"STOP DOPALACZOM": Są z nami gimnazjaliści z Żar

Aleksandra Korn
Aleksandra Korn
Akcja przeprowadzona w żarskim Gimnazjum nr 3 trwała od 30 listopada do 6 grudnia.
Akcja przeprowadzona w żarskim Gimnazjum nr 3 trwała od 30 listopada do 6 grudnia.
Akcja społeczna wymierzona przeciw dopalaczom, zawitała do uczniów z Gimnazjum nr 3 w Żarach. Tym samym kolejna placówka oświatowa dołączyła do naszej inicjatywy! Brawo!

Inicjatywa „Gazety Lubuskiej” zrzesza wokół siebie coraz więcej młodzieży, która mówi stanowcze NIE śmiercionośnym substancjom psychoaktywnym, jakimi niewątpliwie są dopalacze. Do akcji przystąpiło, w ramach realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii, miasto Żary. Z inicjatywy Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Żarach w przedsięwzięciu wzięły udział wszystkie żarskie gimnazja, dla których zostały zakupione komiksy, przedstawiające zgubne działanie dopalaczy.

Akcja przeprowadzona w żarskim Gimnazjum nr 3 trwała od 30 listopada do 6 grudnia.
W tym czasie uczniowie zapoznali się z komiksem edukacyjnym „Mocarz”, przybliżającym młodzieży tragiczne konsekwencje stosowania tych środków psychoaktywnych. - Przystąpiliśmy do tej inicjatyw, ponieważ problem istnieje, jest szeroko komentowany w mediach. Uczniowie często na lekcjach wychowawczych komentują zachowania ludzi po dopalaczach, opowiadają o sytuacjach, które obserwują praktycznie co dzień w miejscu zamieszkania. Stąd pojawiła się potrzeba przeprowadzenia tego typu akcji społecznej wśród młodzieży. Forma komiksu przemawia do ucznia bardziej niż tekst pisany, jest dla niego bardzo atrakcyjna. Warto brać udział w tego typu akcjach, które mogą być punktem wyjścia do ciekawych form pracy z młodzieżą w temacie profilaktyki. Tego typu inicjatywy zwracają też uwagę osób dorosłych na istnienie pewnych problemów w naszym życiu społecznym. Przesłania profilaktyczne można wykorzystać do dyskusji z młodzieżą, do przeprowadzenia ciekawych lekcji wychowawczych. Młodzież „sprowokowana” przez takie akcje wypowiada się chętniej na określone tematy, przedstawia swój punkt widzenia. W pracy z młodzieżą należy wykorzystywać różne formy zajęć tak, aby były one atrakcyjne, ale i bardziej do niej przemawiały, przez co zwiększymy skuteczność profilaktyczną – komentuje Małgorzata Merk, pedagog z Gimnazjum nr 3 w Żarach.

Uczniowie żarskiego Gimnazjum nr 3 spisali się na medal! Po zapoznaniu się z komiksem „Mocarz” każdy z nich sporządził recenzję, w której zawarte były refleksje związane z lekturą tej publikacji. „Komiks posiada wartką akcję. Środki wyrazu są dosadne i sugestywne. Czyta się go jednym tchem” – napisał Karol Ghukasyan z klasy III d.

Natomiast Roksana Karkusińska z klasy I a, zauważyła: „Komiks mówi bardzo wyraźnie, że dopalacze to ogromny biznes. Ten komiks przedstawia walkę człowieka ze swoją słabością – nałogiem”. „Komiks spodobał mi się, można z niego wywnioskować dużo mądrych rzeczy” – napisała w swej recenzji Wiktoria Kołpaczek z klasy I a.

Słusznie postrzega się wszelkie środki psychotropowe jako tykającą bombę, bowiem już od pierwszego zażycia tych substancji naraża się organizm na ryzyko utraty zdrowia. Odnotowano również przypadki śmiertelne po zażyciu dopalaczy. Najgorsze jednak jest to, że po tego typu substancje sięgają bardzo młode osoby. Dlatego w trosce o zdrowie młodzieży z naszego regionu, organizatorzy akcji STOP_DOPALACZOM zachęcają kolejne lubuskie miasta i placówki edukacyjne do wzięcia udziału w tej profilaktycznej inicjatywie społecznej.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie