W rzeczywistości może chodzić o ominięcia obowiązującego prawa. Tak wynika z pisma, które przysłał do GL rzecznik zarządu województwa, chociaż w jego zamiarze miało to być sprostowanie.
W swoim piśmie Paweł Kozłowski sprostował informację, która pojawiła się w artykule pt. „Pani Ela... Historia o tym, jak prosta dziewczyna z Małomic została samowładcą województwa lubuskiego”. Napisaliśmy tam, że służby marszałek Elżbiety Polak wydadzą w 2022 roku aż 28 milionów na promocję. - Wydatki na działania promocyjne zostały zaplanowane w kwocie 23,5 mln, z czego 15 mln to promocja województwa lubuskiego przez połączenia krajowe i transgraniczne - sprostował rzecznik.
Dalej było już tylko gorzej. Rzecznik zarządu województwa pośrednio przyznał, że zapis w budżecie to fikcja i próba ominięcia obowiązującego prawa. - Transport lotniczy nie jest transportem publicznym i jakiekolwiek wsparcie przez samorząd w tym obszarze musi odbyć się w formie promocji - stwierdził. Według niego nie jest to jednak promocja „w ujęciu marketingowym”, ale jedynie „wykorzystanie możliwości ustawowych do zaangażowania przewoźników lotniczych”.
- Ja poproszę o to pismo, bo coś mi się wydaje, że ktoś właśnie przyznał się do tego, że omija zapisy ustawy o finansach publicznych - powiedział zapytany o tę sprawę prezydent Zielonej Góry Janusz Kubicki, który nie ma nic przeciwko istnieniu lotniska, ale przekazywanie na ten cel tak ogromnych pieniędzy uznaje za wątpliwe, gdy nie ma środków na połączenia kolejowe np. do Gubina. - A przecież to jest kompetencja samorządu wojewódzkiego - dodaje prezydent Kubicki.
„Gazeta Lubuska” poprosiła o komentarz do pisma rzecznika zarządu województwa radną Beatę Kulczycką, Samorządowe Lubuskie. - Tego się raczej nie da skomentować - skonstatowała.
Można się tylko zastanawiać, co jest w budżecie województwa promocją, a co jedynie nosi jej znamiona albo zostało tak nazwane. I odwrotnie, które działania teoretycznie nie mają nic wspólnego z promocją województwa, ale są nimi w pełnym tego słowa znaczeniu. Analiza organizowanych przez Urząd Marszałkowski eventów oraz uroczystości daje prawo do postawienia tezy, że środki przekazywane na promocję w ujęciu marketingowym oraz PR mogą być znacznie większe niż 23,5 miliona.
Jakie są wczesne objawy boreliozy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?