Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tajemnicza różnica

ARTUR MATYSZCZYK 324 88 34 [email protected]
Pasażerom, którzy w kasie kupowali bilet autobusowy z Zielonej Góry do Kargowej komputer naliczał omyłkowo zbyt wysoką cenę. Od dziś dzięki "GL" wszystko wraca do normy.

Do redakcji zgłosiła się Ewa Królak. Nasza Czytelniczka bardzo często jeździ autobusami PKS do Kargowej. Najczęściej tym, który z Zielonej Góry wyjeżdża o godz. 8.30. Bilety zazwyczaj kupuje w kasie. Jeden raz zdarzyło się, że zrobiła to u kierowcy. Zauważyła, że cena biletu kupionego w autobusie jest niższa niż w kasie.

Tajemnicza różnica

- Sprawdziłam dokładnie. Ten sam kurs. Ta sama godzina i jednakowa ilość kilometrów. A jednak różnica w cenie dwa złote. Jak to możliwe? - zastanawia się poirytowana kobieta.
E. Królak, chcąc wyjaśnić zamieszanie z cenami biletów, poszła do kasy. Tam pracowniczki rzeczywiście potwierdziły różnicę w cenie. Zwróciły ją Czytelniczce. - Ale nie dały mi żadnego pokwitowania, że odebrałam pieniądze. Poza tym czuje się oszukana. Jeździłam często do Kargowej jeszcze w lipcu. Kto wie, czy wtedy też nie przepłacałam? Co z tamtymi biletami? - pyta kobieta.
Sprawę tajemniczej pomyłki postanowiliśmy wyjaśnić w dyrekcji PKS. Okazało się, że zawinił system komputerowy, który przy kupnie biletu do każdego kursu dopasowuje odpowiedni cennik. - Faktycznie stwierdziliśmy błąd. Nasza klientka miała rację. W przypadku kursu do Kargowej system naliczał zły cennik. Przyznajemy się do pomyłki. Już wprowadziliśmy korektę - mówi kierowniczka działu przewozów osobowych Lilianna Krajewska.

Zwrócą pieniądze

Kierowniczka wyjaśnia też, że brak pokwitowania odbioru pieniędzy przy kasie przez panią Krajewską jest zgodny z obowiązującymi procedurami. Transakcja ujęta jest bowiem w komputerze, a bilet dołączony do raportu kasowego kasjerki.
- Co jednak z tymi, którzy nieświadomie przepłacali już wcześniej? - nie dajemy za wygraną.
- Ci, którzy przyjdą do nas z biletami i udokumentują, że faktycznie przepłacili, otrzymają zwrot pieniędzy - zapewnia L. Krajewska. Wszystko jednak zależy od tego, w którym dniu bilet był kupiony. Przypominamy bowiem, że 16 sierpnia PKS wprowadził podwyżkę cen. Ci jednak, którzy mają zachowany bilet sprzed tego dnia, mogą się zgłosić do PKS.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska