie dla stolicy regionu ze stolicą kraju. - Faktem jest, że Gorzów ma połączenie z Warszawą, ale pociągiem spółki InterRegio. To są jakieś przypadkowo pozbierane po stacjach wagony, bez żadnego komfortu jazdy - ocenia poseł Kochanowski.

Cały zespół nalegał na przywrócenie tego połączenia. - Dyskusja była bardzo długa i na argumenty. Ale coś uzyskaliśmy - przyznaje Kochanowski. Wiceminister Engelhardt publicznie zadeklarował, że w nowym rozkładzie, który zacznie obowiązywać od 1 grudnia, ten pociąg zostanie przywrócony. W najbliższym czasie rozpoczną się negocjacje w tej sprawie z Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubuskiego.

- Rzeczywiście, chcemy spotkać się z marszałkiem i porozmawiać o tym problemie. Do spotkania dojdzie prawdopodobnie w przyszłym tygodniu, sam je przygotowuję - mówi Józef Zych, poseł PSL z Zielonej Góry. Tłumaczy, że sprawa tych połączeń jest na tyle ważna dla całego regionu, że w walkę zaangażowali się parlamentarzyści z południa województwa.

Witold Pahl, poseł PO z Gorzowa, mówi, że warunkami przywrócenia tego połączenia jest dofinansowanie linii kwotą około 2 mln zł oraz wycofanie z rozkładu pociągu InterRegio. - To pierwsze zadanie - wywalczenie pieniędzy jest dla nas, parlamentarzystów. Natomiast jeśli chodzi o drugie, właśnie jestem po rozmowie z Tomaszem Hałasem, członkiem zarządu województwa lubuskiego. Oświadczył on, że jeśli tylko Intercity uruchomi połączenie, wówczas województwo zdejmie połączenie prowadzone przez spółkę InterRegio - mówi poseł.

Gorzowianie czekają na więcej

Chcieliśmy się upewnić u źródła, czy rzeczywiście tak będzie, ale T. Hałas odmówił nam informacji. Przez biuro prasowe Urzędu Marszałkowskiego poinformował, że gotów jest to uczynić dopiero jutro. - Członek zarządu chce, aby pierwsi o zmianach usłyszeli widzowie TVP Gorzów, a gazeta dopiero jutro - usłyszeliśmy od pracownicy biura.

Ale lubuscy parlamentarzyści zapewniają, że wszystko jest na jak najlepszej drodze do pozytywnego finału. - Na tym spotkaniu z marszałkiem chcemy też porozmawiać o lepszym skomunikowania szynobusów z Gorzowa z najważniejszymi pociągami przejeżdżającymi przez Krzyż, np. pociągiem IC Chrobry relacji Szczecin - Warszawa czy jadącymi do Krakowa. - Nam takie dalekobieżne połączenia nie są potrzebne. Wystarczy dobre skomunikowanie - mówią parlamentarzyści.

Gorzowianie w dwojaki sposób oceniają starania posłów i senatorów. - Będzie bardzo dobrze, jak rzeczywiście wróci połączenie Intercity. Bo teraz jeżdżenie tymi paskudnymi wagonami to prawdziwy koszmar - mówi Tadeusz Wolski. I dodaje, że trzyma kciuki za powodzenie tego projektu.

Natomiast Danuta Lipińska jest zdania, że źle się stało z odcięciem połączeń dalekobieżnych. - Jeździłam wiele razy do Krakowa i zawsze było pełno ludzi. Takich połączeń nam po prostu potrzeba. Ale parlamentarzyści tam nie jeżdżą, więc nie dbają o takie linie - skarży się.

Czy i kiedy oraz ile połączeń wróci do Gorzowa, będzie wiadomo w najbliższych tygodniach.

Wideo

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

d
dad

Wagony Interregio są złej jakości ? Od momentu przejęcia całego syfu od ówczesnych PKP PR czyli dawnych pospiesznych,PKP Intercity straciło w odbiorze społecznym. Niezmodernizowane wagony, syf jak przed 20 laty.
Jak w ogóle można było dopuścić do sytuacji w której połączenia kategorii economic przeszły w ręce prywatnego przewoźnika, dla którego liczy się zysk, a nie komfort podróżnych ? Takie rzeczy- tylko w Polsce...

p
przystań ale dla kogo? SLD

---2204138,327,byly_radny_sld_dyrektorem_tvp_gorzow,item.html

J
Jakub

Paskudne wagony pozbierane przypadkiem po stacjach? Haha kto pisał ten artykuł??!! Nie dość, że połączenia InterRegio są o wiele tańsze od TLK (to się nazywa Tanie Linie Kolejowe, które niby są tanie!) to jeszcze pociąg jest zestawiony z co prawda dwóch wagonów, ale takich, które jeździły kiedyś jako jedynki, a teraz dwójki. Wygodne fotele, sześć miejsc w przedziale, luksus 1 klasy w IC mamy 2 klasę w IR. Wiem, bo jechałem tym pociągiem i podróż była bardzo przyjemna. Jestem przeciwny przywróceniu połączenia TLK !!!

j
jola

Nie ściemniajcie to PO likwiduje bo rządzi nie można wciskać ludziom kitu że się rządzi i jednocześnie jest się w opozycji. Niedługo wszyscy z rządu, kancelarii prezydenta i sejmu zgina w wypadkach samolotowych,nikt za to nie będzie odpowiadał, domy zniszczy nam powódź - premier zrobi serial filmowy z wałów , zlikwidują wszystkie pociągi a posłowie PO będą walczyli dla naszego dobra to lipa, nikt za nic nie odpowiada i wszyscy zwłaszcza z PO walczą a kim.

G
Gorzowiak

Zdjęcie to pociąg "Wawel" Wrocław - Berlin, wykonane w Żarach.

A jeśli chodzi o połaczenie o które tak walczą zawzięcie parlamentarzyści... Dlaczego koniecznie zależy nam na spółce Inter City? Już raz pokazali na co ich stac, wycofali pociąg bo podobno był on nierentowny.

Obecnie mamy połączenie z Warszawą dzięki pociągowi Inter Regio spółki Przewozy Regionalne - spółki którą dotuje samorząd województwa lubuskiego i która to bezpośrednio pod niego podlega.

Dlaczego nie zależy im na utrzymywaniu własnego pociągu?! Myślicie, że Inter City jest tańsze? Nie!

Jak zwykle rozbija się o kasę, znowu IC wejdzie od nowego rozkładu, zgarnie unijne dotacje na pociąg, pojeździ rok czasu - tyle ile trwa rozkład jazdy i znowu stwierdzą, że połączenie jest nierentowne wycofując się z interesu.

Walka IC vs PR trwa...

A ja mówię już dziś, obecny pociąg Inter Regio jest obłożony pasażerami, byłem, jechałem, widziałem.

Pozdro

g
gość

hmm. mi to bardziej wygląda na stację w Żarach a pociąg na EC Wawel...

S
SUM COGITO

Na zdjęciu widać pociąg gotowy do odjazdu do Berlina /już wycofany/ z dworca w Kostrzynie, a Woodstock dopiero
zaczynamy - nie dotyczy więc sprawy poruszanej w artykule.

Warto naocznie sprawdzić, w jakich warunkach pasażerowie odbywają podróże np. teraz do Kostrzyna pociągami
dodatkowymi i przy okazji pstryknąć kilkanaście fotek do następnych artykułów; te archiwalne można zutylizować
bądż zostawić w archiwum następnym pokoleniom, nam już się przyjadły.

Że redaktorzy i urzędnicy nie jeżdżą pociągami? Nie szkodzi to organizacji spotkania dyskusyjnego o problemach
kolei i podróżnych na dworcu kolejowym. Corpus delicti w zasięgu wzroku, a nawet ręki.

c
czesio

Z tymi obskurnymi wagonami to jakaś bzdura! To są wagony po świeżych naprawach rewizyjnych!!

g
gość

a co z Wrocławiem i Krakowem

s
s

od stycznia? a moze od czerwca albo od 1 lipca zrobic? to raptem rok bez 4 tygodni...

Dodaj ogłoszenie