Pozycjonowanie, czyli jak skutecznie wypromować się w Internecie

Materiał informacyjny performancemedia.pl

Reklama w Internecie dominuje nad tradycyjnymi formami reklamy ze względu na swą precyzyjność i możliwość bezpośredniego dotarcia do potencjalnego klienta. Posiadasz stronę internetową i chcesz ją wypromować? Wybierz współpracę z agencją i postaw na profesjonalne usługi SEO. Pozycjonowanie prowadzone w sposób zaplanowany sprowadzi na stronę potencjalnych klientów i zwiększy sprzedaż oferowanych produktów czy usług.

Na czym polega pozycjonowanie stron?

SEO (ang. Search Engine Optimization) polega na zwiększeniu widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Profesjonalna usługa powinna polegać na dogłębnej analizie witryny – wykonaniu audytu strony, a następnie – w oparciu o opracowaną analizę – zaplanowaniu strategii. Dlaczego jest to tak istotne?

Algorytmy Google analizują zawartość stron internetowych, wyszukując najlepsze i najbardziej przydatne odpowiedzi na zapytania użytkowników i prezentując je w formie listy. Przy ocenie witryn branych jest pod uwagę wiele czynników, w tym tych technicznych i związanych z umieszczanymi w witrynie treściami. Jeśli Twoja witryna wypada gorzej od konkurencyjnych witryn, to będzie wyświetlać się na niższych pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Jakie elementy są analizowane w ramach usług SEO:

• treści umieszczone na stronie - wielkość artykułów, użyte nagłówki i słowa kluczowe,
• użyteczność witryny – struktura, architektura informacji, linkowanie wewnętrzne,
• czynniki techniczne - długość ładowania strony, możliwość obsługi na urządzeniach mobilnych, dostępność dla robotów indeksujących i wiele innych.

Pozycjonowanie strony to szereg czynności wykonywanych w określonym celu. Skuteczne pozycjonowanie zakłada zatem kompleksowe działania, obejmujące wszystkie elementy strony internetowej. W ten sposób możliwe jest zbudowanie odpowiedniej widoczności i pozyskiwanie wartościowego ruchu.

*

SEO to nie tylko wysokie pozycje, ale wartościowy ruch

W budowaniu widoczności Twojej strony konieczne jest skupienie się na tych słowach kluczowych, które najtrafniej opisują to, czym się zajmujesz. Zakładasz ogrody, czyścisz dywany, a może prowadzisz biuro rachunkowe? Użytkownicy Google, którzy szukają usług takich jak Twoje, wpisują w pasku wyszukiwarki różne kombinacje słów kluczowych.

Zadaniem agencji SEO jest poznanie intencji użytkowników, wyselekcjonowanie słów, po których Twój serwis powinien być widoczny, a następnie wdrożenie zaplanowanej optymalizacji i strategii. Analiza słów kluczowych dostarczy informacji, które części serwisu powinny zostać rozbudowane, poprawione lub usunięte.

W optymalizacji serwisu chodzi przede wszystkim o tworzenie zawartości, które są pożądane przez użytkowników. W ten sposób osoby, które będą potencjalnie zainteresowane produktami i usługami takimi jak Twoje, trafią na Twoją stronę WWW i być może skontaktują się z Tobą. Wszystko dzięki temu, że Twoja witryna będzie dokładną odpowiedzią na potrzeby danego użytkownika.
Ruch, który pozyskasz z wyników organicznych nie będzie pustym ruchem, ale wartościowym, wynikającym z tematyki Twojej strony. Dzięki tej zależności będziesz mógł w komfortowych warunkach rozwijać swój biznes, zwiększać sprzedaż, ulepszać swoją ofertę i co najważniejsze zbudować solidną pozycję na rynku.

Przeczytaj więcej o pozycjonowaniu lokalnym:https://performancemedia.pl/oferta/pozycjonowanie-lokalne/

Co jeszcze dostaniesz w ramach usług SEO?

Pozycjonowanie stron to nie tylko działania techniczne na Twojej stronie, ale także prace poza nią. Planując strategię SEO zakłada się także regularne pozyskiwanie linków, a także tworzenie wartościowej treści (na podstrony ofertowe oraz bloga). W ten sposób budowany jest nie tylko pozytywny wizerunek Twojego przedsiębiorstwa, a także zwiększa się jego rozpoznawalność.

Artykuły sponsorowane powinny być publikowane w serwisach branżowych, a także lokalnych – gdy pozyskujesz klientów w swojej najbliższej okolicy. Publikacje sponsorowane przyczyniają się do zwiększenia autorytetu Twojej strony, powiązania jej zawartości z wybranymi słowami kluczowymi, przez co ta zacznie wyświetlać się wyżej w wynikach wyszukiwania.

Dodatkowo publikacje sponsorowane są źródłem dodatkowego ruchu na stronę, a także przyczyniają się do budowy pozytywnego wizerunku Twojego przedsiębiorstwa. W przypadku publikacji w lokalnych serwisach wzmacnia się powiązanie witryny z lokalizacją, w której prowadzisz działalność. Ponadto lokalne serwisy wpływają na rozpoznawalność firmy, pozwalają wyróżnić się na tle miejscowej konkurencji.

Inną ważną częścią działań poza Twoją stroną są także kampanie marketingu szeptanego. Te mogą odbywać się przy wykorzystaniu mediów społecznościowych lub for internetowych. Marketing szeptany zwiększa zainteresowanie brandem, a także wzmacnia jego wiarygodność.

Podsumowanie

Chcąc promować swój biznes w Internecie, nie sposób pominąć pozycjonowania strony w Google. Niezależnie na jakim obszarze prowadzisz firmę – lokalnie czy prowadzisz sprzedaż przy pomocy sklepu internetowego – pozycjonowanie pomoże w promocji Twojej witryny.

W ten sposób użytkownicy sami znajdą ofertę Twojej firmy, nawet nie znając jej nazwy. Użytkownicy szukając informacji w Internecie są zainteresowani konkretnym produktem lub usługą. Jeśli Twoja strona wyświetla się wysoko w Google oraz na wiele słów kluczowych, wówczas zyskujesz ogromną szansę dotarcia do potencjalnych klientów.

Pozycjonowanie jest sprawdzonym i skutecznym sposobem na promocję firm, niezależnie od tego czy dopiero rozpoczynasz swoją działalność czy planujesz ekspansję swojego przedsiębiorstwa przy pomocy tego kanału.

Artykuł powstał we współpracy z Performance Media, specjalistami od pozycjonowania stron, sklepów i prowadzenia kampanii Google Ads i Facebook Ads.

Dodaj ogłoszenie