Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Swedwood wybudował olbrzymi parking dla tirów

(kurz)
Dominik Trzaska z Bytowa, kierowca, który po raz pierwszy wjechał na parking Swedwoodu, chwali nową inwestycję. Choć dodaje, że na Zachodzie sanitariaty są zwykle na środku tak dużego parkingu.
Dominik Trzaska z Bytowa, kierowca, który po raz pierwszy wjechał na parking Swedwoodu, chwali nową inwestycję. Choć dodaje, że na Zachodzie sanitariaty są zwykle na środku tak dużego parkingu. Mariusz Kapała
Na chlastawskich polach pod Swedwoodem powstał największy ponoć w województwie parking dla samochodów ciężarowych. Na 25 tys. mkw. może tam stanąć obok siebie 160 tirów. Koszt inwestycji wyniósł ok. 5 mln zł.

- No pięknie, jak na Zachodzie - chwali nową inwestycję Dominik Trzaska, jeden z kierowców, który po raz pierwszy wjechał na nowy parking Swedwoodu. Pochodzi z Bytowa, w naszym regionie też jest po raz pierwszy. Obiekt mu się podoba.

Zakończenie, kilka dni temu, inwestycji, ponoć największego miejsca postojowego w województwie, jest ważne dla samego przedsiębiorstwa, ale i dla mieszkańców Zbąszynia, Zbąszynka, Chlastawy i setek użytkowników dróg, zwłaszcza drogi wojewódzkiej nr 302.

- Teraz już nie ma korków na 302! - podkreśla dyrektor generalny Swedwoodu, Wojciech Waligóra. Przez ostatnie lata ta ruchliwa trasa bywała bowiem, zwłaszcza w godzinach porannych, zablokowana ciężkimi samochodami oczekującymi na publicznej drodze na wjazd do zakładu. Utrudniało to nie tylko dojazd do przedsiębiorstwa samym pracownikom Swedwoodu, ale i pozostałym kierowcom.

- Na parkingu zmieści się 160 tirów - przekazuje Sylwia Majchrzak ze Swedwoodu i opisuje sposób przemieszczania się pojazdów. - Kierowcy wjeżdżają tutaj od razu z drogi wojewódzkiej. Zostawiają samochód i idą do budynku nr 1 na skraju parkingu, gdzie następuje rejestracja wstępna. Są tam też pomieszczenia socjalne, z których można skorzystać. Informacja o samochodzie zostaje wprowadzona do systemu przedsiębiorstwa, dociera do działu logistyki, który decyduje, kiedy samochód może wjechać na teren firmy i konkretnie do którego doku. Informację o tym dostaje kierowca na telefon.

Wtedy szofer wsiada do swego tira, podjeżdża na wagę, po zważeniu dostaje kartę uprawniającą do wjazdu do Swedwoodu. Tą kartą sam sobie otwiera rogatki, wjeżdża do przydzielonego doku pod halą, gdzie jest rozładowywany. Potem wyjeżdża z zakładu znowu na wagę i wraca na parking. Jest wolny.

Parking, oddalony od zakładu o 300 m, działa 24 godziny na dobę przez siedem dni. Ma powierzchnię 25 tys. mkw. Nocą jest oświetlony. Jego otoczenie obsadzono drzewkami. Koszt inwestycji, którą realizowano 10 miesięcy, wyniósł ok. 5 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska