Prace zostaną zakończone w pierwszym kwartale 2022 roku. Inwestycja jest współfinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubuskiego, Funduszu Kolejowego oraz ze środków własnych Polskich Linii Kolejowych SA.
Efektem będą lepsze i wygodniejsze podróże w regionie. Na stacjach Sulechów i Babimost zmodernizowane perony ułatwią wsiadanie i wysiadanie z pociągów.
- Dzięki tej inwestycji poprawi się komfort podróży - mówi Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. - Na stacjach w Babimoście i Sulechowie podwyższone zostaną perony, co zapewni wygodne korzystanie z pociągów. Pojawi się nowa nawierzchnia i czytelne oznakowanie. Bezpieczeństwo zapewni jasne oświetlenie. Dla podróżnych ustawione zostaną nowe ławki i wiaty, osoby o ograniczonej mobilności będą mogły korzystać ze specjalnych pochylni. Wymiana około 42 km torów i montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym zapewni sprawny i bezpieczny ruch pociągów.
Sprawne przejazdy składów pasażerskich i towarowych zapewnią prace torowe, m.in. wymiana podkładów. W Babimoście, Sulechowie, Czerwieńsku i Kosieczynie będą elektrycznie ogrzewane rozjazdy, które umożliwią ruch pociągów nawet w trudnych warunkach zimowych.
Nowa nawierzchnia jezdni oraz monitoring zwiększą bezpieczeństwo na 29 przejazdach kolejowo-drogowych. Prace obejma m.in. skrzyżowania toru i drogi w miejscowości Podmokle Wielkie, Nowe Kramsko i Łęgowo Sulechowskie. Na niektórych przejazdach będą dodatkowe urządzenia: sygnalizacja świetlna i rogatki.
Dzięki nowoczesnym urządzeniom sterowania ruchem kolejowym i przebudowanym układom torowym na stacjach Sulechów i Babimost zwiększy się przepustowość linii. Przewoźnicy będą mogli uruchomić dodatkowe połączenia, a mieszkańcy regionu zyskają lepsze możliwości podróży koleją.
Efektem prac będzie także zwiększenie prędkości pociągów do 120 km/h (to ok. 20 km/h więcej niż dziś).
Polskie Linie Kolejowe przygotują do sprawnych przejazdów most kolejowy nad Odrą w miejscowości Pomorsko. Zasadnicze prace planowane są w czasie modernizacji linii Zbąszynek – Czerwieńsk i nie będą się wiązały z dodatkowymi zmianami w rozkładzie jazdy. Renowacja przeprawy obejmie przęsła i przyczółki. Prace wzmocnią konstrukcję z zachowaniem jej historycznego charakteru.
Zmiany w komunikacji
Jak informuje Radosław Śledziński - prace na szlaku miedzy Zbąszynkiem a Czerwieńskiem rozpoczną się w połowie marca (16 marca). Ze względu na zakres robót, na linii jednotorowej konieczne jest wprowadzenie zastępczej komunikacji autobusowej. Nowa organizacja ruchu – ujęta w rozkładzie jazdy, opracowana została wspólnie z przewoźnikami. Zmieniona komunikacja będzie obowiązywała do listopada.
Rewitalizacja linii kolejowej między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem jest kontynuacją wcześniejszych prac. Między Pomorskiem a Przylepem powstała łącznica kolejowa - nowy, zelektryfikowany tor o długości 2,5 km, który umożliwił jazdę pociągów z Zielonej Góry do Zbąszynka bez konieczności zmiany kierunku jazdy. Skróciły się podróże m.in. w regionie - dzięki inwestycji podróżni zyskali też nowoczesny peron na przystanku osobowym Łęgowo Sulechowskie.
ZOBACZ TEŻ
POLECAMY TEŻ
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?