Wyróżnienie "International Engine of the Year" oraz tytuły "Best Green Engine 2009" i "Best Engine" w kategorii 1,0 - 1,4 litra pojemności przyznano silnikowi 1,4 TSI z podwójnym doładowaniem.
TSI to technologia przyszłości. We wspomnianych silnikach połączono zmniejszoną pojemność skokową, bezpośredni wtrysk oraz doładowanie, dzięki czemu uzyskano doskonałą dynamikę, przy jednocześnie niskich wartościach emisji substancji szkodliwych i niewielkim zużycia paliwa. Na całym świecie pracuje już prawie 2,3 mln tych silników. Doładowywane kompresorem i turbosprężarką jednostki TSI (o mocy 140 KM, 150 KM, 160 KM i 170 KM) należą do najbardziej efektywnych silników benzynowych. Tak też oceniło je 65 dziennikarzy z 32 krajów, wchodzących w skład jury "International Engine of the Year".
Mocne jednostki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem montowane są w wielu modelach Volkswagena. A także Audi, Skody i Seata. Silnik ten zastosowano również w nowym golfie. Jednostka TSI o mocy 160 KM z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową zużywa tylko 6 litrów paliwa na 100 kilometrów. A więc podobna wielkość paliwa, jak jednostki diesla o podobnej mocy. Volkswagen rozszerzył technologię TSI wprowadzając równie oszczędne silniki z jednostopniowym doładowaniem. Najnowszym przykładem jest silnik 1,2 TSI o 105 KM, który trafi do nowego polo, ale też skody yeti.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?