Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Robiąc zakupy, wybieramy polskie produkty

Maciej Badowski AIP
Największy udział w koszyku zakupowym ma kategoria „napoje, kawa i herbata”.
Największy udział w koszyku zakupowym ma kategoria „napoje, kawa i herbata”. 123RF
W strukturze sprzedaży delikatesów internetowych największy udział mają napoje, kawa i herbata oraz artykuły chemii gospodarczej. Prawie 15 proc. sprzedaży produktów spożywczych to produkty ekologiczne. Konsumenci wykazują się patriotyzmem zakupowym a oznaczenie produkty biało czerwonymi barwami zwiększa jego szanse sprzedaży w Polsce 4. W największym stopniu informacja o wytworzeniu produktu w Polsce ma znaczenie dla chemii gospodarczej, artykułów higienicznych, produktów dla zwierząt, kosmetyków, słodyczy, nabiału oraz owoców i warzyw.

Największy udział w koszyku zakupowym ma kategoria „napoje, kawa i herbata”. Jest to oczywistość – biorąc pod uwagę zalety zakupów przez internet – produkty w tej kategorii są stosunkowo ciężkie, kupuje się ich dużo, a przypadku dostawy do domu jest to po prostu bardzo wygodne, szczególnie dla osób, które nie mają windy w bloku. Zaskoczeniem może być wysoki udział warzyw i owoców.

Jeśli przedstawimy konsumentom informację o kraju pochodzenia produktu – to informacja ta będzie brana pod uwagę przy zakupie. W delikatesach internetowych polskikoszyk.pl z każdych 100 zł blisko 74 zł wydawane jest na polskie produkty. Na kolejnych miejscach plasują się produkty niemieckie i włoskie. Udział produktów wytwarzanych w tych 3 krajach to prawie 83 proc., choć w delikatesach polskikoszyk.pl dostępne są produkty z kilkudziesięciu krajów. Udział produktów polskich jest dominujący w niemal każdej kategorii, jednak co jest największym zaskoczeniem - największy wartościowo udział wśród sprzedawanych w delikatesach produktach ma polska chemia.

Co ciekawe, jeśli przeanalizujemy sprzedaż produktów niemieckich, to chemia jest dopiero na czwartym miejscu, po kategorii „dla zwierząt”, napojach i kategorii „mama i dziecko”. Udział kategorii „dla zwierząt” i „mama i dziecko” w sprzedaży produktów wytworzonych w Polsce jest zdecydowanie niższy. Wyjaśnienie tego jest proste – jeśli chodzi o polską chemię, to producenci przez 25 lat dopracowali się wysokiej jakości, a ich oferta jest szeroka - produkty są znane i poszukiwane, choć nie zawsze klienci mają świadomość, że jest to marka polska. Jeśli chodzi o produkty – zwłaszcza premium – w kategorii „dla zwierząt” i „mama i dziecko” to oferta polskich producentów nie jest jeszcze tak szeroka i dobra – stąd konsumenci wybierają produkty zagraniczne.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Robiąc zakupy, wybieramy polskie produkty - Strefa Biznesu

Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska