Rzeka dzieli miasto, ale węzeł je połączy

Dariusz Brożek
Dariusz Brożek
Po południu przed mostem tworzą się gigantyczne korki.
Po południu przed mostem tworzą się gigantyczne korki. Dariusz Brożek
Kierowcy tracą czas i paliwo w olbrzymich korkach, które tworzą się po południu na ul. Waszkiewicza przed jedynym w mieście mostem drogowym. Zgrzytają zębami i czekają na zapowiadaną przez władzę budowę nowego mostu i wschodniego objazdu. Ich problemy rozwiąże częściowo już za trzy tygodnie otwarcie środkowego, zachodniego węzła obwodnicy.

Most na Obrze jest wąskim gardłem miejskiej infrastruktury drogowej. I utrapieniem kierowców. - Krew mnie zalewa, kiedy wracając z pracy stoję nawet pół godziny w olbrzymim korku, który zaczyna się już na skrzyżowaniu Waszkiewicza z Rokitniańską – żalił się nam ostatnio pan Jarosław, który pracuje w jednym z zakładów w Międzyrzeckim Parku Przemysłowym.

Korki tworzą się także na ul. Staszica w lewobrzeżnej części miasta, kiedy rano mieszkańcy jadą do firm znajdujących się po prawej stronie rzeki. Po południu, gdy wracają z pracy, zablokowana jest Waszkiewicza. – Oraz ulica Chrobrego przed jej skrzyżowaniem z Waszkiewicza. Nie można z niej wjechać z Waszkiewicza, bo sygnalizacja jest wyłączona o tej porze. Musimy czekać na łaskę kierowców stojących w korku na Waszkiewicza. Niektórzy nas przepuszczają, ale większość tego nie robi. Chcą jak najszybciej wydostać się z tej drogowej matni – dodaje jeden z Czytelników.

Lekarstwem ma być drugi most i wschodnia obwodnica miasta. Na razie nie można jednak podać konkretnych terminów, gdyż inwestycja jest w powijakach. Lub raczej w planach. Władze musiały ogłosić kolejny przetarg na opracowanie dokumentacji, gdyż na poprzedni nie wpłynęła żadna oferta.

Problem rozwiąże częściowo środkowy węzeł obwodnicy. Po jego otwarciu mieszkańcy zachodniej części miasta - m.in. osiedla Kasztelańskiego - będą mogli dojeżdżać obwodnicą do zakładów znajdujących się w parku przemysłowym. Oraz wracać po pracy do domów. Ominą w ten sposób zatłoczone centrum miasta i skrzyżowania, przed którymi tworzą sie gigantyczne korki.

Węzeł ułatwi też wjazd na trasę szybkiego S3. Połączy ją z drogą wojewódzką nr 137 z Trzciela do Słubic. Będą z niego korzystać również kierowcy ciężarówek, jadących od strony Słubic i Sulęcina. Teraz - chcąc wjechać na „eskę” - muszą przedzierać się przez centrum miasta, gdzie potęgują komunikacyjny chaos. Po otwarciu węzła wjadą na S3 przed zachodnimi rogatkami miasta. Kiedy to nastąpi?

- Na przełomie listopada i grudnia - zapowiada Anna Jakubowska z zielonogórskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska
Dodaj ogłoszenie