Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Spóźni się twój autokar? Dostaniesz zwrot ceny biletu

(map), źródło: gazetaprawna.p
Pasażerowie nareszcie mogą liczyć na odszkodowania za spóźnione autokary.
Pasażerowie nareszcie mogą liczyć na odszkodowania za spóźnione autokary. Fot.: sxc.hu
Parlament europejski pracuje nad rozporządzeniami zrównującymi pasażerów komunikacji lądowej oraz morskiej i lotniczej. Nowe prawo nakaże zwrot ceny biletu dla pasażerów autokarów i statków, które spóźnią się ponad 90 minut.

Nowe prawa pozwolą pasażerom odzyskać pieniądze wydane na bilet w wypadku, gdy ich środek transportu (statek lub autokar) spóźni się ponad 90 minut (a firma nie udowodni, że opóźnienie nastąpiło w wyniku przyczyn niezależnych, w tym pogody). Dodatkowo będzie można ubiegać się o odszkodowanie, jeśli środek transportu spóźni się więcej, niż dwie godziny. Nie będzie też wolno odmówić osobom niepełnosprawnym przejazdu ani zaokrętowania.

Jeśli pasażer będzie musiał oczekując na połączenie przenocować w hotelu, firma będzie zobowiązana zwrócić mu koszta noclegu (nie dłuższego niż trzy doby i w wysokości do 80 euro za dobę).

Zwrot pieniędzy za spóźnione pociągi? Nie w Polsce…

Przypomnijmy jednak, że podobne rozporządzenie unijne w sprawie odszkodowań za spóźnione połączenia kolejowe w Polsce zostało... zawieszone do 2011 roku. Po miesiącu obowiązywania (od 4 do 31 grudnia 2009) PKP Intercity odnotowało aż 408 reklamacji, po czym Sejm RP przyjął nowelizację ustawy, dzięki czemu wszystkie roszczenia wobec PKP zostały wstrzymane do czerwca 2011 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska