Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szynobus rozbity pod Gorzowem wróci na tory dopiero w przyszłym roku. Wciąż jest w naprawie

Magdalena Marszałek
Magdalena Marszałek
Co najmniej do końca marca ma potrwać naprawa pociągu rozbitego we w Motylewie.
Co najmniej do końca marca ma potrwać naprawa pociągu rozbitego we w Motylewie. Archiwum GL
Pod koniec września na przejeździe kolejowym w Motylewie doszło do poważnego wypadku. Samochód osobowy wjechał tam wprost pod nadjeżdżający pociąg. Choć zdarzenie wyglądało dramatycznie, to na szczęście nikomu nic się nie stało. Ucierpiało jednak auto, bo zostało niemal doszczętnie zniszczone oraz szynobus, który również doznał wielu uszkodzeń.

Do wypadku doszło na niestrzeżonym przejeździe kolejowym. Auto, którym jechała młoda kobieta z dwójką dzieci wjechało wprost pod pociąg jadący w kierunku Kostrzyna nad Odrą. Trzy osoby podróżujące samochodem zostały ranne. Żadnych obrażeń nie odnieśli natomiast pasażerowie podróżujący szynobusem.

Więcej o tym przeczytasz tutaj: Samochód wjechał pod pociąg. Matka ratowała dwoje dzieci

Impuls z uszkodzeniami

Feralny kurs był realizowany najnowszym pociągiem zakupionym przez województwo lubuskie, czyli spalinowym Impulsem 2. W regionie są tylko dwa takie pojazdy. W wyniku wypadku szynobus został uszkodzony. Jak się okazuje - stłuczka była na tyle poważna, że pojazd wciąż jest wyłączony z użytkowania. Musiał wrócić do producenta, który cały czas zajmuje się jego naprawą. Jak informuje Rynek Kolejowy - może się ona zakończyć dopiero w marcu, co oznacza, że pociąg ponownie wyjedzie na lubuskie tory najwcześniej w kwietniu.

Piękne i nowoczesne, ale...

Pociągi z rodziny Impuls 2 są jednymi z najnowocześniejszych w kraju. Dwa trójczłonowe zespoły trakcyjne z napędem spalinowym, które kosztowały w sumie ponad 40 milionów złotych, jeżdżą po torach województwa lubuskiego od początku tego roku. Zachwyt nad nowymi szynobusami szybko ostudzili jednak sami pasażerowie, którzy skarżyli się, że wykonywane nimi kursy często są odwoływane albo opóźnione. Te niedogodności miały wynikać w głównej mierze z awaryjności i usterkowości pojazdów. Producent pociągów zapowiedział jednak wyeliminowanie zakłóceń w ich eksploatacji.

Czytaj również:
Szynobusy za 43 mln zł to bubel? Psują się na potęgę, choć jeżdżą... pół roku

WIDEO: Podwyżki cen biletów na kolei. Od kilku do kilkunastu procent

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska