Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szóstka na szóstkę

Czesław Wachnik
Nadwozie auta ma bardziej sportowy charakter a ponadto jest eleganckie.
Nadwozie auta ma bardziej sportowy charakter a ponadto jest eleganckie. Fot. Volkswagen
W tym roku Volkswagen chce sprzedać w Polsce około 1600 golfów. Dilerzy nie powinni mieć kłopotów, by wywiązać się z tego zadania.

W salonach Volkswagena spotkamy jeszcze golfy w wersji V jak też nowej VI. Te pierwsze to już ostatnie sztuki, oferowane w promocyjnych cenach, to drugie to pierwsze sztuki nowego modelu.

Bardziej sportowy przód

Nowy golf z zewnątrz, to bardziej ewolucja poprzedniej wersji niż rewolucja. Po raz kolejny okazało się, że styliści niemieccy są bardzo zachowawczy. To jednak nie oznacza, że ,,szóstkę" nie odróżnimy od ,,piątki''. Jest ładniejsza, ma bardziej sportowy charakter. Z przodu samochód cechuje poziomy grill, wpasowany pomiędzy reflektory, wykonany z tworzywa o czarnym połysku. Z boku zauważymy wyraźne przetłoczenia.
Z tyłu dominują poziome lampy, które są bardzo podobne do stosowanych w luksusowym touaregu. I właśnie szczególnie tył, mimo zachowania szerokiego tylnego słupka, dodaje golfowi lekkości.

Zupełnie inne jest natomiast wnętrze. Mamy tu nie tylko lepsze materiały wykończeniowe, ale także niektóre elementy, które zaczerpnięto z luksusowego passata CC. Przykładem są m.in. zegary, kierownica, aluminiowe listwy czy panel klimatyzacji climatic. Dzięki temu kierowca ma wrażenie, że znajduje się w samochodzie wyższego segmentu. Poprawiono też ergonomię wnętrza.

Silników prawie dziesięć

Podkreślić należy, że do golfa trafiły bardzo ciche silniki diesla common-rail. Mają one moc od 90 do 170 KM. Na razie dostępne są dwie jednostki 2.0 TDI. O mocy 110 lub 140 KM. Kolejne silniki będą oferowane w 2009 roku. Do wyboru mamy też cztery jednostki benzynowe, o mocy od 80 do 160 KM.

Szczególnie polecamy silnik 1,4 TSI (doładowywany) o mocy 122 KM. Spala on średnio na 100 km tylko 6,2 litra benzyny. Wszystkie wersje nowego golfa mogą być wyposażone w dwusprzęgłową przekładnię DSG. W zależności od mocy silnika do wyboru mamy skrzynie sześcio- lub pięciobiegowe.

Po lubuskich drogach

Świebodziński diler Volkswagena przekazał nam do dyspozycji golfa z silnikiem diesla 2,0 TDI o mocy 110 KM. W porównaniu z poprzednimi jednostkami TDI zasilanymi pompowtryskiwaczami, te obecne są znacznie cichsze, co wyraźnie poprawia komfort jazdy. Dodatkowo bardzo wysoki moment obrotowy sprawia, że auto sprawnie przyspiesza, co ułatwia wyprzedzanie.
Zawieszenie golfa jest raczej miękkie. Dzięki temu komfort jazdy jest wysoki ale możemy pozwolić też sobie na sprawne pokonywanie nawet ostrych zakrętów. Doskonale sprawdzała się skrzynia biegów i hamulce.

Wydaje się, że w porównaniu z ,,piątką'' model ,,szóstki'' to jakby auto wyższego segmentu. W najtańszej wersji z silnikiem 80 KM nowy model kosztuje od 51.890 zł, a dieslem 110 KM od 67.390 zł. Już w najtańszej wersji golf VI ma klimatyzację.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska