Szpital Uniwersytecki w Zielonej Górze wprowadza zmiany w przyjmowaniu pacjentów na SOR

Agnieszka Sobiak
Agnieszka Sobiak

Wideo

Od 1 września pacjenci przyjmowani są na SOR w Szpitalu Uniwersyteckim na nowych zasadach. Powstał Obszar Przyjęć i Segregacji Oddziału Ratunkowego.

Uwaga - istotne zmiany w przyjęciach na SOR

Szpitalu Uniwersytecki w Zielonej Górze informuje, że od 1 września nastąpiła zmiana w zasadach przyjmowania pacjentów na Szpitalny Oddział Ratunkowy. W celu usprawnienia organizacji przyjęć pacjentów, którzy zgłaszają się po pilną pomoc w wyniku wypadku czy nagłego urazu, utworzono przy głównym wejściu do szpitala od ul. Wazów Obszar Przyjęć i Segregacji Oddziału Ratunkowego. W skład Obszaru wchodzą: rejestracja, poczekalnia i tzw. punkt triażowy.

Co to jest punkt Triaż?

Punkt Triaż, który zlokalizowany jest po lewej stronie od wejścia głównego do szpitala, jest miejscem, gdzie pielęgniarka lub ratownik medyczny oceniają stan pacjenta zgłaszającego się na SOR.

Procedura zgłaszania się na SOR krok po kroku:

  1. Pierwszym krokiem pacjenta zgłaszającego się na SOR powinno być skorzystanie z biletomatu (prawa strona za drzwiami rozsuwanymi), gdzie pobiera bilet z numerem, przypisanym pacjentowi w całym procesie świadczenia wsparcia. Personel medyczny punktu Triaż zostaje poinformowany przez system informatyczny o fakcie pobrania biletu.
  2. Na swoją kolej pacjent oczekuje w Poczekalni Obszaru Przyjęć i Segregacji SOR. Wywołanie numeru pacjenta następuje poprzez: komunikat głosowy oraz informację wyświetloną na monitorze (lokalizacja - ściana poczekalni). Przeciętny czas oczekiwania na wezwanie to około 30 minut (przy zwiększonej liczbie pacjentów czas oczekiwania może się wydłużyć)
  3. Wyznaczony triażysta (pielęgniarka lub ratownik medyczny) ustala tzw. priorytet pilności poszczególnych pacjentów w celu uzyskania wsparcia medycznego. Tu następuje skierowanie pacjenta do Obszaru Urazowego (świeże obrażenia i urazy) lub do głównej części SOR-u (pozostali pacjenci).
  4. Następnie pacjent otrzyma informację o nadanym mu priorytecie pilności oraz przewidywanym czasie oczekiwania, który może ulegać zmianie w przypadku pojawienia się pacjentów wymagających pilniejszej opieki medycznej.

Priorytety pilności i ich oznaczenia

Nowy system organizacji przyjęć pacjentów wyróżnia pięć priorytetów:

  1. priorytet oznaczony kolorem CZERWONYM - oznacza konieczność pomocy natychmiastowej;
  2. kolor POMARAŃCZOWY - kwalifikuje pacjenta do oczekiwania około 10 minut na udzielenie pomocy;
  3. kolor ŻÓŁTY - oznacza dla pacjenta oczekiwanie na pomoc do 1 godziny;
  4. kolor ZIELONY - czas oczekiwania może wynosić nawet 2 godziny;
  5. kolor NIEBIESKI – na pomoc możemy czekać nawet do 4 godzin

Jak twierdzi ratownik medyczny - triażysta Anastazja Graczyk system usprawnia nie tylko pracę personelu, także u pacjentów nowa organizacja przyjęć na SOR ma wysokie notowania:

Pacjenci czują zmianę organizacji na lepszą i czują się zaopiekowani.

Po przypisaniu priorytetu i przeprowadzeniu procedury rejestracji pacjentowi zostanie założona dokumentacja medyczna. Osoby oczekujące na lekarza są monitorowane i nadzorowane przez personel Punktu Triaż. Należy zaznaczyć, że pacjent, który otrzyma niższe priorytety (kolor zielony lub niebieski) po przeprowadzeniu procedury otrzyma dodatkowo informację o możliwościach uzyskania porady lekarskiej w innych miejscach.

UWAGA!
Czas oczekiwania na pomoc medyczną, przyznawany poszczególnym pacjentom jest zawsze szacunkowy i zależny od ilości pojawienia się w placówce osób z wyższym priorytetem. Kolejność przyjęć również ustalana jest zgodnie z nadawanymi priorytetami oraz liczbą pacjentów zgłaszających się na SOR. Tę samą procedurę stosuje się dla pacjentów transportowanych przez Zespoły Ratownictwa Medycznego.

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kris
Zatrudnijcie więcej etatów lekarskich ! Te wasze podziały na kolory i czekanie po 4 h w kolejce potwierdzają, że szpital sobie nie radzi z przyjmowaniem pacjentów !
S
Stasia Zołza
Jakoś te nowe procedury nie przemawiają do mnie. Chyba, że wraz z wprowadzeniem nowej organizacji pracy na SOR wymieniono tych co wysyłają chorych na stację paliw po tabletki lub straszą ochroniarzami, na nowsze modele bardziej empatyczne. No i najważniejsze pytanie - czy zwiększono liczbę personelu?
A
ABW
Czy PIJAKÓW NA SWOJE ŻYCZENIE i AGRESORÓW fizycznych, też to obowiązuje, bo zawsze byli przyjmowani poza kolejnością :(
G
Gość
Podsumowując-trzymać się z daleka od SOR-u. Zieloni,niebiescy weg!. To jest te całe zaopiekowanie się pacjentem
Dodaj ogłoszenie