Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Robert Lewandowski i Marcin Wasilewski. Kontrakty reklamowe i widoczność w promowanych markach. Lewy wychodzi z lodówki?

Redakcja
Robert Lewandowski i Marcin Wasilewski
Robert Lewandowski i Marcin Wasilewski Polskatimes.pl
Robert Lewandowski jest jednym z najbardziej wpływowych ludzi polskiego sportu.

 Jeszcze przed Euro 2016 jego popularność w mediach wzrosła prawie dwukrotnie, co przekłada się na kontrakty reklamowe i widoczność promowanych marek w mediach. Pod względem liczby publikacji Marcin Wasilewski nie miał szans z Lewym. 

CZYTAJ TEŻ: Euro 2016. Gdzie obejrzeć? [Włocławek, Chełmno, Chojnice, Inowrocław, Toruń, Bydgoszcz, Grudziądz]

"PRESS-SERVICE Monitoring Mediów" przeanalizował medialność Roberta Lewandowskiego oraz Marcina Wasilewskiego w maju 2016 r.

Na temat Lewego ukazało się 11,1 tys. publikacji. Marcin Wasilewski uzyskał wynik 1,7 tys. materiałów. Tak olbrzymia prawie 10-krotna przewaga obrazuje skalę popularności Lewego. Jego nazwisko pojawiło się w 8,1 tys. informacji z internetu oraz 1,2 tys. z prasy. Natomiast w telewizji wzmiankowano w nawiązaniu do Lewego w prawie 1 tys. materiałów.

Najrzadziej o RL9 informowało radio 831 doniesień medialnych. 
Liczba publikacji w poszczególnych mediach podobnie rozkładała się także w przypadku Wasilewskiego. Najwięcej tekstów o piłkarzu można było znaleźć na portalach internetowych (1,3 tys.), a następnie w prasie (0,3 tys.), TV (0,1 tys.), a najmniej w radiu. 

6

Dobra pozycja Lewandowskiego w mediach wynika m.in. z przygotowań do Euro 2016 podaniem ostatecznej kadry, zgrupowania reprezentacji w Arłamowie czy towarzyskich meczów. Napastnik Bayernu Monachium zajął także drugie miejsce tuż za Cristiano Ronaldo w zestawieniu najlepszych strzelców piłkarskiej Ligi Mistrzów oraz okrzyknięto go królem strzelców Bundesligi. Media komentowały też kwestię ewentualnego transferu sportowca do Realu Madryt oraz negocjacje Lewego z hiszpańskim klubem. 

Wasilewskiego najczęściej w mediach przywoływano 4 i 23 maja w związku m.in. z wywalczeniem przez Leicester City tytułu mistrza Anglii. 

9

Analitycy "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów" oszacowali ekwiwalent reklamowy materiałów na temat piłkarzy. W październiku wyniósł on 90 mln zł w przypadku RL9 oraz 12 mln dla Wasilewskiego. 
O Lewandowskim pisały głównie Sportowefakty.wp.pl, Sport.pl, Sport.se.pl. W TOP 5 znalazły się także tytuły Polsat News i TVN24. Z kolei o sukcesach polskiego piłkarza grającego w angielskim klubie Leicester City najczęściej informowali dziennikarze z portali Sport.se.pl, Sportowefakty.wp.pl, Sport.pl oraz Gol24.pl, Polsatsport.pl. 

o

Biało-czerwoni ruszyli do Paryża na mecz z mistrzami świata:

 

Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, wideo: x-news/TVN

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo

Materiał oryginalny: Robert Lewandowski i Marcin Wasilewski. Kontrakty reklamowe i widoczność w promowanych markach. Lewy wychodzi z lodówki? - Gazeta Pomorska

Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska