Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sprzedał kartę graficzną, której nigdy nie wysłał. 25-latek w rękach policji

Mateirały policji, oprac. (pik)
Internetowy oszust sprzedał kartę graficzną, której nigdy nie wysłał. Został zatrzymany w Koszalinie.
Internetowy oszust sprzedał kartę graficzną, której nigdy nie wysłał. Został zatrzymany w Koszalinie. materiały policji
Młody oszust otrzymał 940 zł za kartę graficzną, której nigdy nie wysłał do kupującego wschowianina. Specjaliści zwalczający przestępczość gospodarczą wschowskiej policji ustalili dane personalne nieuczciwego sprzedawcy.

Młody mieszkaniec Wschowy w kwietniu tego roku znalazł na jednym z portali internetowych kartę graficzną, którą postanowił kupić. Wszedł w kontakt ze sprzedającym i zapłacił za towar 940 zł. Jak się okazało, karta graficzna nie została wysłana, a kontakt ze sprzedającym urwał się.

Wschowscy kryminalni specjalizujący się w zwalczaniu przestępczości gospodarczej ustalili, że młody mężczyzna, sprzedający kartę graficzną chciał uniknąć problemów związanych ze swoim przestępczym działaniem. Jako miejsce zamieszkania podał więc Łódź, a w rzeczywistości działał w Koszalinie.

Zobacz też: Oszust wysyłał fałszywe wezwania do zapłaty

Podjęte czynności przez wschowskich kryminalnych, analiza zebranego materiału w sprawie pozwoliła na ustalenie danych nieuczciwego sprzedawcy, który chcąc odsunąć od siebie podejrzenia, logował się i wystawiał fikcyjnie przedmioty z komputera umiejscowionego w innym mieszkaniu.

25-letniemu nieuczciwemu sprzedawcy z Koszalina przedstawiono zarzut oszustwa, do którego przyznał się. Policjanci przestrzegają, aby robiąc zakupy w sieci kierować się zdrowym rozsądkiem i kupować u sprawdzonych sprzedawców.

Cyfrowa rewolucja zmienia przyzwyczajenia konsumentów. 55 proc. Polaków, kupując towary lub usługi, wybiera elektroniczne kanały sprzedaży. Pozostali korzystają z tradycyjnych sklepów. Jednak 43 proc. osób z tej grupy i tak przegląda produkty w Internecie przed ostatecznym zakupem. To ogromne wyzwanie dla firm, które muszą zadbać o spójność wszystkich kanałów sprzedaży. W cyfrowym świecie znaczącym zmianom uległ sposób poszukiwania sprzedawców, porównywania cen, czy dostawy produktu. Wyniki badania PwC „Klient w świecie cyfrowym” wskazują na coraz większe zainteresowanie Polaków kanałami elektronicznymi, jednak przy wciąż znaczącej roli kanałów tradycyjnych. 55 proc. klientów w naszym kraju dokonuje zakupu usługi czy produktu przez Internet, pozostali korzystają z tradycyjnych sklepów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska