Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Suzuki alto już w salonach

Czesław Wachnik
Suzuki alto jest poważnym konkurentem dla ,,trojaczków'' a więc citroena C1, peugeota 107 i toyoty aygo.
Suzuki alto jest poważnym konkurentem dla ,,trojaczków'' a więc citroena C1, peugeota 107 i toyoty aygo. Fot. Suzuki
Do salonów trafiło najmniejsze auto z palety Suzuki o nazwie alto. Kosztuje od 29.900 zł. Ale w droższej wersji trzeba zapłacić już 34.900 zł.

Suzuki alto jest produkowane w zakładach Maruti w Indiach. Obok suzuki na tej samej taśmie produkcyjnej powstaje bliźniak czyli nissan pixo. Oba auta mają te same podzespoły i silniki, różnią się natomiast wyglądem zewnętrznym.

Alto za granicą jest dosyć znane. W pierwszej wersji zadebiutowało już w 1979 roku, a w ostatniej pokazane zostało w 2002 roku. Jednak w 2006 roku auto przestano produkować. Natomiast do Polski alto oficjalnie nie było sprowadzane, a trafiało jedynie jako pojazd używany. Suzuki zakłada, że w tym roku sprzeda ponad 50 tys. sztuk. Oczywiście nie w Polsce, ale na świecie.

Nowe alto to w porównaniu do poprzednika, zupełnie inny samochód. Najkrócej, mamy ładne nadwozie, z wręcz dominującą kratkę wlotu powietrza czyli grillem. Dzięki temu sylwetka jest sportowa, by nie powiedzieć, że agresywna.

Wydaje się, że alto jest przeznaczone głównie dla młodszych klientów. Pozostała bryła auta, jest już bardziej charakterystyczna dla Suzuki i nawiązuje do splasha. Także deska rozdzielcza jest bardziej tradycyjna i podobne do tej w splashu. Mamy typową dla Suzuki trzyramienną kierownicę i duży prędkościomierz. Długość auta wynosi 350 cm, szerokość 160 cm a wysokość 147 cm. Rozstaw osi to 236 cm. Drzwi mamy pięć a miejsc cztery. Bagażnik jest raczej niewielki. Ma 129 litrów, ale po złożeniu tylnej kanapy, jego pojemność rośnie do 367 litrów. Fotele składa się bardzo łatwo.

W zakresie silników koncern nas nie rozpieszcza. Mamy tylko jeden silnik benzynowy trzycylindrowy o pojemności 1 litra i mocy 66 KM. Auto rozpędza się do setki w 14 sekund, przy prędkości maksymalnej 155 km/godz. Pali natomiast około 4,4 litra benzyny na 100 km.

Co interesujące, alto jest dostępne zarówno z 5-biegową skrzynią manualną jak też 4-biegową automatyczną. Dodajmy, że w standardowej a więc tańszej wersji mamy wspomaganie kierownicy, ABS z EBD, dwie poduszki powietrzne, immobiliser i system ISOFIX. Natomiast radio i klima występują już w droższej wersji.

Cena alto jest zbliżona do ceny peugeota 107 czy citroena C1. I te chyba pojazdy a także panda fiata stanowią dla suzuki potencjalną konkurencję.
(wak)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska