MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Raz płaci, raz nie

KRZYSZTOF ZAWICKI tel. 833 33 34 [email protected]
Tysiąc złotych straciła mieszkanka Głogowa na bankomatowej transakcji. Jak twierdzi, pieniędzy nie otrzymała, choć wypłata została uwzględniona na jej koncie.

Irena Buzin, 7 listopada 2003 r. podejmowała pieniądze z bankomatu należącego do Banku Zachodniego WBK przy ul. Galileusza. Najpierw wypłaciła 150 zł. Kilkanaście minut później zamierzała pobrać 1 tys. zł. - Po włożeniu karty i wprowadzeniu PIN-u, dość długo czekałam na wypłatę - opowiada. - Po pewnym czasie otrzymałam kartę z powrotem, ale bez pieniędzy.

Raz płaci, raz nie

Po kilkunastu minutach ponownie zdecydowała się skorzystać z bankomatu. Wypłata, tym razem 500 zł, odbyła się bez przeszkód. - Po otrzymaniu paragonu zorientowałam się, że moja poprzednia tysiączłotowa transakcja została zrealizowana - mówi I. Buzin. - Po sprawdzeniu okazało się, że kwota ta została odjęta z konta.
Jeszcze w tym samym dniu zwróciła się do banku o pomoc. Sprawą zajął się Departament Wsparcia Operacyjnego przy BZWBK w Poznaniu, obiecując że dokładnie sprawdzony zostanie przebieg transakcji dokonywanych w bankomacie w dniu 7 listopada.
Odpowiedź nie była korzystna. W piśmie czytamy m.in. "... System autoryzacyjno-rozli-czeniowy odnotował prawidłową transakcję 1 tys. zł." I Buzin odwołała się od tej decyzji, ale pozostała ona niezmieniona. Tym razem spróbowała szczęścia u rzecznika klienta BZWBK. Odpowiedź była podobna. Ponadto otrzymała kopię wydruku z bankomatu z odnotowaną transakcją. Wynika z niego, że wszystko przebiegło prawidłowo, a cała operacja od wprowadzenia PIN-u do otrzymania pieniędzy trwała 38 sekund.
Ze względu na wielką ilość transakcji bankomatowych, zdarzają się reklamacje, które w 80 procentach uwzględniamy na korzyść klienta - informuje rzecznik klienta Dariusz Staśczak. - W tym przypadku jednak, nie może być mowy o pomyłce.

Pomyłki nie było

Jak stwierdził, pod uwagę bierze się kilka czynników. - Każdej doby prowadzony jest bilans danego bankomatu i tu nie było żadnej nadwyżki, ponadto pod uwagę brany jest elektroniczny wydruk, a także liczy się opinia ekspertów, którzy mają za zadanie sprowadzić, czy w danym dniu bankomat funkcjonował prawidłowo.
Nie wykluczył, że klientka mogła za szybko odejść od bankomatu, zanim wypłacone zostały pieniądze.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Gadżety i ceny oficjalnego sklepu Euro 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska