Ruszyła kampania społeczna "Wyloguj się do życia… a...

    Ruszyła kampania społeczna "Wyloguj się do życia… a robi się to tak!" z Robertem Lewandowskim

    (kr)

    Gazeta Lubuska

    Aktualizacja:

    Gazeta Lubuska

    Akcję wsparli znani raperzy, a także Robert Lewndowski

    Akcję wsparli znani raperzy, a także Robert Lewndowski ©mat. organizatorów

    Wystartowała ogólnopolska kampania społeczna "Wyloguj się do życia… a robi się to tak!" poświęcona problemowi uzależnienia od komputera i internetu wśród młodzieży.
    Akcję wsparli znani raperzy, a także Robert Lewndowski

    Akcję wsparli znani raperzy, a także Robert Lewndowski ©mat. organizatorów

    Projekt realizowany przez Fundację Innowacyjnych Rozwiązań Społecznych i Terapeutycznych - FIRST jest kontynuacją ubiegłorocznej akcji pod nazwą "Wyloguj się do życia", która uświadamiała, że zagrożenie uzależnieniem od internetu wśród młodzieży staje się istotnym problemem społecznym (prawie 40 proc. młodzieży w wieku gimnazjalnym czuje się sobą bardziej będąc on-line niż w bezpośrednich kontaktach z ludźmi; źródło: EU Kids Online 2011).

    Zadaniem startującej w tym roku kampanii jest pokazanie ryzyka, jakie niesie ze sobą nadmierne i niekontrolowane korzystanie z sieci, przy jednoczesnym zachęceniu młodzieży do szukania alternatyw poza światem wirtualnym oraz łączenia jednego z drugim w konstruktywny i mądry sposób.

    Jednym z powodów wielogodzinnego surfowania w Internecie wskazywanym przez młodzież jest szukanie wrażeń, adrenaliny, przeżyć. Dlatego zachęcając w kampanii do "wylogowania się" autorzy skoncentrowali się na tym, co ma największą szansę konkurowania z atrakcjami oferowanymi przez sieć i jest oceniane przez młodzież, jako wzbudzające wiele pozytywnych emocji - czyli przede wszystkim sport i muzyka.

    Wśród wielu gatunków muzyki hip-hop trafia do największej liczby młodych ludzi. Potwierdziła to pierwsza edycja kampanii, w której obecność znanego rapera Sokoła (honorowego ambasadora) pozwoliła dotrzeć do ogromnej grupy osób (ponad 1 mln odsłon na Youtube, 7,5 tys. szkół).

    Także i tym razem do projektu zaproszeni zostali raperzy, w kampanii wezmą udział między innymi Ten Typ Mes, Stasiak i Pjus (2cztery7). Sport reprezentować będą międzynarodowe gwiazdy piłki nożnej: Wojciech Szczęsny i Robert Lewandowski, którzy podobnie jak wszyscy muzycy, zgodzili się zostać honorowymi ambasadorami kampanii.
    Każdy z ambasadorów (pierwszej i drugiej edycji), choć na co dzień, jak większość z nas korzysta z dobrodziejstw Internetu, znajduje w swoim życiu czas na spotkania z przyjaciółmi i realizację własnych pasji: muzyki, sportu. Kampania ma zachęcić do łączenia tych "dwóch światów" w mądry sposób, co pozwala uchronić się przed uzależnieniem.

    Zobacz też: Kto widział tych ludzi? Wyszli z domów i ślad po nich zaginął (zdjęcia)


    Zaplanuj wolny czas - koncerty, kluby, kino, wystawy, sport

    Czytaj treści premium w Gazecie Lubuskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze

    Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    GazetaLubuska.pl poleca:

    Wideo