Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Praca przy budowie mostu drogowego nad Wartą w Kostrzynie wre. Na razie wciąż trwa budowa przeprawy tymczasowej

Jakub Pikulik
Jakub Pikulik
Na budowie mostu nad Wartą w Kostrzynie w dalszym ciągu trwają przygotowania do położenia przeprawy tymczasowej, obok istniejącego mostu drogowego.
Na budowie mostu nad Wartą w Kostrzynie w dalszym ciągu trwają przygotowania do położenia przeprawy tymczasowej, obok istniejącego mostu drogowego. Jakub Pikulik
W Kostrzynie trwa budowa mostu drogowego nad Wartą. Od kilku miesięcy prace przy tej inwestycji skupiają się na budowie przeprawy tymczasowej. Dopiero po jej utworzeniu i przekierowaniu ruchu na most tymczasowy będzie można przystąpić do rozbiórki mostu istniejącego drogowego.

Każdy, kto przejeżdża przez Kostrzyn nad Odrą drogą krajową nr 31, może obserwować prace przy budowie mostu drogowego nad Wartą. Na razie budowlańcy skupiają się na budowie konstrukcji mostu tymczasowego. Powstaje w odległości on kilku metrów od istniejącego mostu. Najpierw w dno Warty trzeba było wbić potężne rury. To one będą stanowiły filary tymczasowej przeprawy przez Wartę. W pracach uczestniczą barki rzeczne, na których ustawiony jest m. in. dźwig i inny niezbędny do pracy sprzęt. Obecnie trwają prace zarówno przy budowie filarów, jak i przy budowie pomostu, który zostanie na nich osadzony. Wycięto też drzewa w rejonie mostu, umożliwiając tym samym skierowanie ruchu na most tymczasowy, gdy już on powstanie.

Dopiero po przekierowaniu ruchu będzie można zacząć prace przy rozbiórce istniejącego mostu drogowego. W jego miejsce powstanie całkiem nowa konstrukcja. Złe wiadomości dla kierowców są takie, że podczas przekierowywania ruchu na most tymczasowy, a później z tymczasowego na nowy most nad Wartą, będzie obowiązywał ruch wahadłowy. Takie rozwiązanie wprowadzono już kilka razy w lutym, gdy wycinano drzewa rosnące przy drodze dojazdowej na most. Ruchem kierowano wtedy ręczenie, aby choć nieco usprawnić przejazd. Momentalnie tworzyły się gigantyczne korki. Droga krajowa nr 31 jest najbardziej rychliwym szlakiem komunikacyjnym w i tak już mocno zakorkowanym Kostrzynie. Sytuacji z ruchem wahadłowym na moście nie ułatwi też bliskość przejazdy kolejowego. Ruch samochodów trzeba będzie koordynować z zamykającymi się rogatkami.

Na brzegu warty powstaje już pomost, na który zostanie przekierowany ruch po moście tymczasowym.
Na brzegu warty powstaje już pomost, na który zostanie przekierowany ruch po moście tymczasowym. Jakub Pikulik

Ruch wahadłowy da się we znaki kierowcom

Szacuje się, że ruch wahadłowy będzie obowiązywał nawet przez połowę całego czasu inwestycji. Co istotne, nie przewiduje się ograniczenia w ruchu pojazdów ciężarowych. Będą one mogły pokonywać przeprawę tymczasową i przejeżdżać przez most, gdy będzie obowiązywał ruch wahadłowy. Koszt budowy nowego mostu nad Wartą w Kostrzynie przekracza 100 milionów złotych. Zgodnie z pierwotnymi planami, inwestycja ma się zakończyć w sierpniu 2023 r.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska