Recepty będą po staremu

Kamil Kałuziak
Przychodnia wycofała się z kontrowersyjnej decyzji.
Przychodnia wycofała się z kontrowersyjnej decyzji. Kamil Kałuziak
Po skardze mieszkańca Pszczewa do Narodowego Funduszu Zdrowia i naszej interwencji przychodnia Pro Vita wycofała się z kontrowersyjnej decyzji

Ciśnienie w żyłach wielu pacjentów wzrastało od dłuższego czasu. Chodzi o tzw. powtórki recept, które przez pewien czas były wydawane tylko w określonych dniach i godzinach. - Informujemy, że z dniem dzisiejszym zdjęliśmy ogłoszenie dotyczące realizacji powtórek recept i ich wydawania. Recepty będą wydawane w „starym” trybie - oświadczyła w piątek 14 października dr Kazimiera Odziomek.

Z dobrej zmiany, a raczej wycofania się przychodni z wcześniejszej decyzji cieszą się chorzy. - Teraz nie muszę zapamiętywać, godzin i dni, w których mogę się pojawić po recepty - zadowolona 60-latka z Międzyrzecza.

O pomoc w tej sprawie poprosił nas Czytelnik z Pszczewa. - Przyjechałem po receptę i kazali mi wrócić za dwa dni. Jak zobaczyłem nowe zasady na kartce przy rejestracji, to złapałem się za głowę. Jestem chory na serce. Muszę brać leki do końca życia, skąd mam je wziąć? - pyta Władysław Korejwo.

Lekarz może bez badania pacjenta, wystawić receptę niezbędną do jego leczenia. Musi to tylko zostać odnotowane w dokumentacji chorego. Skąd więc problem z odbiorem recept? - Miało to usprawnić naszą pracę - wyjaśnia dr K. Odziomek. Ten argument nie przekonywał jednak wściekłych pacjentów. - Nie mam czasu na wycieczki do Międzyrzecza. Chciałem szybko załatwić sprawę, kupić co potrzebuję i wracać do domu. Złożę skargę, bowiem jak tak można? - denerwował się mieszkaniec naszego powiatu.

Zespół lekarzy z Konstytucji 3 Maja ma podpisany kontrakt z NFZ w Zielonej Górze. - Wpłynęły do nas co najmniej dwie skargi związane z wystawianiem recept w przychodni Pro Vita. Wystosowaliśmy do nich pismo z prośbą o wyjaśnienia i czekamy na odpowiedź - mówi Agnieszka Hałas, rzecznik prasowy NFZ.

Przychodnia nie czekała na kolejne upomnienia i zrezygnowała ze zmian. Dla dobra pacjentów.

Kazimiera Odziomek
współwłaścicielka przychodni

Przychodzi do nas większość ludzi z miasta i sporo z powiatu międzyrzeckiego. Informacja przy okienku miała usprawnić naszą pracę. Pielęgniarki tłumaczyły pacjentom nowe zasady. Mieliśmy nadzieję, że zmiany szybko się przyjmą i wyjdą wszystkim na dobre. Wychodząc naprzeciw pacjentom postaramy się jednak uprościć procedury. Trzeba wziąć pod uwagę, że wrześniowe zmiany związane z programem 75 Plus dodały nam dużo pracy, a to na nas spoczywa odpowiedzialność za poprawność wystawiania recept.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie