SULECHÓW/ BABIMOST Teraz pociągi pojadą szybciej. Co się zmieni na kolei?

kaliZaktualizowano 
Stację kolejową w Babimoście czekają zmiany - stan z 20 września 2019 roku. Inwestycje kolejowe dotyczyć też będą Sulechowa Leszek Kalinowski
Kolej na kolej, czyli na następne inwestycje. Perony w Sulechowie i Babimoście zostaną zmodernizowane. Pociągi pojadą szybciej między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem.

Kolej na kolej, czyli na następne inwestycje

Perony w Sulechowie i Babimoście zostaną zmodernizowane. Pociągi pojadą szybciej między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem.
PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały umowę na rewitalizację odcinka linii kolejowej Zbąszynek - Gubin. Prace za około 106 mln zł zostaną zakończone w pierwszym kwartale 2022 roku. Inwestycja jest współfinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubuskiego, Funduszu Kolejowego oraz ze środków własnych Polskich Linii Kolejowych SA.

Efektem będą lepsze i wygodniejsze podróże w regionie. Na stacjach Sulechów i Babimost zmodernizowane perony ułatwią wsiadanie i wysiadanie z pociągów.

- Dzięki tej inwestycji poprawi się komfort podróży - mówi Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. - Na stacjach w Babimoście i Sulechowie podwyższone zostaną perony, co zapewni wygodne korzystanie z pociągów. Pojawi się nowa nawierzchnia i czytelne oznakowanie. Bezpieczeństwo zapewni jasne oświetlenie. Dla podróżnych ustawione zostaną nowe ławki i wiaty, osoby o ograniczonej mobilności będą mogły korzystać ze specjalnych pochylni. Wymiana około 42 km torów i montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym zapewni sprawny i bezpieczny ruch pociągów.

Sprawne przejazdy składów pasażerskich i towarowych zapewnią prace torowe, m.in. wymiana podkładów. W Babimoście, Sulechowie, Czerwieńsku i Kosieczynie będą elektrycznie ogrzewane rozjazdy, które umożliwią ruch pociągów nawet w trudnych warunkach zimowych.

Nowa nawierzchnia jezdni oraz monitoring zwiększą bezpieczeństwo na blisko 30 przejazdach kolejowo-drogowych. Dzięki nowoczesnym urządzeniom sterowania ruchem kolejowym i przebudowanym układom torowym na stacjach Sulechów i Babimost zwiększy się przepustowość linii. Przewoźnicy będą mogli uruchomić dodatkowe połączenia, a mieszkańcy regionu zyskają lepsze możliwości podróży koleją.

Efektem prac będzie także zwiększenie prędkości pociągów do 120 km/h (to ok. 20 km/h więcej niż dziś).

Rewitalizacja linii kolejowej między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem jest kontynuacją wcześniejszych prac. Między Pomorskiem a Przylepem powstała łącznica kolejowa - nowy, zelektryfikowany tor o długości 2,5 km, który umożliwił jazdę pociągów z Zielonej Góry do Zbąszynka bez konieczności zmiany kierunku jazdy. Skróciły się podróże m.in. w regionie - dzięki inwestycji podróżni zyskali też nowoczesny peron na przystanku osobowym Łęgowo Sulechowskie.

- Bardzo dobrze, że wreszcie zmienią się perony i możliwa będzie szybsza jazda. To na pewno spowoduje, że więcej osób zdecyduje się na podróż pociągiem - mówi Maria Barszczewska z Sulechowa. - Tak powinno być. Bo samochodów na naszych drogach jest stanowczo za dużo. To nieekologiczne.

To nie koniec dobrych informacji

Po latach przerwy znów będziemy mogli dostać się pociągiem do Wschowy czy dalej - do Leszna. PKP Polskie Linie Kolejowe SA rewitalizują linię między Lesznem a Głogowem. Wykonawcą jest Zakład Robót Komunikacyjnych DOM Sp. z o.o. Wymienione zostanie ok. 7 km nawierzchni na odcinku między Głogowem a Głogówkiem, ułożone zostaną nowe podkłady na odcinku Wschowa - Lasocice na stacjach: Lasocice, Wschowa i Stare Drzewce oraz na przystanku w Głogówku odbudowane zostaną krawędzie peronowe. Na peronach pojawią się nowe ławki i czytelne tablice informacyjne. Prace zakończą się pod koniec roku, są warte 12 mln zł, z czego gminy Głogów i Wschowa współfinansują rewitalizację kwotą ok. 3 mln zł. Pozostałe fundusze zapewnia PKP PLK SA.

POLECAMY TEŻ

Zobacz, jak wygląda w środku nieczynny od lat kościół poewan...

BABIMOST. W mieście wciąż kolorowo i zielono. Zobacz! [ZDJĘCIA]

WIDEO: Zobacz jak zmieniały się okolice dworca PKP w Zielonej Górze

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 6

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tomek

Może by przy okazji też biletomaty postawić, skoro nie ma kas? Bo wtedy człowiek by sobie normalnie usiadł, a nie stał całą drogę w kolejce do konduktora...

G
Gość
19 września, 21:07, Dingo8:

Za czasów PO/PSL, gdy rozmnożyły się dyrekcje a jedna była od toru prawego a wtóra od lewego a kolejna od podkładów takie inwestycje nie mogły mieć miejsca bo zabrakłoby kasy na wypłaty dla dyrekcji. Może redaktor GL powie otwarcie - skąd pieniądze?

No. Weszli PISOBOLSZEWICKIE towarzysze i zmieniło się tylko to że dyrekcji jest jeszcze więcej i jak to u komuchów dyletanci zasiedli na menadżerskich stolikach.

A kasa jest z Urzędu Marszałkowskiego województwa Lubuskiego.

Całe szczęście że towarzyszy tam jeszcze nie było.

O
Olo

Faktycznie jest coraz lepiej. Szkoda tylko linii Wolsztyn Żagań, Świebidzin- Sulechów- Sława- Wschowa , Zielona Góra - Gubin czy Gubin Wrocław . W Czechach na takich liniach małe vlaki. Tak jak np. Na linii Teplice- Trutnov. Im się opłaca. A ubikacji faktycznie nie ma. W Zielonej Górze płatna 3 zł drożej niż w niemchech.

D
Dingo8

Za czasów PO/PSL, gdy rozmnożyły się dyrekcje a jedna była od toru prawego a wtóra od lewego a kolejna od podkładów takie inwestycje nie mogły mieć miejsca bo zabrakłoby kasy na wypłaty dla dyrekcji. Może redaktor GL powie otwarcie - skąd pieniądze?

G
Gość
19 września, 19:59, miś:

W Międzyrzeczu za komuny też był dworzec. Teraz na peronie nawet wiaty nie ma, a najbliższy czynny szalet w Zbąszynku.

Aj , PISoBOLSZEWIA ma w tym temacie inne zdanie.

m
miś

W Międzyrzeczu za komuny też był dworzec. Teraz na peronie nawet wiaty nie ma, a najbliższy czynny szalet w Zbąszynku.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3