- Warto dbać o to, żeby między kierunkami drogi i dwoma pasami były przepusty, żeby łatwiej można było przekierować ten ruch na przeciwległy pas, tak, żeby można było zapewnić dostęp do miejsca wypadku i niesienie pomocy ofiarom wypadku - powiedział Michał Wrzosek z firmy BUDIMEX S.A.
Czytaj również: Policjant ranny w wypadku. Co stało się w Kostrzynie? [ZDJĘCIA]
Częściej ma być stosowany wariant otwarcia bram i wypuszczenia ruchu na tak zwane drogi serwisowe pod warunkiem, że będą zapewniać sprawną ewakuację z miejsca zdarzenia. Służby posiadają szczegółowe plany całej infrastruktury.
- Każda autostrada musi posiadać taki plan ratowniczy. Opracowuje go zarządca autostrady. On jest uzgadniany również z Państwową Strażą Pożarną - stwierdził st. bryg. Paweł Frątczak z PSP.
Nowością będą stałe znaki informujące o objazdach i drogach alternatywnych. Oznakowanie będzie powiązane z powstającym Krajowym Systemem Zarządzania Ruchem.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?