Świecko: Na Odrze stanął nowy most (zdjęcia)

Redakcja
Kilka godzin zajęły dzisiaj przygotowania do połączenia przęsłem nurtowym nowoczesnej przeprawy kolejowej, bo miejscami trzeba było pogłębić rzekę.

[galeria_glowna]
Sama operacja nasunięcia potężnej konstrukcji we właściwe miejsce trwała około dwóch godzin.

Ważący ponad 5,5 tys. ton nowy most został wstawiony w dwa przęsła brzegowe z pomocą barek. - To ciekawa i nowatorska metoda - powiedziała nam zastępca dyrektora zielonogórskiego oddziału PKP Linie Kolejowe Alicja Grochowiak, która obserwowała całą tę operację.

(fot. fot. Kazimierz Ligocki)

- Budowę w całości sfinansowali Niemcy, bo umowa stanowi, że oni dbają o mosty na Odrze, a Polacy na Nysie Łużyckiej - dodała A. Grochowiak.

To ważna inwestycja, bo likwiduje wąskie gardło na europejskiej kolejowej magistrali Paryż-Berlin-Warszawa-Moskwa. Po starym moście pociągi ledwo się toczyły, w takim był kiepskim stanie. Teraz pojadą z prędkością 100 km na godzinę.

Ruch pociągów zostanie tu wznowiony od nowego rozkładu jazdy, czyli od 14 grudnia.

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

~Adam~

Kiedy odbudowa mostu w Kłopocie

b
ble

Niemcy na Odrze a Polacy na Nysie, to oznacza,ze na Odrze mosty będą a na Nysie, niestety w terminie późniejszym :-)))))))))))))))))

G
Gość
W dniu 19.11.2008 o 05:03, Rakoczy napisał:

Dziękuję niemieckim specjalistom za wybudowanie kolejnego, tym razem kolejowego mostu nad Odrą.Szanowna redakcjo "Gazety Lubuskiej", proszę zobowiązać młodych adeptów dziennikarstwa do opisania historii odbudowy poprzedniej kolejowej przeprawy przez graniczną rzekę w okolicy Świecka, obok Słubic.To interesujący problem do dokumentowania i propagowania współczesnej historii Niemiec i Polski.Miłego, deszczowego dnia.Rakoczy



Mciek ! , a Ty skont znasz historię budowy mostu jako przeprawy w okolicach Świecka.
Odpowiedz. Cyz to był most drewniany czy na pławach.

Z pozdrowieniami GOŚC!!!
P
Pan Totak

Dobrze, ze mamy tutaj w poblizu tych Niemcow, bez nich, to bysmy utoneli w poskim marazmie i inicjatywach do remontow, dopiero jak sie wszysko wali i sypie (i to wtedy tez tylko w stylu zaklejania lepikiem, packania wapnem lub podpierania belkami drewnianymi).

Precz z bzdurami o szablach i walkach - Tekst polskiego hymnu powinien byc zmieniony:

"...daj nam przyklad Hans i Heeelgaaa, jak budoooowac mamy..."

R
Rakoczy
Dziękuję niemieckim specjalistom za wybudowanie kolejnego, tym razem kolejowego mostu nad Odrą.

Szanowna redakcjo "Gazety Lubuskiej", proszę zobowiązać młodych adeptów dziennikarstwa do opisania historii odbudowy poprzedniej kolejowej przeprawy przez graniczną rzekę w okolicy Świecka, obok Słubic.

To interesujący problem do dokumentowania i propagowania współczesnej historii Niemiec i Polski.

Miłego, deszczowego dnia.

Rakoczy
Dodaj ogłoszenie