Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Powstał nowy spot promujący Gorzów. Czym miasto chwali się w klipie?

Magdalena Marszałek
Magdalena Marszałek
Do sieci trafił właśnie nowy spot promocyjny Gorzowa.
Do sieci trafił właśnie nowy spot promocyjny Gorzowa. zobaczgorzow.pl
Do sieci trafił właśnie nowy spot promocyjny Gorzowa. Ponad dwuminutowy klip ukazuje atuty miasta i przekonuje, że to miejsce idące z duchem czasu. Jego krótsza, bo piętnastosekundowa wersja jest już prezentowana w ogólnopolskich mediach.

Spot z miejskimi ambasadorami

Na pierwszym planie ludzie z pasją, a w tle miejska infrastruktura oraz najbardziej charakterystyczne miejsca. Tak w kliku słowach można opisać najnowszy spot promujący Gorzów. Udział w produkcji wzięli ambasadorowie miasta - Bartosz Zmarzlik, który wciela się w rolę przewodnika oraz Krzysztof "Jankes" Jankowski, jako gość odwiedzający miasto po długiej nieobecności i będący pod wrażeniem zachodzących w nim zmian.

Zadanie nie było łatwe, bo musieliśmy przygotować piętnastosekundowy film, co stanowiło ekstremalnie trudne wyzwanie. To jest bardzo mało czasu na to, żeby pokazać wszystkie atuty, a chcieliśmy, żeby to była produkcja z klimatem, która oddaje duszę miasta. Z tego powodu powstała również dłuższa wersja tego filmu, która prezentuje nieco więcej - mówi Marta Liberkowska, dyrektor Wydziału Promocji i informacji UM w Gorzowie.

Zdjęcia - w dużej części wykonane za pomocą drona - prezentują się efektownie. Kwadrat, filharmonia i amfiteatr mienią się skąpane w słońcu, a przestrzeń miejska opleciona jest malowniczymi terenami zielonymi i rekreacyjnymi. Można zarzucić, że na ujęciach z lotu mechanicznego ptaka nie widać rzeczywistości obserwowanej na co dzień z perspektywy chodnika, ale takie już prawo reklamy, że zazwyczaj pokazuje nieco więcej i lepiej.

Przeczytaj również: Zwiedzanie jeszcze nigdy nie było tak proste. Teraz po Gorzowie spacerować można także wirtualnie!

Gorzów to przede wszystkim ludzie

Spora część spotu została też poświęcona ofercie kulturalnej, sportowej i imprezowej miasta. Dlatego w klipie wystąpiła młodzież ze studia teatralnego działającego przy gorzowskim teatrze oraz muzycy z gorzowskiej filharmonii.

Na to zwykle stawiamy, kiedy pokazujemy miasto, że Gorzów to są przede wszystkim ludzie - wyjątkowi niepowtarzalni i bardzo aktywni. Dlatego oprócz młodzieży ze studia teatralnego, filharmoników, kajakarzy czy wioślarzy są też nasi gorzowscy rowerzyści czy artyści, którzy występują podczas imprez organizowanych w ramach akcji "Dobry wieczór Gorzów" - dodaje Marta Liberkowska.

Kaseta stilonowska i murale

Nie zabrakło także odniesień do przeszłości, ale w nowoczesnym wydaniu, bo już w pierwszych sekundach filmu na pierwszym planie pojawia się charakterystyczna kaseta stilonowska. To nawiązanie do czasów, kiedy dzięki pomysłowi, aby zapisywać dźwięk na taśmie magnetycznej, dokonała się swoista rewolucja w świecie rozrywki na całym świecie. A Gorzów był jej częścią.

Gorzowskie Zakłady Włókien Chemicznych Stilon były największym producentem kaset magnetofonowych w Polsce i jednym z większych w Europie. To jest taka nasza niestandardowa spuścizna, którą chcemy się chwalić. Mogliśmy oczywiście skupić się na zabytkach, ale zabytki takie lub inne ma wiele miast, a kasetę stilonowska mieliśmy tylko my. Dziś jako symbol jest ona wykorzystywana w miejskiej przestrzeni, bo kasety możemy podziwiać między innymi na muralu, który znajduje się przy ulicy Spichrzowej - dodaje Marta Liberkowska.

Zresztą gorzowskie murale w spocie również często się pojawiają. I nic w tym dziwnego, bo takich barwnych malunków jest w mieście coraz więcej i czynią one gorzowską przestrzeń ciekawszą, ładniejszą i bardziej oryginalną.

Jak podoba się mieszkańcom?

Nowy spot promocyjny Gorzowa został dobrze przyjęty przez internautów. Poprzednie reklamowe produkcje miasta nie zawsze spotykały się z dobrymi reakcjami gorzowian. Film w ciągu kilku dni uzbierał kilka tysięcy odsłon, a komentarze są raczej pochlebne. Choć krytycznych głosów również nie brakuje.

Jak dla mnie kawał dobrej roboty. Ładny ten Gorzów. - Widziałam i byłam miło zaskoczona. - Nie pokazano miasta tak naprawdę, tylko ludzi, zieleń i naturę. Co jest zaletą, no ale miasto to też jakieś historyczne elementy. - Pusty amfiteatr, puste parki, puste miasto wieczorową porą. Aż prosiłoby się tutaj o ujęcia z ludźmi, że tu faktycznie ktoś żyje i odpoczywa - piszą internauci.

Nowy spot w ogólnopolskiej telewizji można będzie oglądać do końca lipca. Jego dłuższa wersja dostępna jest między innymi na www.zobaczgorzow.pl.

Zobacz również:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska