Prowadzisz biznes? Dla klientów powinieneś mieć terminal płatniczy - najlepiej w tablecie lub smartfonie. Jak nabyć go najkorzystniej?

Materiał informacyjny Santander Bank Polska
Na konkurencyjnym rynku trzeba zaspokoić wszelkie potrzeby klienta, łącznie z dowolną wygodną formą płacenia za zakup. A czemu przy okazji przedsiębiorca nie miałby takiego samego komfortu zawierania transakcji zapewnić sobie?

Polacy w większości są zwolennikami gotówki i każdy lubi mieć banknoty w portfelu, ale gdy przychodzi do płacenia – mało kto nie wybiera, jeśli może, płacenia bezgotówkowego. Starsi kartą, najlepiej zbliżeniowo. Młodsi – tą samą techniką, ale zegarkiem, opaską lub innym gadżetem. Coraz częściej, niezależnie od wieku także apką ze smartfona. Bankowość mobilna staje się coraz powszechniejsza, a skoro ma się już konto dostępne przez smartfona – i coraz częściej BLIK-a – smartfon zastępuje kartę lub materialny gadżet płatniczy.

Jaki terminal wybrać decydując się na własny biznes

Zachowania konsumentów są niezwykle ważne dla firm sprzedających im towary i usługi. Klienci dziś są wymagający bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Dotyczy to także płatności – chcą płacić za swoje zakupy w dogodny dla nich sposób.

Dotyczy to także usług: dziś kurier dostarczający przesyłkę musi mieć urządzenie do płatności bezgotówkowych, podobnie jak sprzedawca owoców na ulicznym straganie. Bezgotówkowe płacenie w taksówkach – czy nawet mandatów u policjanta lub strażnika miejskiego – także staje się standardem.

Z drugiej strony urządzenia do płatności bezgotówkowych, tzw. terminale POS są także coraz doskonalsze technologicznie: łatwiej łączą się z centrum autoryzacyjnym, są coraz mniejsze i lżejsze. Podobnie jednak jak my, jako konsumenci, chcemy płacić teraz, wykorzystując smartfonową apkę, także przedsiębiorcy czy handlowcy chcieliby móc przyjmować płatność także w sposób wirtualny – korzystając z aplikacji w tablecie, a jeszcze lepiej – w smartfonie.
I takie rozwiązania już są dostępne, także dla najmniejszych firm i pracowników przyjmujących zapłatę od klientów w firmie i poza nią.

Dlaczego warto mieć terminal

Terminal płatniczy zapewnia wygodę, zachowując szybki dostęp do utargu. Oto lista korzyści dla przedsiębiorcy wynikająca z korzystania z tego narzędzia:

  • Wygoda: klient może kupić towar lub skorzystać z usługi nawet wtedy, kiedy nie ma przy sobie gotówki;
  • Oszczędność czasu: transakcje przeprowadzane są szybciej: nie trzeba liczyć pieniędzy, sprawdzać ich autentyczności ani szukać drobnych, by wydać resztę;
  • Bezpieczeństwo: brak gotówki w kasie zmniejsza ryzyko kradzieży;
  • Płynność: środki ze sprzedaży na koncie są szybko dostępne, np. w Santander Bank Polska - następnego dnia roboczego, nawet do 8.30.

Dostosuj terminal do swoich potrzeb

Na rynku dostępnych jest kilka typów terminali – od stacjonarnych po w pełni mobilne. Łatwo więc dostosować urządzenie do własnych potrzeb przedsiębiorcy.

Terminal stacjonarny IP lub GPRS. Charakteryzuje go to, iż musi być stale podłączony do prądu, a łączy się przez internet (kabel ethernetowy/IP) lub wykorzystuje kartę SIM.,
Idealny dla firm, które obsługują wielu klientów. Sprawdzi się przy stanowisku kasowym, w punkcie sprzedaży – na ladzie lub w hotelu – w recepcji. Przyda się on również wszędzie tam, gdzie mogą tworzyć się długie kolejki.

Terminal przenośny GPRS, łączność odbywa się przez bezprzewodową transmisję danych GPRS dzięki karcie SIM. Terminal ma baterię i ładowarkę, dzięki temu można przyjmować płatność z dala od kasy. Dlatego jest on doskonałym rozwiązaniem dla restauracji i pubów

I wreszcie aplikacja SoftPOS, czyli wirtualny terminal w telefonie lub tablecie. Umożliwia on przyjmowanie płatności w dowolnym miejscu. Wystarczy, że smartfon (lub tablet) przedsiębiorcy działa w systemie Android 8.0 lub wyższym, ma dostęp do Internetu i moduł NFC. Taki terminal płatniczy można więc mieć zawsze przy sobie. To wygodnie rozwiązanie przede wszystkim dla firm, które prowadzą swoją działalność w ruchu. Idealny dla handlowców, firm transportowych, taksówkarskich, małej gastronomii, kurierów oraz firm, które świadczą swoje usługi u klienta.
Co ważne, niezależnie od tego, jaki typ terminala lub terminali wybierzemy, nie trzeba od razu inwestować w narzędzie, a nawet można skorzystać ze zwolnienia z opłat za posługiwanie się nim.

W tym celu można przystąpić do programu „Polska Bezgotówkowa”. A np. decydując się dodatkowo na skorzystanie z promocji oferowanej przez Santander Bank Polska, można uzyskać dodatkowe korzyści. Są one dostępne także dla osób, które nie zakwalifikują się do Programu „Polska Bezgotówkowa”
„Polska Bezgotówkowa” to wspólna inicjatywa uczestników rynku usług płatniczych – Związku Banków Polskich, Ministerstwa Rozwoju, agentów rozliczeniowych oraz organizacji płatniczych Visa i Mastercard.
Celem Programu jest zniesienie kosztów dla przedsiębiorców w zakresie instalacji terminala płatniczego oraz kosztów jego użytkowania - obecnie przez pierwsze 5 miesięcy od momentu zainstalowania lub do osiągnięcia obrotu na poziomie 42 tys. zł.

Do Programu „Polska Bezgotówkowa” może przystąpić przedsiębiorca, który w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie miał terminala płatniczego (umowy z agentem rozliczeniowym).
W ramach Programu „Polska Bezgotówkowa” przedsiębiorca nie ponosi kosztów związanych z instalacją i dzierżawą terminala płatniczego przez 5 miesięcy oraz prowizją za obsługę płatności bezgotówkowych przez okres 5 miesięcy lub do osiągnięcia obrotu w wysokości 42 tys. zł.
Decydując się na udział w Programie, przedsiębiorca podpisuje umowę z wybranym przez siebie dostawcą terminala płatniczego, biorącym w nim udział. Są nimi banki i agenci rozliczeniowi.
Jednym z takich dostawców jest Santander Bank Polska. Zaprasza on przedsiębiorców do skorzystania z oferty "POStaw na terminal do 9 miesięcy bez czynszu - II edycja”. Na czym polega promocja?

Szczegóły oferty Terminale płatnicze | Santander

W przypadku, gdy przedsiębiorca uczestniczy już w Programie Polska Bezgotówkowa, to po upływie pięciu darmowych miesięcy, Santander wydłuży okres bez opłat za dzierżawę terminala o kolejne dziewięć miesięcy. Jeśli natomiast firma korzystająca z oferty Santander Bank Polska nie uczestniczy w Programie „Polska Bezgotówkowa” – skorzysta z dziewięciu miesięcy zwolnienia z opłaty za dzierżawę terminala, natomiast ponosi koszty za procesowanie transakcji.
Sumując korzyści dla firm z obu programów, oznacza to dla nabywającego terminal za pośrednictwem Santander Bank Polska:

  • 0 zł prowizji od transakcji przez 5 miesięcy dla klienta korzystającego z Programu Polska Bezgotówkowa,
  • 0 zł abonamentu przez 14 miesięcy za terminal stacjonarny i przenośny dla klienta korzystającego z Programu Polska Bezgotówkowa (5 miesięcy z Polski Bezgotówkowej plus dodatkowe 9 miesięcy od Banku Santander)
  • A dla klienta poza Programem Polska Bezgotówkowa w promocji "POStaw na terminal do 9 miesięcy bez czynszu- II edycja” 0 zł abonamentu przez 9 miesięcy za terminale stacjonarne i przenośne.

Warto pamiętać, że taki terminal – podobnie jak pozostałe – eliminuje ryzyka, jakie wiążą się z gromadzeniem czy transportem gotówki, dając przy tym pełny i szybki do niej dostęp
Nie bez znaczenia są też korzyści wizerunkowe. Niejedno badanie zachowań konsumentów – a i kontrahentów biznesowych także – wskazuje, że korzystanie z najnowocześniejszych narzędzi, zwłaszcza działających w oparciu o nowe technologie, daje firmie korzyści wizerunkowe. Dziś dochodzą do tego preferencje wiążące się z poszanowaniem środowiska.
Przy czym na końcu i tak zawsze najbardziej liczy się wygoda, co oznacza, że klient preferuje i preferował będzie zawsze tę firmę, która pozwala mu zapłacić za swoje produkty w najwygodniejszej w danym momencie dla niego formie. To oznacza, że trzeba dać mu wybór: gotówka czy płatność przez szybki, nowoczesny, wygodny i niezawodny terminal. A jeśli płaci on przez mobilną apkę, niech ma satysfakcję, iż należność przyjmuje równie wirtualny kasjer!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Prowadzisz biznes? Dla klientów powinieneś mieć terminal płatniczy - najlepiej w tablecie lub smartfonie. Jak nabyć go najkorzystniej? - Strefa Biznesu

Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska
Dodaj ogłoszenie