Szprotawscy radni chcą, aby obwodnica miasta przechodziła przez tereny inwestycyjne

Małgorzata Trzcionkowska 518 135 502 mtrzcionkowska@gazetalubuska.pl
Radni podjęli decyzję o cofnięciu poparcia dla trasy obwodnicy, forsowanej przez burmistrza, jednak najważniejsza będzie opinia oddziaływania drogi na środowisko.
Radni podjęli decyzję o cofnięciu poparcia dla trasy obwodnicy, forsowanej przez burmistrza, jednak najważniejsza będzie opinia oddziaływania drogi na środowisko. Fot. Małgorzata Trzcionkowska
Radni poparli "opozycyjny" przebieg drugiego etapu obwodnicy miasta. Dzięki temu jest szansa, że budowa ruszy w latach 2014-16. Burmistrz Franciszek Sitko stracił poparcie rady, w walce z GDDKiA.

Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad planuje budowę drugiej części szprotawskiej obwodnicy, przez strefę przemysłową w Wiechlicach. To ogranicza liczbę węzłów zjazdowych i prowadzi trasę po za miastem. Na taki przebieg obwodnicy zgodziły się poprzednie władze miasta.

Koncepcja nie podoba się jednak Franciszkowi Sitko, obecnemu burmistrzowi Szprotawy, który chce, aby obwodnica przebiegała przy szpitalu, szkole rolniczej i wychodziła przy cmentarzu komunalnym, czyli w granicach miasta. Walka między burmistrzem, a opozycją trwa od początku kadencji. F. Sitko twierdzi, że trasa podzieli tereny inwestycyjne po jednostce armii radzieckiej na pół i przestaną być atrakcyjne dla inwestorów. Wytyka, że droga zniszczy tereny Natura 2000 i trasy migracyjne chronionych wilków

Stanowisko opozycji jest odmienne: radni podkreślają, że proponowana przez burmistrza trasa odetnie od miasta wieś Henryków oraz osiedle Wiechlice. Pozbawi drogi strefę inwestycyjną. Obwodnicę będzie budować GDDKiA, która twierdzi, że wariant północny, omijający miasto jest bardziej efektywny. Zaś droga przez tereny inwestycyjne podnosi ich atrakcyjność. Trasa ma obwodzić miasto.
W koncepcji proponowanej przez burmistrza to kolejna droga w mieście, połączona z innymi ulicami i umieszczona w terenie zabudowanym. To nie spełnia kryteriów obwodnicy.

Część radnych zarzuca burmistrzowi, że foruje wariant przez miasto, bo przy trasie znajduje się stacja benzynowa jego kolegi. Jednak F. Sitko zdecydowanie zaprzecza tym insynuacjom.

Sprawa wróciła pod obrady po zmianach politycznych. Po odejściu byłego przewodniczącego Jana Chmielewskiego, do prezydium rady wszedł Andrzej Skawiński z opozycji. Na środową sesję wprowadził uchylenie poparcia rady dla "samorządowego" przebiegu obwodnicy. Jego projekt został zaaprobowany przez większość radnych. - Szanuję argumenty jednej i drugiej strony - zaznacza Maciej Boryna. - Jednak najważniejsza będzie ocena wpływu trasy na środowisko, która zostanie opracowana na dniach

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Zależy, wszyscy wiemy jaki wpływ na budowę dróg mają organizacje ekologiczne. Jeśli faktycznie tam są wilki to wszystko może stanąć na lata a w tym GDDKiA jest wspaniała.
Natomiast nie ulega dla mnie wątpliwości fakt, że strefa przemysłowa wokół obwodnicy to najlepszy pomysł, który sprawdza się w Żaganiu czy Żarach na pewno miasto na tym zyska. Szprotawa ma się nie najlepiej, lepiej więc zrobić opcje radnych a wilki wypędzić ostatecznie.

Ci niemądrzy ekolodzy niech zostawią te mądre wilki, będzie wszystko OK.
w
wreszcie zmądrzeli

Mamy rok 2010, budowa obwodnicy ma ruszyć w 2014... czyli gdyby nie Sitko i jego rzucanie kłód pod nogi już od 2006 roku to właśnie ruszałaby budowa obwodnicy, a tak to dalej czekanie

l
latawiec

Zależy, wszyscy wiemy jaki wpływ na budowę dróg mają organizacje ekologiczne. Jeśli faktycznie tam są wilki to wszystko może stanąć na lata a w tym GDDKiA jest wspaniała.
Natomiast nie ulega dla mnie wątpliwości fakt, że strefa przemysłowa wokół obwodnicy to najlepszy pomysł, który sprawdza się w Żaganiu czy Żarach na pewno miasto na tym zyska. Szprotawa ma się nie najlepiej, lepiej więc zrobić opcje radnych a wilki wypędzić ostatecznie.

G
Gość

Kukuruku ku burmistrzu ku ku ruku ku obwodnica ma być zaprojektowana mądrze

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3