Węzeł bielański
To będzie prawdopodobnie najgorszy dla kierowców okres. Remont węzła bielańskiego (nie mylić z przebudową - zostanie tylko wymieniona nawierzchnia) rozpocznie się na przełomie czerwca i lipca.
Plan prac obejmuje remont wszystkich łącznic. Oczywiście musi on zostać poprowadzony tak, by od razu nie wyłączać z ruchu całego węzła. Szczegóły objazdów poznamy bliżej terminu, w którym rozpoczną się prace, czyli bliżej początku lipca.
Wyjazd i wjazd do Wrocławia
Lipiec to wymiana nawierzchni w newralgicznych miejscach wjazdowych i wyjazdowych z Wrocławia:
* droga krajowa nr 5 (aleja Karkonoska) na odcinku od granicy Wrocławia do A4,
* droga krajowa nr 35 (przedłużenie Karkonoskiej w stronę centrów handlowych) na odcinku od węzła A4 do Bielan Wrocławskich.
Montaż barier na alei Karkonoskiej
Na al. Karkonoskiej zaplanowano zarówno wymianę nawierzchni jak i budowę dodatkowych barier odgradzających pasy jezdni prowadzące w przeciwnych kierunkach. Fragment takiej bariery (betonowej) już istnieje na Karkonoskiej. Bariery na dalszym odcinku mają być wykonane w nieco inne technologii.
W przetargu czytamy: "Drogowe bariery ochronne należy zaprojektować i wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami. Szerokość bariery ochronnej zastosowanej w pasie rozdziału DK5 nie może być większa niż 10 cm. Bariera ta powinna być barierą szybkorozbieralną.
Parking przy stacji benzynowej na Bielanach zostaje. Będzie wyremontowany
W zakresie zamówienia znajduje się ponadto remont nawierzchni parkingu zlokalizowanego przy łącznicy nr 6 węzła bielańskiego - w pobliżu stacji paliw Orlen.