Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tak wygląda plac największej budowy w Gorzowie. Jak po przejściu tornada!

Tomasz Rusek
Tomasz Rusek
Tak wyglądają przygotowania do budowy drugiej nitki ul. Zawackiej i Walczaka oraz rozbudowy linii tramwajowej
Tak wyglądają przygotowania do budowy drugiej nitki ul. Zawackiej i Walczaka oraz rozbudowy linii tramwajowej Tomasz Rusek
Rozwalone torowisko, powyginane szyny, wielkie podkłady rozsypane jak zapałki. Do tego kikuty drzew i miejscami goła ziemia. Ale spokojnie, tak... miało być. Bo to przygotowania do budowy nowych dróg i nowego torowiska.

Odwiedziliśmy plac budowy jednej z największej inwestycji w dziejach Gorzowa. Mowa o wyjeździe z miasta na Strzelce Krajeńskie.

Pętla znika w oczach

TA PĘTLA SŁUŻYŁA NAM CAŁE DEKADY!

Już zbudowano druga nitkę ul. Łukasińskiego, teraz drogowcy biorą się za budowę dodatkowej jezdni ul. Zawackiej i drugiego pasa drogi na odcinku ul. Walczaka. By było to możliwe, trzeba było wyciąć dziesiątki drzew i krzewów oraz rozebrać kawał torowiska (od ronda Gdańskiego do pętli Silwana i samą pętlę). Drzew już nie ma, torowisko właśnie znika.
Na części trasy tramwajowej nie ma już niczego, poza przewaloną ziemią i podkładami, na pętli leżą jeszcze pocięte szyny. Bardzo smutno wyglądają efekty wycinki przy ul. Zawackiej. Niestety – bez Siekierezady nie dałoby się zmieścić tam dodatkowego pasa jezdni.

Zdjęcia z tej demolki możecie zobaczyć w naszej galerii.

Tak wyglądają przygotowania do budowy drugiej nitki ul. Zawackiej i Walczaka oraz rozbudowy linii tramwajowej

Tak wygląda plac największej budowy w Gorzowie. Jak po przej...

Zmiany, zmiany, zmiany w Gorzowie

Co zmieni się po zakończeniu wszystkich prac za niemal 74 mln zł? Pisaliśmy tym, ale przypomnijmy:

  • Rondo Gdańskie będzie przesunięte bardziej w kierunku ul. Górczyńskiej. I ma być tak wyprofilowane, żeby nie dało się po nim – jak dziś – przejechać z prędkością 150 km/h.
  • Po przebudowie tory tramwajowe będą niejako jego średnicą.
  • Dodatkowa nitka ul. Walczaka zostanie zlokalizowana po drugiej stronie torowiska. Tory będą ułożone pomiędzy dwiema jezdniami.
  • Zniknie dotychczasowa pętla Silwana. W jej miejscu będzie nowa jezdnia.
  • Torowisko zostanie przedłużone. Po przebudowie tramwaje dojeżdżać będą do ul. Fieldorfa-Nila. Nie będzie tam jednak pętli, tylko tzw. krańcówka. Aż po sam koniec krańcówki tory będą biegły obok siebie. Tuż przed ich zakończeniem będą jednak położone szyny, które umożliwią przejechanie na sąsiedni tor. Tramwaj, który przyjedzie z Wieprzyc, przejedzie na tor drugi tor, motorniczy przesiądzie się z jednego końca wozu na drugi i będzie mógł jechać w stronę centrum.
  • Powstaną ronda na skrzyżowaniu ul. Walczaka z Szarych Szeregów i Walczaka z Fieldorfa – Nila. To znacznie usprawni wyjazd z osiedla.

PRZECZYTAJ TAKŻE:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska