Sprzedał kartę graficzną, której nigdy nie wysłał. 25-latek w rękach policji

Mateirały policji, oprac. (pik)
Internetowy oszust sprzedał kartę graficzną, której nigdy nie wysłał. Został zatrzymany w Koszalinie.
Internetowy oszust sprzedał kartę graficzną, której nigdy nie wysłał. Został zatrzymany w Koszalinie. materiały policji
Udostępnij:
Młody oszust otrzymał 940 zł za kartę graficzną, której nigdy nie wysłał do kupującego wschowianina. Specjaliści zwalczający przestępczość gospodarczą wschowskiej policji ustalili dane personalne nieuczciwego sprzedawcy.

Młody mieszkaniec Wschowy w kwietniu tego roku znalazł na jednym z portali internetowych kartę graficzną, którą postanowił kupić. Wszedł w kontakt ze sprzedającym i zapłacił za towar 940 zł. Jak się okazało, karta graficzna nie została wysłana, a kontakt ze sprzedającym urwał się.

Wschowscy kryminalni specjalizujący się w zwalczaniu przestępczości gospodarczej ustalili, że młody mężczyzna, sprzedający kartę graficzną chciał uniknąć problemów związanych ze swoim przestępczym działaniem. Jako miejsce zamieszkania podał więc Łódź, a w rzeczywistości działał w Koszalinie.

Zobacz też: Oszust wysyłał fałszywe wezwania do zapłaty

Podjęte czynności przez wschowskich kryminalnych, analiza zebranego materiału w sprawie pozwoliła na ustalenie danych nieuczciwego sprzedawcy, który chcąc odsunąć od siebie podejrzenia, logował się i wystawiał fikcyjnie przedmioty z komputera umiejscowionego w innym mieszkaniu.

25-letniemu nieuczciwemu sprzedawcy z Koszalina przedstawiono zarzut oszustwa, do którego przyznał się. Policjanci przestrzegają, aby robiąc zakupy w sieci kierować się zdrowym rozsądkiem i kupować u sprawdzonych sprzedawców.

Cyfrowa rewolucja zmienia przyzwyczajenia konsumentów. 55 proc. Polaków, kupując towary lub usługi, wybiera elektroniczne kanały sprzedaży. Pozostali korzystają z tradycyjnych sklepów. Jednak 43 proc. osób z tej grupy i tak przegląda produkty w Internecie przed ostatecznym zakupem. To ogromne wyzwanie dla firm, które muszą zadbać o spójność wszystkich kanałów sprzedaży. W cyfrowym świecie znaczącym zmianom uległ sposób poszukiwania sprzedawców, porównywania cen, czy dostawy produktu. Wyniki badania PwC „Klient w świecie cyfrowym” wskazują na coraz większe zainteresowanie Polaków kanałami elektronicznymi, jednak przy wciąż znaczącej roli kanałów tradycyjnych. 55 proc. klientów w naszym kraju dokonuje zakupu usługi czy produktu przez Internet, pozostali korzystają z tradycyjnych sklepów.

Zobacz też: Wpadł oszust internetowy. Sprzedawał telefony, których nie posiadał

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie