Spółka Intercity nie przewiduje połączenia z Gorzowa do Warszawy. - Ręce opadają. Jak tak można nas traktować? - oburzają się pasażerowie

Renata Ochwat 95 722 57 72 [email protected]
fot. Archiwum IC
Spółka Intercity tłumaczy, że połączenie z Gorzowa do Warszawy jest nierentowne. - Będziemy nadal o to walczyć, już na najbliższej sesji Sejmu - mówi gorzowski polityk.

- Nie rozumiem, jak spółka Intercity może nie respektować publicznej deklaracji wiceministra infrastruktury. Obiecał on, że zimą wycięte w czerwcu połączenie wróci. Już na najbliższej sesji Sejmu lubuski zespół parlamentarny spotka się w tej sprawie z ministrem infrastruktury i będziemy się domagać wyjaśnień - mówi poseł SLD Jan Kochanowski.

Spółka Intercity nie przewiduje połączenia z Gorzowa do Warszawy. - Ręce opadają. Jak tak można nas traktować? - oburzają się pasażerowie

W taki sposób reaguje na informację, że w tworzonym obecnie rozkładzie jazdy, który ma wejść od 12 grudnia, nie ma rannego połączenia z Gorzowa do stolicy, jakie miała poprowadzić właśnie ta spółka.

A jednak nie damy

W wakacje wszystko wskazywało na to, że ten kurs wróci. Napisaliśmy o tym w artykule "Pociąg połączy nas ze stolicą od grudnia" w "GL" z 29 lipca. Wówczas wiceminister infrastruktury Juliusz Engelhardt zapewnił lubuskich parlamentarzystów, że połączenie Intercity na pewno wróci. Mógł tak zrobić, ponieważ to właśnie Ministerstwo Infrastruktury dopłaca do połączeń tej spółki.

Jednak mimo ministerialnej obietnicy Intercity tego połączenia nie uruchamia. Jak tłumaczy Beata Czemerajda z PKP Intercity S.A., utrzymanie go jest bardzo kosztowne. - Niestety z połączenia z Gorzowa do Warszawy uruchomionego na rozkład 2009-10 korzystała niewielka grupa podróżnych - mówi.

Przyznaje jednak, że spółka nie zakończyła jeszcze rozmów o wysokości dotacji z Ministerstwem Infrastruktury, a dopiero po ich zakończeniu powstanie ostateczna wersja. - Oznacza to, że na chwilę obecną takiego połączenia nie przewidujemy, natomiast więcej wiedzieć będziemy po zakończeniu rozmów - mówi.

Będą walczyć

Broni nie zamierza składać Urząd Marszałkowski. - Napiszemy kolejne pismo, trudno zresztą policzyć już które, do ministra Cezarego Grabarczyka. Ta linia musi po prostu istnieć - mówi Tomasz Hałas, członek zarządu województwa lubuskiego. Zapowiada, że jeśli rzeczywiście Intercity nie uruchomi tego połączenia, to Urząd Marszałkowski utrzyma zastępczą linię, którą teraz do stolicy prowadzą Przewozy Regionalne. - Zdajemy sobie sprawę, że gorzowianie nie mogą zostać bez połączenia ze stolicą - mówi Hałas.

Także Ministerstwo Infrastruktury widzi konieczność utrzymania tego połączenia. - Intercity zbyt późno przedstawiła projekt połączeń dofinansowanych przez Ministra Infrastruktury na 2011 rok. Z tego względu negocjacje w tej sprawie nie zostały jeszcze zakończone - mówi rzecznik ministerstwa Mikołaj Karpiński. Podkreśla, że klamka jeszcze nie zapadła.

A co na tę zadymę pasażerowie? - Ręce opadają. Jak tak można nas traktować? Często jeżdżę do Warszawy i widzę, że sporo podróżnych korzystało z tych pociągów - mówi Agata Klimek.

Wideo

Komentarze 23

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
aga
Nie wiem po co wymagacie od PKP takiego cudu jak połączenie do Warszawy? Ja mieszkając 30km od Gorzowa nie jestem w stanie dojeżdżać do pracy na zmiany! Na godzinę 6,00 nie ma szans zdążyć, bo pierwszy pociąg z Krzyża przyjeżdża o 6,10. Po drugiej zmianie zostaje tylko nocleg w Gorzowie, bo ostatni pociąg do Krzyża odjeżdża o 20,33 a pracuje do 22,00. Z nocką wcale nie jest lepiej, bo na dworcu jestem o 19,00 i nie wiadomo co ze sobą zrobić do godziny 22,00. Jak tak dalej PKP będzie traktować pasażerów to nie będzie miał kto jeździć pociągami, bo zostaniemy zmuszeni do kupienia samochodów,żeby dojechać do pracy!!!Mam prośbę do PANÓW jak będą układać kolejny rozkład, żeby uwzględnili, że są ludzie którzy pracują na trzy zmiany!!!Pozdrawiam PKP.
A
Anna
Kiedyś był porządny pociąg bezpośredni łączący wszystkie większe miasta zaczynając od Kostrzyna i Szczecina a kończąc na Przemyślu po drodze zahaczał o Gorzów - Krzyż (tu łączył się z tym ze Szczecina) - Piła - Bydgoszcz - Toruń - Warszawa i jakoś problemu nie było i po tylu latach staje się nie opłacalny, a widział ktoś teraz z tych wyżej stołkiem jaki jest tłok na tej relacji w czasie przesiadek?
Jedynym plusem chyba tego wszystkiego są ceny biletów taniej o połowę co najmniej!
d
dżon
Krzyż jest malutkim miasteczkiem, które posiada więcej połączeń od ZG, dlatego łatwo wywnioskować, że ilość połączeń kolejowych nie jest wyznacznikiem "jakości" miasta.
n
nobody
Dokładnie. Lepiej podjechać do Krzyża i stamtąd wyruszyć w dalszą podróż.

Myśląc w ten sposób, proponuję dojechać do Koluszek, a stamtąd to już wszędzie blisko.
G
Gość
Dokładnie. Lepiej podjechać do Krzyża i stamtąd wyruszyć w dalszą podróż.
p
piotr
Jak to nie udal ? Przeciez nie ma z goszofkiej wioski pociagow do W-wy, wiec tekst prawdziwy.

Korzystam głównie z połączeń IR, PKP mam gdzieś bo bilety są dużo droższe a komfort podróży jest porównywalny, poza tym nie widzę problemu żeby dojechać do Krzyża IR z Gorzowa Wielkopolskiego, a tam wsiąść w pociąg do każdego większego miasta Polski, połączenia i częstotliwość pociągów co najmniej 20 razy lepsze niż z Zielonej Góry, a ciekawostką jest to że z Krzyża nie dojedziesz bezpośrednio do Zielonej Góry a jest to główna trasa ze Szczecina do Poznania i dalej do Warszawy, Krakowa. Zgodnie z filozofią jednego gościa tu piszącego, że PKP preferuje połączenia miejsko-miejskie, mam rozumieć że Zielona Góra jest wioską bo nie dojadę tam bezpośrednio główną trasą ze Szczecina? ...żenada i prostactwo że tacy ludzie piszą takie pierdoły na takim forum, zamiast próbować zrozumieć sytuację zwykłych ludzi, którzy niestety korzystają z usług PKP
d
domek
Już niebawem na polskie tory wjadą pociągi Deutsche Bahn, a przedsiębiorstwo to jest bardzo zainteresowane obsługą tzw. Ostbahn, czyli linii kolejowej Berlin-Gorzów-Krzyż-Królewiec (Kalliningrad). Wtedy zobaczycie zielonogórscy szowiniści kto będzie miał więcej połączeń z głównymi miastami Polski i Niemiec, i w jakim standardzie.
Pozdrawiam
a
aqq
Nazywanie Gorzowa wioską tylko dlatego, ponieważ nie ma połączenia do Warszawy (co jest winą kulawego PKP,a nie miasta) nie jest na miejscu.
g
gosc
Gorzów jest miastem większym od Zielonej Góry, więc tekst ci się nie udał.

Jak to nie udal ? Przeciez nie ma z goszofkiej wioski pociagow do W-wy, wiec tekst prawdziwy.
m
max
Wczoraj wracałam z Warszawy. To co robi PO to takie poniżające dla gorzowian. Jeden wagon w stanie jak dawny przemytnik, jakbym się cofnęła 30 lat wstecz. Zamknięty żeby nie przejść do drugiego, ludzie poupychani, smród, brud i ubóstwo. Chcą nas upokorzyć? A ten pan marszałek Niesiołowski mówi że on nie obiecywał nich inni to załatwią z PO co obiecywali. Masakra, żenada.

Gorzów jest miastem większym od Zielonej Góry, więc tekst ci się nie udał.
G
Gość
Intercity nie akceptuje polaczen wioska-miasto tylko miasto-miasto.

Gorzów jest miastem większym od Zielonej Góry, więc tekst ci się nie udał.
K
K.
Ciekawe co na to "GL" że w nowym rozkładzie nie ma EIC z ZG do Warszawy, a więc po co ta bzdurna obwodnica Czerwieńska?Dla 3 pociągów? Już lepiej te pienądze zainwestować w UZ.
G
Gość
Jumali?
To chyba w Twojej Zielonej Górze jumacze wybijają szyby w sklepie tuż przed policyjną kamerą
A potem spacerkiem idą z łupem

Prawda. InterCity GW nie będzie mieć Za to jest InterRegio.
Wasza wioska też jest perfekcyjnie połączona z stolicą w bezpośrednich połączeniach.
Wcześnie rano jest Express InterCity na którego bilet stać co 3 Polaka.
Też jest TLK. Z tym, że w Warszawie jest gdzieś tak około godz....21. Ciekawe co załatwicie wtedy? Chyba swoje potrzeby na Centralnym.

Teraz zatkało zielone mordy? Chyba tak. Dziękuje za uwagę.

Wcale nie zatkało nas bo w nowym rozkładzie co prawda ZG straci EIC do Wawy ale zastapią go poranny TLK i InterRegio wiec realnie bedziemy miec jeszcze wiecej połączeń ze stolicą...i co zatkało kakao?
b
back4good
a po kiego do Warszawy? zrobcie do Gdanska, Krakowa. po cholere do Warszawy!
A
Andre
Cięcie finansowe wprowadziła spółka PKP Intercity. No,zgodnie z rachunkiem ekonomicznym. To dlaczego nie słyszałem jeszcze o cięciach finansowych w uposażeniu posłów, senatorów, ministrów, premiera, prezydenta. Mógłbym tak dalej wyliczać , ale dość !!!
Dodaj ogłoszenie