Wilgotne ściany i odpadający tynk rzucają się w oczy. Zniszczenia widać tuż przy wyjściu na dolne perony kostrzyńskiego dworca kolejowego. Codziennie przewijają się tędy dziesiątki pasażerów. - Widok jest nieciekawy. Odchodzi farba, odpada tynk. Ktoś to prowizorycznie zabezpieczył płytami osb, ale i tak wygląda to bardzo nieładnie - mówi nam pani Halina, którą spotkaliśmy na peronie w oczekiwaniu na pociąg do Szczecina. - To przecież wizytówka miasta. Ludzie, którzy wychodzą z pociągu, widzą właśnie te zawilgocone ściany. A szkoda, bo dworzec ładny, po remoncie - dodaje kobieta.
Polecamy również: Tak wyglądał dworzec PKP w Kostrzynie przed remontem
Woda przenika z peronu
- Zawilgocenie ścian jest prawdopodobnie spowodowane przenikaniem wody z peronu, który jest zlokalizowany powyżej wyjścia dolnego z dworca w kierunku peronu. Przy wyeliminowaniu problemu współpracujemy z PKP PLK S.A. To zarządca stacji, a więc peronów, linii kolejowej, tuneli pod peronami. Współpracujemy w celu dokładnego zdiagnozowania przyczyny, a także wypracowania skutecznego rozwiązania, które pozwoli na właściwe odprowadzenie wody zbierającej się pod nawierzchnią peronu położonego powyżej - mówi Bartłomiej Sarna z wydziału prasowego Polski Kolei Państwowych S. A.
INFORMACJE Z KOSTRZYNA NAD ODRĄ
- Nie będzie już Dni Twierdzy Kostrzyn. Nie ma na nie pieniędzy
- Płot z prądem stanie między Brandenburgią a Lubuskiem
- Most nad Odrą zamknięty. Drogowcy robią pomiary, kierowcy się skarżą
- Kierowca porsche łamie kilka przepisów w kilka sekund
- 37-latek zatrzymany za okradanie ogródków działkowych
- Lodołamacze gotowe do kruszenia lodu również w Lubuskiem
Najpierw trzeba osuszyć ściany
Kiedy kolej zamierza naprawić odpadające tynki przy wyjściu na perony? Na razie nie wiadomo. - Dopiero po wykonaniu przez PKP PLK S.A. prac pozwalających na rozwiązanie niniejszej kwestii i osuszeniu ścian będziemy mogli wykonać prace naprawcze ścian przy wyjściu z holu na perony. Oczywiście na bieżąco będą one zabezpieczane. Bez zastosowania tego rozwiązania wykonywanie napraw ścian czy tynków przy wyjściu nie będzie skuteczne, ponieważ próby napraw mokrych ścian będą prowadziły do powtarzania się sytuacji - daje B. Sarna.
Dopiero po wykonaniu przez PKP PLK S.A. prac pozwalających na rozwiązanie niniejszej kwestii i osuszeniu ścian będziemy mogli wykonać prace naprawcze ścian przy wyjściu z holu na perony
Polecamy wideo: Protest pracowników transgranicznych na przejściu granicznym w Kostrzynie nad Odrą
Debata prezydencka o Gdyni. Aleksandra Kosiorek versus Tadeusz Szemiot
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?