Wizyta w Kraju Trzech Koron odbiła się szerokim echem w mediach, a słowo "Polska" królowało na nabrzeżach tamtejszych portów przez prawie dwa tygodnie.
Po uroczystym wypłynięciu 12 czerwca br. ze Szczecina żaglowiec odwiedził już: Ystad, Malmoe, Sztokholm, Karlskronę a przy okazji także duńską Kopenhagę. Jego rejs to inicjatywa Polskiej Organizacji Turystycznej. Podczas swojej wyprawy odwiedzi jeszcze porty niemieckie, holenderskie, belgijskie, francuskie, a także Londyn.
W Sztokholmie "Fryderyka Chopina" powitali na nabrzeżu mieszkańcy miasta, a także... sam Fryderyk Chopin, którego popiersie, specjalnie na tę okazję, stworzono między innymi z czerwonych serduszek "antystresowych". Oprócz wykładów o polskiej kulturze i historii, prowadzonych przez Polaków mieszkających w Szwecji, realizator projektu - Polska Organizacja Turystyczna - zorganizowała również naukę podstawowych kroków poloneza, pokaz baletowy na szarfach przymocowanych do żaglowych rei, a także możliwość zwiedzania żaglowca przez mieszkańców i turystów.
Jednak największą atrakcją towarzyszącą żaglowcowi podczas pobytu w szwedzkich portach okazały się atrapy fortepianów - można je było malować do woli, z czego ochoczo korzystały dzieci. Uroczystym zwieńczeniem pobytu żaglowca w Szwecji był pokaz sztucznych ogni na nabrzeżu w Karlskronie.
Wizyta polskiego żaglowca w szwedzkich portach odbiła się szerokim echem w tamtejszych mediach. Wydarzenie na pierwszych stronach relacjonowały najważniejsze tytuły prasowe, a głównymi bohaterami doniesień, oprócz samego "Fryderyka Chopina" byli młodzi Polacy - uczestnicy rejsu promującego Polskę.
"Promujmy Polskę Razem", w ramach którego obywa się rejs "Fryderyka Chopina", to jeden z największych w historii projektów promujących nasz kraj za granicą. Jego celem jest poprawa wizerunku Polski oraz rozwój usług turystycznych w kraju. Organizator projektu - Polska Organizacja Turystyczna - otrzymała na jego realizację 30 mln euro, między innymi w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Mimo iż promocyjny rejs statku po europejskich portach potrwa do połowy września br., to cały projekt zakończy się dopiero w 2012 roku.
Na pokładzie żaglowca "Fryderyk Chopin" płynie grupa młodych ludzi, pełnych pasji i energii - tak zwanych Ambasadorów Polskiej Turystyki. Ich misja jest nierozerwalnie związana z hasłami, które określają kampanię Polskiej Organizacji Turystycznej, a które wpisują się doskonale także w życiorys Fryderyka Chopina: pasja, młodość, muzyka, romantyzm, wolność, kreatywność. Wzmocnieniem tego przekazu jest nowa identyfikacja graficzna marki POLSKA, która pokazuje różnorodność polskich atrakcji turystycznych i nowe hasło, którym promujemy nasz kraj: "Move your imagination".
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?