* Kupiłam po okazyjnej cenie buty, które zgodnie z informacją na karteczce miały mieć "przebarwienia". Mam słaby wzrok, a w sklepowym świetle nie było dobrze widać skali tych przebarwień. Po wyjściu ze sklepu i obejrzeniu obuwia w świetle dziennym stwierdziłam, że są to właściwie dwa różne buty - tak mocno odbarwiona była na nich skóra. Natychmiast wróciłam do sklepu i zażądałam zwrotu gotówki. Sprzedawczyni jednak stwierdziła, że towar przeceniony nie podlega reklamacji. Czy miała rację?
O odpowiedź poprosiliśmy Marcina Wujaszka, głównego specjalistę z zielonogórskiej delegatury inspekcji handlowej
- Niestety w tym przypadku sprzedawczyni miała rację. Towar przeceniony nie podlega reklamacji związanej z wadą, która stała się przyczyną przeceny. Warunek jest jeden - klient musi być poinformowany o powodzie przeceny przed dokonaniem zakupu. Jeśli na obuwiu zamieszczono informację, że ma niższą cenę ze względu na przebarwienia, to nie może pani domagać się z tego tytułu żadnych świadczeń.
Informacja o uszkodzeniach stała się składową częścią zawartej przez panią umowy sprzedaży obuwia. Nie zachodzi więc "niezgodność towaru z umową". Oczywiście możliwe są innego rodzaju reklamacje przecenionego towaru - niezwiązane z powodem przeceny. Jeśli opisane przez panią obuwie uległoby np. rozklejeniu, może je pani reklamować bez przeszkód.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?