reklama

Telemarketerzy nie mają łatwej pracy. Pracownicy call center słyszą trzaski odkładanej słuchawki i wyzwiska

Anna Stasiewicz
Anna Stasiewicz
Zaktualizowano 
Co piąty z ankietowanych jest w stanie się zgodzić na telefon od telemarketera kilka razy w roku, niemal 30 procent nie ma nic przeciwko, by bank czy operator kontaktował się z nami raz w miesiącu.
Co piąty z ankietowanych jest w stanie się zgodzić na telefon od telemarketera kilka razy w roku, niemal 30 procent nie ma nic przeciwko, by bank czy operator kontaktował się z nami raz w miesiącu. Freeimages
Firma, która sama zatrudnia telemarketerów, postanowiła sprawdzić, jak postrzegają ich ludzie. Niestety, wyniki badań nie są dla nich pozytywne. Wynika z nich na przykład, że najbardziej nie lubimy, jeśli telefoniczny sprzedawca przeciąga rozmowę, zbyt mocno namawia nas na zakup czegoś albo jest zwyczajnie nachalny.

Jeśli zdarzyło się państwu kiedyś pomstować na dzwoniącego do was telemarketera, nie jesteście w swoich odczuciach odosobnieni.

Okazuje się, że prawie 40 procent z nas zdecydowanie nie lubi rozmawiać z pracownikami call center, kolejne 40 proc. rozmawiać może, ale nie zawsze. Grupa 14 procent odpowiada wręcz, że telemarketerzy ich irytują.

Badania przeprowadziła toruńska firma Telmon, która sama telemarketerów zatrudnia. Ponad połowa ankietowanych (57 procent) nie ma zaufania do telefonicznych sprzedawców. Jednocześnie 66 procent z nas jest skłonna zaufać telemarketerom, jeśli ci wykażą się kompetencją.

A czego najbardziej nie lubimy w osobach po drugiej stronie słuchawki?

- Najbardziej, kiedy konsultanci przeciągają rozmowę lub mocno namawiają na zakup - wyjaśnia Artur Kapacki, prezes firmy Telmon.

- Rozumiem, że nie każdy może lubić telemarketera, ale trzeba pamiętać, że nie wszyscy po drugiej stronie są mili. Wiele razy zdarzyło mi się słyszeć trzask odkładanej słuchawki, czasem wręcz wyzwiska. A przecież to moja praca - opowiada Ewelina, pracownica jednego z call center w Bydgoszczy.

Jak powtarzają inni telemarketerzy, trudno przewidzieć, czym akurat zajmuje się osoba, do której dzwonią. Tymczasem dla 30 procent z nas to, w jakich godzinach kontaktują się z nami pracownicy call center jest niezwykle ważne.

Co piąty z ankietowanych jest w stanie się zgodzić na telefon od telemarketera kilka razy w roku, niemal 30 procent nie ma nic przeciwko, by bank czy operator kontaktował się z nami raz w miesiącu.

Z kolei blisko połowa badanych jest zadowolona z sytuacji, kiedy konsultant przypomina im o kończącej się umowie, a 13 procent, kiedy zaproponowana nam oferta okazuje się bardziej korzystna od obecnej.

Przeczytaj także: Praca w call center. Sposób na dorobienie do kieszonkowego? [prawdy i mity]

Dla sporej części pytanych, aż 85 procent, nie ma znaczenia płeć telefonicznego sprzedawcy. Z kobietami woli rozmawiać 14 procent ankietowanych, z mężczyznami - 1 procent.

Jaki więc jest naszym zdaniem telemarketer idealny? Badami na pierwszym miejscu stawiają kompetencje - 66 procent. Liczy się też, czy telefoniczny sprzedawca jest uprzejmy i miły, ale także pewny siebie i energiczny.

Z badania wynika jednocześnie, że wśród nas jest też spora grupa (53 procent), która nie kupuje towarów ani usług od telemarketerów. „Nie chcę kupować czegoś, czego nie widzę na oczy”, „boję się, że zostanę oszukany”, „nie lubię podejmować decyzji przez telefon” - takie padały odpowiedzi.

Badanie zostało przeprowadzone metodą CATI we wrześniu 2016 roku przez konsultantów telefonicznych call center Telmon. Ankietę przeprowadzono na losowo dobranej grupie uczestników. Wzięło w niej udział 102 respondentów z całej Polski.

100 mln euro z Funduszy Norweskich na rozwój innowacji

Wideo

Materiał oryginalny: Telemarketerzy nie mają łatwej pracy. Pracownicy call center słyszą trzaski odkładanej słuchawki i wyzwiska - Gazeta Pomorska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 7

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

S
Symu
2016-12-04T22:14:45 01:00, Soltys:

Co to za probka to nie badanoe

Dokladnie... smiech

G
Gość

. chwilówki na dowód bez zaświadczeń do 10.000zł w 15minut. odbierz gotówkę na stronie: kredytok24.pl

w
wylaczam stacjonarny

Po doswiadczeniach z dostawcami internetu NIGDY nie skorzystam z uslug telemarketerow i rozlaczam rozmowe gdy ich slysze, czasem zaskocza mnie wtedy pytam skad maja moj numer telefonu bo ja nikomu nieznanemu nie podaje i kazdy kolejny telefon z oferta potraktuje jak stalking.

S
Soltys

Co to za probka to nie badanoe

M
Matka

I co w związku z tym?
Po co ten temat?

A
Aga

Pracowałam 3.5 roku po tym czasie sama w sobie zauważyłam iż dużo rzeczy mnie irytuje, jestem nerwowa w codziennych sprawach, w pracy natomiast pełen profesjonalizm i miłe podejście do klienta.
Podsumowując nigdy nie wrócę do tej pracy...

s
staroświecki

ale wiem, że to ich praca.
Jakie prawo pozwala zakłócać spokój nachalnymi telefonami? Kiedy pytam skąd maja mój numer słyszę idiotyczne odpowiedzi. Odkładam słuchawkę bo szkoda nerwów na zwymyślanie bezczelnego nachalstwa.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3