Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

SLD za tramwajami

Tomasz Nieciecki
Nie dość, że tramwajów nie można likwidować, to jeszcze trzeba je rozwijać.
Nie dość, że tramwajów nie można likwidować, to jeszcze trzeba je rozwijać. fot. Paweł Siarkiewicz
- Pod presją opinii publicznej prezydent zrezygnuje z likwidacji tramwajów na Piaski - mówił wczoraj na konferencji prasowej zarząd miejskiego SLD.

A my sprawdziliśmy, czy deptaki z tramwajami są możliwe.

- Wypowiedzi prezydenta w sprawie likwidacji linii tramwajowych na Piaski uważam za emocjonalne. Nie planował tego w swoim programie wyborczym. Myślę, że pod presją opinii publicznej zrezygnuje z tego pomysłu - mówił wczoraj szef radnych SLD Zbigniew Żbikowski, komentując akcję prowadzoną przez ,,GL''.

W tym samym tonie wypowiadali się na konferencji prasowej pozostali członkowie nowego zarządu miejskiego tej partii. -

Nie dość, że tramwajów nie można likwidować, to jeszcze trzeba je rozwijać. Przemawia za tym i ekologia, i ich uprzywilejowanie w ruchu - podkreślał wiceprzewodniczący Rady Miasta Paweł Leszczyński.

Nowa szefowa gorzowskiego SLD Mirosława Winnicka: - Poza tym myślę, że w dłuższej perspektywie tramwaje są bardziej ekonomiczne.

Jutro radni Sojuszu chcą na spotkaniu klubu rozmawiać z prezydentem o jego pomyśle.

Jednym z argumentów prezydenta za likwidacją tramwajów na Piaski do 2010 r. jest to, że chciałby wzdłuż ul. Chrobrego zrobić porządny deptak. Tymczasem - jak wczoraj sprawdziliśmy - deptaki z liniami tramwajowym funkcjonują z powodzeniem w wielu miastach, w tym na Dolnym i Górnym Śląsku.

Od niedawna pasaż spacerowy wraz z nowoczesnym tramwajem wyprodukowanym przez czeską Skodę ma Wrocław. Wiedzie on ul. Szewską. - Nie ma żadnego problemu z pieszymi. Przechodnie już się przyzwyczaili - mówiła nam wczoraj Iwona Czarnacka, rzeczniczka prasowa MPK.

Bez płotków

Kilkanaście deptaków z tramwajami jest też w aglomeracji katowickiej. - Jeździmy na terenie 13 gmin i prawie wszędzie takie pasaże są - powiedział nam Marek Kiljański, szef działu ruchu spółki Tramwaje Śląskie. Piesze ciągi z tramwajami na środku funkcjonują w centrum Katowic, Chorzowa, Sosnowca, Zabrza. Torów nie ograniczają płotki. Brzegi torowisk wyłożone są inną niż chodniki kostką. - Zrezygnowaliśmy z ogrodzenia, bo płotki psują estetykę ulicy - mówił M. Kiljański.

Mieszkańcy aglomeracji już się przyzwyczaili do tramwajów, które jeżdżą po deptakach. - Dla wygody, zwłaszcza starszych ludzi, zagęszczamy liczbę przystanków w tych miejscach. Tramwaje zatrzymują się tu co 200 metrów, a norma przewiduje przystanki co 400 - 600 m - opowiadał nam M. Kiljański.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska