Powstał nowy spot promujący Gorzów. Czym miasto chwali się w klipie?

Magdalena Marszałek
Magdalena Marszałek
Do sieci trafił właśnie nowy spot promocyjny Gorzowa.
Do sieci trafił właśnie nowy spot promocyjny Gorzowa. zobaczgorzow.pl
Udostępnij:
Do sieci trafił właśnie nowy spot promocyjny Gorzowa. Ponad dwuminutowy klip ukazuje atuty miasta i przekonuje, że to miejsce idące z duchem czasu. Jego krótsza, bo piętnastosekundowa wersja jest już prezentowana w ogólnopolskich mediach.

Spot z miejskimi ambasadorami

Na pierwszym planie ludzie z pasją, a w tle miejska infrastruktura oraz najbardziej charakterystyczne miejsca. Tak w kliku słowach można opisać najnowszy spot promujący Gorzów. Udział w produkcji wzięli ambasadorowie miasta - Bartosz Zmarzlik, który wciela się w rolę przewodnika oraz Krzysztof "Jankes" Jankowski, jako gość odwiedzający miasto po długiej nieobecności i będący pod wrażeniem zachodzących w nim zmian.

Zadanie nie było łatwe, bo musieliśmy przygotować piętnastosekundowy film, co stanowiło ekstremalnie trudne wyzwanie. To jest bardzo mało czasu na to, żeby pokazać wszystkie atuty, a chcieliśmy, żeby to była produkcja z klimatem, która oddaje duszę miasta. Z tego powodu powstała również dłuższa wersja tego filmu, która prezentuje nieco więcej - mówi Marta Liberkowska, dyrektor Wydziału Promocji i informacji UM w Gorzowie.

Zdjęcia - w dużej części wykonane za pomocą drona - prezentują się efektownie. Kwadrat, filharmonia i amfiteatr mienią się skąpane w słońcu, a przestrzeń miejska opleciona jest malowniczymi terenami zielonymi i rekreacyjnymi. Można zarzucić, że na ujęciach z lotu mechanicznego ptaka nie widać rzeczywistości obserwowanej na co dzień z perspektywy chodnika, ale takie już prawo reklamy, że zazwyczaj pokazuje nieco więcej i lepiej.

Przeczytaj również: Zwiedzanie jeszcze nigdy nie było tak proste. Teraz po Gorzowie spacerować można także wirtualnie!

Gorzów to przede wszystkim ludzie

Spora część spotu została też poświęcona ofercie kulturalnej, sportowej i imprezowej miasta. Dlatego w klipie wystąpiła młodzież ze studia teatralnego działającego przy gorzowskim teatrze oraz muzycy z gorzowskiej filharmonii.

Na to zwykle stawiamy, kiedy pokazujemy miasto, że Gorzów to są przede wszystkim ludzie - wyjątkowi niepowtarzalni i bardzo aktywni. Dlatego oprócz młodzieży ze studia teatralnego, filharmoników, kajakarzy czy wioślarzy są też nasi gorzowscy rowerzyści czy artyści, którzy występują podczas imprez organizowanych w ramach akcji "Dobry wieczór Gorzów" - dodaje Marta Liberkowska.

Kaseta stilonowska i murale

Nie zabrakło także odniesień do przeszłości, ale w nowoczesnym wydaniu, bo już w pierwszych sekundach filmu na pierwszym planie pojawia się charakterystyczna kaseta stilonowska. To nawiązanie do czasów, kiedy dzięki pomysłowi, aby zapisywać dźwięk na taśmie magnetycznej, dokonała się swoista rewolucja w świecie rozrywki na całym świecie. A Gorzów był jej częścią.

Gorzowskie Zakłady Włókien Chemicznych Stilon były największym producentem kaset magnetofonowych w Polsce i jednym z większych w Europie. To jest taka nasza niestandardowa spuścizna, którą chcemy się chwalić. Mogliśmy oczywiście skupić się na zabytkach, ale zabytki takie lub inne ma wiele miast, a kasetę stilonowska mieliśmy tylko my. Dziś jako symbol jest ona wykorzystywana w miejskiej przestrzeni, bo kasety możemy podziwiać między innymi na muralu, który znajduje się przy ulicy Spichrzowej - dodaje Marta Liberkowska.

Zresztą gorzowskie murale w spocie również często się pojawiają. I nic w tym dziwnego, bo takich barwnych malunków jest w mieście coraz więcej i czynią one gorzowską przestrzeń ciekawszą, ładniejszą i bardziej oryginalną.

Jak podoba się mieszkańcom?

Nowy spot promocyjny Gorzowa został dobrze przyjęty przez internautów. Poprzednie reklamowe produkcje miasta nie zawsze spotykały się z dobrymi reakcjami gorzowian. Film w ciągu kilku dni uzbierał kilka tysięcy odsłon, a komentarze są raczej pochlebne. Choć krytycznych głosów również nie brakuje.

Jak dla mnie kawał dobrej roboty. Ładny ten Gorzów. - Widziałam i byłam miło zaskoczona. - Nie pokazano miasta tak naprawdę, tylko ludzi, zieleń i naturę. Co jest zaletą, no ale miasto to też jakieś historyczne elementy. - Pusty amfiteatr, puste parki, puste miasto wieczorową porą. Aż prosiłoby się tutaj o ujęcia z ludźmi, że tu faktycznie ktoś żyje i odpoczywa - piszą internauci.

Nowy spot w ogólnopolskiej telewizji można będzie oglądać do końca lipca. Jego dłuższa wersja dostępna jest między innymi na www.zobaczgorzow.pl.

Zobacz również:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Lubuska
Dodaj ogłoszenie