Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Prawie jak rodzinny golf

Czesław Wachnik
Z zewnątrz polo jest wręcz kopia nowego golfa. Chociaż widać też elementy zapożyczone z eosa.
Z zewnątrz polo jest wręcz kopia nowego golfa. Chociaż widać też elementy zapożyczone z eosa. Fot. Volkswagen
Wyższy poziom bezpieczeństwa, nowe silniki i płyta podwoziowa - tak w skrócie można określić nowego volkswagena polo. Którego Volkswagewn pokazał na ostatnich targach motoryzacyjnych w Lipsku.

Za nowego polo w wersji 5-drzwiowej, z silnikiem benzynowym o mocy 60 KM trzeba w Niemczech zapłacić od 12.150 euro czyli licząc po kursie 4,45 zł za euro około 54 tys. zł. Jak na polskie warunki, to jednak zbyt dużo. Dlatego w Polsce ceny powinny być jednak znacznie niższe. Dodajemy jeszcze z silnikiem diesla o mocy 75 KM auto kosztuje od 14.800 euro.

Nadwozie i wnętrze

Konstruktorzy nowego polo postawili sobie za zadanie, by auto sprostało surowym obecnie testom EuroNCAP. Dlatego sztywność kabiny pasażerskiej przy czołowym zderzeniu zwiększono aż o 50 proc. a w przypadku uderzenia bocznego o 20 proc. Ponadto już w standardzie mamy układ ESP z asystentem ruszania pod górę oraz cztery poduszki powietrzne.

Nadwozie nowego polo to połączenie golfa z najnowszym kabrio Volkswagena czyli scirocco. Dodatkowym plusem jest doskonała jakość materiałów. Taka jak w golfie. W nadwoziu uwagę zwracają głębokie przetłocznia po bokach i niemal przykryte reflektory. Ale co chyba najważniejsze, polo jest ładne, a więc jeśli Volkswagen nie ustali zbyt wysokich cen, to po auto powinny ustawiać się kolejki.

Ładne jest też wnętrze. Tu też widać podobieństwo do golfa. Dominują duże kratki wlotu powietrza, dobrze widoczne licznik prędkości i obrotów oraz mała, trzyramienna kierownica. I element, który dla auta segmentu B jest bardzo ważny, czyli pojemność wnętrza. Wydaje się, że wielkość kabiny nowego i obecnego polo jest zbliżona. Jeśli ta w nowym jest nieco większa, to różnice są praktycznie niezauważalne.
Bezsporne jest jednak, że nowe polo, podobnie jak to obecne, może z powodzeniem spełniać funkcję pojazdu rodzinnego. Długość polo wynosi prawie 4 metry (397 cm) a szerokość 168 cm. Bagażnik ma 280 litrów pojemności, ale po złożeniu tylnych foteli jego pojemność rośnie do 952 litrów.

Silniki bardziej nowoczesne

Nowe polo napędza kilka nowych jednostek napędowych, które charakteryzują się większą mocą, przy jednocześnie mniejszym zapotrzebowaniu na paliwo.
Będzie siedem jednostek napędowych o mocy od 60 do 105 KM.

Na razie do wyboru są trzy silniki benzynowe o mocy 60, 70 lub 85 KM oraz jeden diesel o mocy 75 KM. Z tym najsłabszym polo rozwija prędkość do 157 km/godz. a 100 km/godz. 16,1 sekundy. Plusem jest niskie, bo wynoszące średnio tylko 5,5 litrów na 100 km zużycie paliwa. Zużycie paliwa w przypadku diesla wynosi jeszcze mniej, bo 3,6 litra na 100 km.

Już obecnie oferowany diesel jak też zapowiadana jednostka o mocy 90 KM została wyposażona we wtrysk bezpośredni common rail. Silnik TDI o pojemności 1.6 l osiąga moc 90 KM, i charakteryzuje się średnim spalaniem na poziomie 3,8 l/100 km i emisję CO2 wynoszącą 96 g/km. Polsce auto pojawi się najprawdopodobniej dopiero pod koniec czerwca.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska