Razem spotykają się i dbają o zdrowie.

Dorota Lipnicka
Dorota Lipnicka
Od dziewięciu lat Monika Reszel zaraża innych swoją wielką pasją do zdrowego trybu życia.

- Zdrowym odżywianiem zaczęłam interesować się jakieś dziewięć lat temu. Zawsze byłam strasznie chuda i nie mogłam przytyć. Dodatkowo zachorowała moja córeczka, a ja szukałam sposobu żeby jej pomóc. Okazało się, że zmiana nawyków żywieniowych, może całkowicie odmienić nasze życie - opowiada Monika Reszel, która swoją wiedzą chce dzielić się z innymi.
Od ponad roku prowadzi klub zdrowego żywienia Be Active. Członkowie klubu wspólnie uczą się, czym jest zdrowe odżywianie, motywują w działaniach. Razem ćwiczą, gotują i wciąż podejmują nowe wyzwania.

- W dzisiejszym świecie jesteśmy nieustannie narażeni na stres. Zewsząd atakuje nas śmieciowe jedzenie, zatrute środowisko. Musimy się zatrzymać i pomyśleć o tym co najważniejsze, czyli o naszym zdrowiu- mówi M. Reszel.
W zależności od potrzeb uczestnicy warsztatów mogą przytyć albo schudnąć, zregenerować organizm po chorobie, czy przygotować do wysiłku fizycznego. - W klubie jestem raz w tygodniu. Przez dwa i pół ro-ku schudłam 40 kg. Zmieniłam swoje nawyki, zaczęłam uprawiać sport. To co na początku sprawiało mi problem, teraz stało się codziennością - opowiada Aleksandra Kłysz ze Skwierzyny.
Klubowicze spotykają się wczesnym rankiem. Piją świeże koktajle z owoców z dodatkiem białka. Pozytywnie nastawiają się do nowego dnia. Dwa razy w tygodniu uprawiają tak zwane tabaty, czyli intensywne ćwiczenia połączone z 10 sekundowym odpoczynkiem. Wiosną uprawiają nordic walking.

- Zdarza się, że nasi klubowicze odpuszczają. Mają słomiany zapał i w chwilach kryzy-su po prostu rezygnują. Bardzo często jednak wracają. Mówią, że ich prześladuję i nie mogą spokojnie zjeść czekolady - śmieje się M. Reszel.
Na wykładach rozmawiają m. in. o metabolizmie, składnikach pokarmowych, uczą się czytać etykiety. Potem realizują wyznaczone sobie zadania. Ci, którzy pragną schudnąć, co tydzień stają na wadzę.

-Ludzie bardzo często szukają usprawiedliwienia dla swojej bezczynności. Zwalają wszystko na geny, a one tak naprawdę jedynie w ośmiu procentach wpływają na nasze zdrowie. Wszystko zależy od nas. Uczmy się mądrze wybierać. Przede wszystkim powinniśmy zdrowe nawyki żywieniowe zaszczepiać w naszych dzieciach. Dziś są one dużo bardziej narażone na tycie, niż kiedyś. Śmieciowe jedzenie jest wszędzie dostępne - mówi M. Reszel.

Z jej porad skorzystały tak-że panie z Koła Gospodyń wsi Rokitno. Po cyklu warsztatów z dietetyczką część z nich zgubiła sporo kilogramów.Do klubu może zapisać się każdy. Dla nikogo nie jest za późno. - To nieprawda, że w pewnym wieku już nie można schudnąć. Można, a nawet trzeba dla zdrowia - dodaje M. Reszel.

Dietetyczka podkreśla, że od naszego organizmu nie można tylko wymagać, ale trzeba mu też coś dać w zamian. Zdrowe jedzenie i ćwiczenia fizyczne to najlepszy prezent.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3