Wśród pięciu strategicznych celów województwa zapisany został cel: poprawa komunikacji z Warszawą i Berlinem. - Cel ten dla południowej części województwa jest już realizowany przez dwa główna zadania: lotnisko w Babimoście oraz budowa łącznicy kolejowej w Czerwieńsku. Tego celu dla północnej części województwa nie da się osiągnąć inaczej jak przez elektryfikację linii kolejowej Krzyż - Gorzów - Kostrzyn - mówi senator Woźniak. Zwraca się do Sejmiku, by w pracach nad Strategią określić przyszłość tego odcinka.
Parlamentarzysta uważa, że trzeba zmodyfikować Strategię i uzupełnić brzmienie celu operacyjnego "Poprawa infrastruktury kolejowej..." o słowa dotyczące właśnie elektryfikacji. - Rozwój kolei to nie tylko zakup szynobusów, to także infrastruktura - twierdzi senator. Wbrew temu, co uważa jego partyjny kolega Witold Pahl, zdaniem Woźniaka mającą historyczne znaczenie trasę można zelektryfikować. - Poseł Pahl ma na myśli estakadę. Nie ma jednak problemu, by postawić na niej słupki do elektryfikacji - mówi Woźniak. Jego zdaniem elektryfikacja całej linii kosztowałaby 100 mln zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?