Jak oszukiwała Polska Grupa Telekomunikacyjna? – Oferuje ona usługi telekomunikacyjne przez telefon oraz w domach klientów. Do pokrzywdzonych - głównie osób starszych, którzy wcześniej korzystali z usług innych operatorów - dzwonili pracownicy PGT, oferując im podpisanie nowej, atrakcyjnej umowy. Okazywało się, że klienci nie do końca wiedzieli, co i z kim podpisują. Byli przekonani, że przedłużają umowę z dotychczasowym operatorem, a potem okazywało się, że podpisali nowy kontrakt z firmą PGT. Rozwiązanie umowy skutkowało obciążaniem opłatami w wysokości od 500 do 1500 zł – mówi Tomasz Gierczak, miejski rzecznik konsumentów i spraw mieszkańców w Gorzowie.
- Przy zawieraniu umów podawała się za dotychczasowego operatora telekomunikacyjnego. W rzeczywistości konsumenci podpisywali umowy z nową firmą. Za działania godzące w prawa konsumentów Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów po raz pierwszy w swojej historii nałożył na firmę maksymalny wymiar kary w wys. 1,97 mln zł (to 10 proc. obrotu firmy).
To właśnie Gierczak, wspólnie z „Gazetą Lubuską”, zachęcał pokrzywdzonych przez tę firmę Lubuszan do tego, by zgłaszali oni przypadki oszustwa.
Dotychczas do jego biura wpłynęły zgłoszenia ponad 100 osób poszkodowanych przez działające w podobny sposób firmy telekomunikacyjne, w tym PGT – mówi Tomasz Gierczak, Miejski Rzecznik Konsumentów i Spraw Mieszkańców. Decyzja UOKiK pokazuje, że warto zgłaszać takie praktyki firm godzące w konsumentów. – dodaje Gierczak.
Zobacz też: Najstraszniejsze nazwy miejscowości w Polsce [ZDJĘCIA, MAPY]
Zobacz też: Oszukiwali seniorów metodą na policjanta. Wyłudzili niemal 300 tys. zł
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?