Prawoskręt na ul. Batorego w Zielonej Górze - miał usprawnić ruch, a powoduje zator. Co z jego przebudową?

Aleksandra Pazda
Aleksandra Pazda
Prawoskręt na rondzie Batorego przysparza kierowcom wiele trudności
Prawoskręt na rondzie Batorego przysparza kierowcom wiele trudności Aleksandra Pazda
Kierowcy od ponad pięciu lat narzekają na rondo łączące ul. Batorego z Trasą Północną, a dokładnie na prawoskręt, który zamiast udrażniać, tamuje ruch. Dokumentacja jest, pozwolenia są, jednak pieniędzy brak.

Rondo Batorego powstało w 2008 r. przy okazji generalnego remontu Trasy Północnej. W międzyczasie zmniejszono pierścień ronda i dobudowano wewnętrzny pas, dzięki czemu rondo przekształciło się w turbinowe. Miało to zwiększyć przepustowość ruchu.

Trwa głosowanie...

Czy ronda turbinowe to ułatwienie dla kierowców?

Jedyne, czego zabrakło w tej inwestycji, to prawoskrętów. Pojawił się tylko jeden, a na dodatek - niezbyt udany. Wyjazd z Batorego na Trasę Północną nastręcza kierowcom wielu problemów. - Tutaj nic nie widać! Trzeba się nieźle wychylić, żeby zobaczyć, czy z ronda zjeżdża samochód. Dodatkowo w godzinach szczytu tworzą się tutaj korki - przyznaje pan Mirosław, mieszkaniec osiedla Zastalowskiego.

Przebudowy póki co nie będzie

Interpelację w tej sprawie wystosował po raz kolejny radny Sławomir Kotylak. - Pas włączenia powinien służyć do płynnego zbiegania się potoku pojazdów, które jadą dwiema różnymi drogami, poprzez osiągnięcie podobnych prędkości na sąsiadujących pasach. W związku z tym, że koncepcja ta nie znalazła zastosowania w dotychczasowych pracach modernizacyjnych, związanych z przebudową Ronda Batorego, oczekuje jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, w jakim terminie nastąpi przebudowa tego prawoskrętu – dopytuje radny. - Należy również wspomnieć, że oczekujący na włączenie się do ruchu na Trasę Północną pojazd, często tworzy zator w ruchu drogowym, utrudniając tym samym pozostałym kierowcom sprawną jazdę - dodaje S. Kotylak.

Odpowiedź magistratu z pewnością nie zadowoli kierowców. Okazuje się, że pozwolenia są, jednak brakuje pieniędzy.

– Departament Zarządzania Drogami jest w posiadaniu dokumentacji i pozwoleń ZRID na wyżej wymienioną inwestycję. Niestety brak środków finansowych w budżecie Miasta na ten cel aktualnie uniemożliwia realizację takiego zadania – wyjaśnia Krzysztof Kaliszuk, wiceprezydent miasta.

ZOBACZ TEŻ:

Otrzymaliśmy zdjęcia od naszego Czytelnika. Stado dzików spacerowało między blokami przy ul. Podgórnej.

Dziki spacerowały między blokami w Zielonej Górze. Mieszkańc...

Wichura w Lubuskiem łamała drzewa gałęzie. Strażacy dostali dziesiątki zgłoszeń.

Wichury w Lubuskiem. Strażacy interweniowali dziesiątki razy...

Znamy decyzję w sprawie trzeciej dawki szczepionki.

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Przecież mamy departament zarządzania drogami, koszty niech pokryje ten kto zatwierdził tą fuszerkę, bo to jest oczywista fuszerka.

G
Gość

Prawoskret jest rewelacyjnym rozwiazaniem i kazde rondo powinno takie byc. Tylko zeby pas byl dluzszy do wykonania tego manewru. Jaki kraj taki izynier

G
Gość

Takich mamy niedokształconych inżynierów drogowych niestety.

G
Gość

raz spowodowałbym tam stłuczkę a dokładniej wpakowałbym się pod tira. Na szczęście kierowca ciężarówki wyczuł gapę i z wyprzedzeniem zatrąbił i zwolnił. Tam jest słaba widoczność, nawet masz martwy punkt jak wciskasz się na Trasę Półn. A wystarczyło przedłużyć ten zjazd o 20 m.

Dodaj ogłoszenie