Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Są pomysły na poprawę bezpieczeństwa na drodze wojewódzkiej nr 132 [ZDJĘCIA]

oprac. (pik)
Urzędnicy i przedstawiciele policji odwiedzili najbardziej niebezpieczne miejsca na drodze wojewódzkiej nr 132.
Urzędnicy i przedstawiciele policji odwiedzili najbardziej niebezpieczne miejsca na drodze wojewódzkiej nr 132. Mirosław Sztogryn / www.witnica.pl
Po serii dramatycznych wypadków, do których doszło na drodze wojewódzkiej nr 132, odbyła się na niej wizja lokalna. Uczestniczył w niej burmistrz Witnicy, przedstawiciele urzędu miasta, urzędu marszałkowskiego, policji i zarządu dróg wojewódzkich.

Drogowcy, samorządowcy i policjanci obejrzeli wszystkie niebezpieczne miejsca DW 132 na terenie gminy, zlustrowali każde skrzyżowanie i przeanalizowali oznakowanie pionowe i poziome na całym odcinku drogi. Propozycje zmian, które się pojawiły, dotyczą najniebezpieczniejszych miejsc.

Zobacz też: Tragiczny wypadek w Dąbroszynie. Jedna osoba nie żyje, dwie są ranne

Które miejsce odwiedzono? To m. in. skrzyżowanie DW132 z drogą na os. Warniki w Kostrzynie i do Strefy Ekonomicznej, na granicy Gminy Witnica i Miasta Kostrzyn. Mają tu powstać wkręcane, plastikowe azyle, aby kierowcy nie ścinali pasa jezdni, który idzie tamtędy po lekkim łuku. Kolejne niebezpieczne miejsce to zakręt przy wjeździe do Dąbroszyna od strony Kostrzyna. Zaproponowano, aby zainstalować tu stałe czerwone światło, zapalające się dopiero, gdy kierowcy zwolnią do odpowiedniej prędkości. Biało czerwone plansze oznaczające niebezpieczny zakręt mają być tak ustawione, aby były lepiej widoczne.

Przy wlocie drogi powiatowej z Mościc ma być wydłużona podwójna linia ciągła. Drogowcy proponują też zmiany na feralnym zakręcie w lesie koło Mościczek. To w tym miejscu wielu kierowców wypada z drogi i kończy swoją podróż w przydrożnym rowie. Dochodziło tu również do wypadków śmiertelnym. Przed zakrętem ma być ustawiony dodatkowy, fluoroscencyjny znak ostrzegawczy, w jezdnię zostaną wtopione "kocie oczka'', a jeśli nawierzchnia będzie odpowiednio przyczepna, będą zamontowane pasy tzw. oznakowania strukturalnego, które wyznacza skraj jezdni i daje znać "brzęczeniem" pod oponami, gdy kierowca najedzie na taki pas.

Zobacz też wideo: Tragiczny wypadek w Dąbroszynie. Nie żyje jedna osoba.

Podobne propozycje pojawiły się w kwestii zakrętu wlotowego do Witnicy. Natomiast w miejscu dzisiejszego skrzyżowania dróg 132 i 131 ma docelowo powstać rondo, a zanim to się stanie, zostaną odsunięte od skrzyżowania poprzeczne pasy strukturalne, wyhamowujące kierowców i mają być dostawione dodatkowe znaki ostrzegawcze.

Pomysły te będą teraz przeanalizowane przez Zarząd Dróg Wojewódzkich, policję i urzędników witnickiego magistratu. Rozwiązania, które nie są kosztowne, zostaną wprowadzone jak najszybciej. Te zaś, które wymagają nakładów inwestycyjnych, będą zrealizowane po wykonaniu audytu DW 132 przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze. Wnioski z audytu posłużą do modernizacji układu drogowego i jego oznakowania, co ma wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa kierowców i pieszych.

- Proponowane zmiany w większości nie wiążą się z dużymi nakładami finansowymi. Mają one być zrealizowane po przeprowadzeniu dokładnego audytu tej drogi wojewódzkiej i sfinansowane przez zarząd dróg wojewódzkich - mówi Łukasz Dombek, kierownik wydziału inwestycji w witnickim magistracie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska