Trakt pod Zbąszynkiem miałby nie tylko znaczenie turystyczne, ale i praktyczne: wielu pracowników fabryki Swedwood w Chlastawie dojeżdża do pracy rowerem. Mamy już projekt, ale jeśli euroregion nie dopłaci, to nie ruszymy z budową mówi inspektor ds. infrastruktury technicznej magistratu Stanisław Jakimczuk. A jeśli dołoży nam mniej niż potrzeba, to wybudujemy krótszy odcinek ścieżki. Mamy inne, równie pilne zadania, jak np. 200-metrowy skos drogi w Chlastawie, który ułatwi tirom wjazd do fabryki Swedwood czy budowę kolektora odpływowego wód deszczowych w Chlastawie. A pieniędzy jest niestety coraz mniej.
- Kilka dni temu otrzymaliśmy informację z resortu finansów o pomniejszeniu uchwalonej już w budżecie subwencji oświatowej o 179 tys. zł informuje skarbnik gminy Gabriela Napierała. Pismo z ministerstwa nie zawierało żadnego wyjaśnienia. A to ok. 6 proc. całej naszej subwencji oświatowej.
Na początku lutego pomniejszone zostały budżety wszystkich gmin w związku z mniejszym udziałem samorządów w podatku od osób fizycznych. Zbąszynek dostanie mniej o 96 tys. zł. Nie wiadomo jeszcze na jakich zadaniach będziemy musieli oszczędzać mówi G. Napierała. Obecnie zajmuje się tym zarząd gminy.
W ub.r. inwestycje w gminie praktycznie nie istniały. Wydano na nie zaledwie 3,5 proc. budżetu. Połowę pochłaniają wydatki na oświatę. Tymczasem zapotrzebowanie na ścieżkę rowerową do Swedwoodu jeszcze w tym roku wzrośnie. Firma ma się rozbudować o kolejne pomieszczenia magazynowe oraz produkcyjne, a jednocześnie szykuje się do zatrudnienia nowych ludzi. Rozbudowa jest już przesądzona informuje dyrektor fabryki Andrzej Szofer. Sądzę, że przyjmiemy ok. 50 nowych pracowników. Decyzje zapadną niebawem, bo budowa nowych hal ma się zakończyć jeszcze przed zimą.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?